{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Mynte
VIP
Mynte Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
14. sep 2006
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168

Ha-info: Udstemningssystemet {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet opmærksomme på at der er en del brugere der er usikre på hvordan udstemningssystemet her på HG fungerer, så her er en kort brugsanvisning:

Hvis du ser en overtrædelse af vores regler skal du:

- Give den pågældende bruger en udstemme via brugerens profil.
- Sende et link til en HA’er.

Det er vigtigt at du gør begge ting da vi ellers ikke har mulighed for at opretholde lov og orden.

Vi får nemlig <b> ikke </b> automatisk besked når en bruger får en udstemme.

Desuden skal en bruger have fået mindst <b> 5 </b> udstemmer til for at vi kan slette hesteprofiler eller brugerkonti.

En bruger kan ikke blive slettet, frosset eller på anden måde straffet kun på grund af udstemmer. Det er altid en HA’er eller Admin der ser på udstemmerne og læser begrundelserne. Herefter vil der blive truffet en beslutning om hvad der skal gøres i den enkelte sag.

Vi håber denne korte brugsanvisning er klar og letforståelig.
Flere oplysninger om udstemningssystemet kan findes i brugerbetingelserne (punkt 1.9)

<b> Husk udstemningssystemet må ikke misbruges! </b>

- Nane

<b> OBS. </b> HA Info Tråde bliver postet under Generel Diskussion som en undtagelse til forumreglerne, da de skal nå frem til alle brugere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ha-info: Udstemningssystemet
  • #1   8. mar 2008 <b>FEDT</b>

  • #2   8. mar 2008 Hihi Tiril xD

  • #3   8. mar 2008 hey smiley

    jeg har lige stemt en bruger ud, men min com gik i hak så den sendte før jeg skrev færdig , og nu kan jeg ikke rette det ? hvad gør jeg ? smiley


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #4   8. mar 2008 ~Ll. Brøstrupgård's Hestemix **SADLER SÆLGES** ~

    du sender et link til en HAer inkl. begrundelse på hvorfor du har stemt ud


  • #5   8. mar 2008 hmmm

    jeg forstår ikke hvad grund man skulle have for at ville "smide" en anden person ud af HG....

    er der noget sted man kan se om nogen prøver at få en stemt ud??

    jeg ved en pige har sat mig på filterliste... da hun ikke kan li mig... kan hun nu pludslig få mig smidt ud af HG, hvis 4 af hendes venner hjælper med at stemme mig ud???

    jeg forstår simpelthen ikke denne form for brugerredigering....

    det er da ok at indberette et eller andet til en HA.... men jeg kan ikke forstå at små sure piger skal kunne få hinanden "smidt" ud af HG....

    det er vel meningen at vi alle skal være her.... debatere på en ordentlig måde... men stadig have lov at komme med vores meninger????

    måske tager jeg fejl.... måske er HG kun for dem som ALLE kan li..... hvis det er tilfældet, frygter jeg, at vi midster nogle gode debatter, fordi folk er bange for at give udtryk for deres mening.... i frygt for at blive "smidt" ud!!!....

    er det der vi vil hen... at alle skal være enige med hinanden???... at ytringsfriheden (selvføldig altid i ordentlig tone) skal bremses her på HG????.....


    jamen nu bliver jeg jo nok både "smidt" ud og frosset....

    men ytringsfriheden længe leve!!!

    det her var min mening, og mine tanker.

    venligst jane


  • #6   8. mar 2008 jane....

    så fremt man ikke har ændret fremgangsmåden, så bliver man ikke bare smidt ud fordi man har fem udstemninger smiley Hver sag bliver selvfølgelig vurderet, og man skal jo også kunne linke til den dårlige opførelse smiley


  • #7   8. mar 2008 ok jamen det er da rart at vide smiley

    er der noget sted man kan se om nogen prøver at få en stemt ud?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #8   8. mar 2008 Jane

    Der er ingen der kan blive smidt ud bare fordi en person får sine venner til at stemme en anden ud.

