{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

hvorfor nu lige det!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var til stævne i weekenden på en dejlig Welsh cob, hun er god til dressur, men da jeg ikke har redet hende så længe gik det kun rimeligt... nå men det var nu heller ikke det jeg ville.
Imens jeg skridter hende af kommer der en anden pige hen til mig på hendes langbenede danske varmblod eller lignende, hun ser ned på os og spørger "hva er det en ren jyde...?" nej siger jeg det er en welsh... "nå men den har en stor bagdel..." er så hendes svar på det... det lyder vikelig som om, at den hest kan man bare ikke starte dressur på... hvad er det for noget, jeg blev virkelig helt paf og lidt efter da det gik op for mig hvad hun sagde blev jeg sur... for welsh cubs er faktiske gode allround heste, hende jeg rider går dressur på LB niveau og springer ca 1 meter.
Er der andre der har oplevet at blive nedgjort til stævner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor nu lige det!!
  • Jette .
    Jette . Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #1   19. apr 2004 Ja i den grad...
    Da jeg var barn red jeg på en fjordhest/newforst. En pony som betød alt for mig.
    Vi var nogle stykker til stævne sammen, deriblandt min pony og en anden fjordhest. Den staldplads vi fik tildelt blev nede i laden op ad andegården. Vi kunne binde vores ponyer foran nethegnet ind til ænderne. Og der var bare mange ænder og meget støv. Og vi havde brugt mindst lige så meget tid på at vaska og pudse pony som alle andre. Og øvrige kom i bokse og spiltove i stalden. Vel og mærke vi betalte det samme. Det gør meget ondt når man er en pige på 13 år.. Tror du jeg nogensinde har været til stævne der..siden?
    Om nogen af os vandt kan jeg ikke huske....


  • #2   19. apr 2004 ja - jeg vil give dig ret i der kan falde mange dumme kommentarer fra folk , der enten ikke tænker sig om eller kun lige kan lide den slags heste de selv har. Jeg indrømmer at jeg ikke før har skænket Welsh Cop mange tanker,men efter min datter har købt en plag Haymos Turbo, så syntes jeg faktisk det er nogle smukke små heste/ponyer - men jeg har dog aldrig kunnet finde på at nedgøre folks heste, man er jo selv glad ved sine heste og ser helst at andre ikke taler dårligt om dem.

    Trøst dig med at hun endnu ikke havde stiftet bekendskab med de dejlige Welsh heste.


  • Jette .
    Jette . Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #3   19. apr 2004 Glemte lige at fortælle pointen i det hele...
    De kunne ikke lide de små gule fjordheste.


  • #4   19. apr 2004 HVOR ER HENDE DER PIGEN DUM!
    knuss isabella


  • #5   19. apr 2004 ja lige min ord camilla

  • #6   19. apr 2004 Jeg takker for jeres svar... jeg synes virkeligt at det er utroligt at folk bare kommer og genere en som de slet ikke kender... jeg har ikke været til så mange stævner og har derfor ikke før oplevet, at folk har generet mig og min hest.
    Jeg mener virkeligt at det er langt at synke... men det at samenligne en welsh med en jyde siger nok også lidt om hendes heste forstand.


  • #7   19. apr 2004 Det ska du ik ta dig a... Da jeg havde min gamle hest, var vi til et springstævne.. Og det var ik andet en nogle storsnude snobber der var der, og de så virkelig ned på mig og min hest... Godt nok var han omkring de 20, og han var også ret tynd... Men en dejlig hest... Men det bedste var, a vi sprang ret bedre end dem, og jeg kom også fejlfri igennem en ULB... Og det var der ik ret mange a dem der gjorde... Det kommer altså ik an på hvordan hesten ser ud.... Bare den har et godt hoved, og kan gå fint...

Kommentér på:
hvorfor nu lige det!!

Annonce