{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Fortæl mig om indspænding. {{forumTopicSubject}}

Ja, fortæl mig om indspænding, forlemper/ulemper hvorfor gør DU brug af den, eller hvorfor kunne DU finde på at bruge den.
OBS: JEG SØGER IKKE MENINGER OM INDSPÆNINGEN, JEG SØGER VIDEN.
-Jeg har altid selv været imod, men har fået forslået at bruge det på min hest fordi hun skyder rigtig meget skulder ikke bruger ryggen og kigger til udvendig, så nu vil jeg have på plads hvordan det kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig om indspænding.
  • #2   20. feb 2008 Det kan hjælpe dig med at berolige en ophidset hest, da man nemmere kan komme til hesten og få de halve parader igennem, hvis hovedet ikke er helt oppe i skyerne,
    Hvis man ikke tvinger hovedet ned til lod eller under, så synes jeg faktisk, at det kan gavne mange
    Specielt dem, som ikke magter, at ride problemerne ud af hesten uden den hjælp. Det kan være svært at både styre fremaddrift, anholdninger, bøjning og anholdninger på en gang
    DSpecielt hvis man ikke sidder så godt på en fx vild hest


  • #3   20. feb 2008 Jeg bruger den altid når jeg longere , da han kommer til at arbejde med ryggen i stedet for bare at slaske rundt .. Jeg kan ikke mærke når han har haft den på nu, men før støttede han sig på den , så han også gjorde det på tøjlen og man red rundt og bar på hans hoved .. Det kræver lidt at skulle bruge den , men hvis man kan bruge den rigtigt er det et godt hjælpemiddel (;

  • #4   20. feb 2008 Jeg bruger glidetøjler,

    FORDELE,
    Det giver min urutinerede pony en idee om hvor den går korrekt(og mest behageligt), og den får hende til at slappe mere af i ryggen (så den bærer mig korrekt)
    Den hjælper mig meget ..! hun bliver også meget mere smidig efter jeg har redet med den .

    Ulemper : hvis man ikke ved hvordan man bruger den , og samler hesten for meget , bruger hesten de forkerte muskler og spænder .!


  • #5   20. feb 2008 <b> + min pony er meget VARM. !

  • #6   20. feb 2008 Jeg må indrømme at jeg ingen fordele ser ved indspænding.. af ulemper kan nævnes: Den lære hesten at bukke nakken for tøjletag, hvilket sløver stop signalet. Det giver grimme ryk i hestens mund hvis hesten løfter hoved. Den forhindre hesten i at strække sig nok frem til at den kan få halsen fri af kroppen og derved løfte med musklerne, hvilket betyder at hesten måske ser ud til at bruge ryggen men at den løfter med nakke ligamenterne hvilket er ukorrekt og skadeligt..

  • #7   20. feb 2008 Nå ja og de ligger et tons tungt tryk på hestens nakke..

  • #8   20. feb 2008 Signe *spider-pig* L

    det kommer jo så an på om hvordan man bruger det.


  • #9   20. feb 2008 Jeg er Nørdie x'D : Jah.. de problemer jeg nævner er når den bruges "korrekt".. når den bruges forkert er det meget meget værre..


  • #10   20. feb 2008 Dog hvis vi snakker glidetøjle kan det ene problem fjernes hvis rytteren er dygtig til at give efter og tøjlen er lang nok.. for der kan man strække tøjlen med frem og tillade hesten at strække halsen ud.. dog ville jeg så være nervøs for at den fik trådt i glidetøjlen..

  • #11   20. feb 2008 Signe *spider-pig* L

    Jeg bruger glidetøjler og jeg mener selv at jeg er MEGET efter given, men jeg bruger den også KUN til at få hende frem og ned, og til at slappe af.

    »Line«

    Jeg har valgt det fordi min pony ikke reagerede på halve parader og hun er meget urutineret.og det har kun hjulpet:!


Kommentér på:
Fortæl mig om indspænding.

Annonce