    Vi skal altiid have beviser for at regler er blevet overtrådt. Og hvis reglerne overtrædes, så får vedkommende også en advarsel. Overtræder man så gang på gang samme regel bliver man som regel frosset og så i sidste ende lukket ud fra HG.

    Det sker yderst sjældent at nogen bliver smidt ud lige med det samme, og så må der være en rigtig god grund til det.

    Vi HAer står ofte og skal finde ud af hvordan vi får udstemmer samlet sammen, for at kunne slette en hest der ikke overholder reglerne, eller udlukke en bruger der gang på gang overtræder regler, da mange desværre ikke stemmer ud. Det er derfor vi vil bede folk at stemme brugere ud, når de ser at en regel bliver overtrådt, så vi kan reagere med efficient hurtighed, istedetfor at skulle vente flere timer eller dage på at kunne reagere på regelovertrædelser.


  • #9   8. mar 2008 vil det så sige at når man skriver til en HAèr med en hest der ikke står oprettet rigtigt eks, så skal man ligefrem stemme vedkommende ud, for at der sker noget ?? Kan i (HAèr) ikke bare kontakte vedkommende og bede dem få fejlen ændret ???

  • #10   8. mar 2008 enig med stald damgaard

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #11   8. mar 2008 Nej, selvfølgeligt er det ikke sådan noget som forkert racekategori, men noget som feks solgt ved oprettelse, eller fake hest, eller oprettelse af en kat osv. Altså profiler der slet ikke skulle have været oprettet til at begynde med...

    Det er der vi har brug for udstemmerne. Og man skal ikke tro det, men der er ikke mange der stemmer ud (nogen gange slet ingen), når der feks er en der prøver at komme ind med en kat.


  • #12   8. mar 2008 Nane§
    Ok ....det med forkert racekategori, det har jeg flere gange gjort en HAèr opmærksom på, men der sker INTET ....
    hvordan kan det være ?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #13   8. mar 2008 Stald Damgaard !!! .
    Det må du tage med den HAer du har kontaktet


  • #14   8. mar 2008 ok smiley

  • #15   11. mar 2008 Stald Damgaard,. du skriver "vil det så sige at når man skriver til en HAèr med en hest der ikke står oprettet rigtigt eks, så skal man ligefrem stemme vedkommende ud, for at der sker noget ?? Kan i (HAèr) ikke bare kontakte vedkommende og bede dem få fejlen ændret ???" <- vi starter jo typisk med at bede vedkommende om selv at ændre fejlen, det er hvis vedkommende ikke vil gøre det at vi har brug for udstemmerne, til f.eks. at slette en fake hest :o)

    Jane - Nu ved jeg godt du har fået et svar på det. :o) Men i det allerførste indlæg står der jo netop "En bruger kan ikke blive slettet, frosset eller på anden måde straffet kun på grund af udstemmer. Det er altid en HA’er eller Admin der ser på udstemmerne og læser begrundelserne. Herefter vil der blive truffet en beslutning om hvad der skal gøres i den enkelte sag." <- ergo, du bliver ikke smidt ud om du så har 10 stemmer hvor der bare står "hun er dum". Da vi skal bruge mere begrundelse og beviser det :o)



  • #16   11. mar 2008 ok jamen jeg har så siden sidst fådet et konkret problem med en som har fådet penge for en vare jeg skulle købe på markedet...

    kan se hun har hævet pengene d 3.3.08....

    men jeg har ikke fådet min vare, og hun er som sunket i jorden.

    skal jeg så stemme hende ud?

    kan man blokere hende så hun ikke kan snyde andre på marked?


  • #17   11. mar 2008 Det burde man kunne, det er noget svineri sådan noget smiley

  • #18   14. mar 2008 Jane - Ja, jo flere stemmer en bruger har for at snyde i marked, jo nemmere kan vi få administratoren til at gøre noget ved brugeren.

Kommentér på:
Ha-info: Udstemningssystemet

Annonce