Hvorfor bliver hun ikke rask?! {{forumTopicSubject}}
Palmira har haft ledbetændelse siden august, hvor det for første gang viste sig. Hun har kun været til dyrlæge én gang, fordi hun jo også har stået stille og har været under genoptræning. Men hun er endnu en gang halt på samme ben, selvom jeg har fulgt hendes program til punkt og prikke.
I morgen ringer vi til dyrlægen, og jeg håber sådan det går i orden.
Dog hjælper det ikke, når man læser om det på nettet og der så står:
"HVAD KAN JEG GØRE?
Hvis hesten er halt, kan det være et tegn på ledbetændelse. Man kan måle hestens temperatur og se efter, om der er et eller flere led, som er hævet. Hvis det er tilfældet, og der er feber, skal man tilkalde dyrlæge.
På grund af et meget varieret sygdomsbillede kan det være svært for ejeren at afgøre, om haltheden skyldes ledbetændelse.
Heste vil i de fleste tilfælde blive behandlet med medicin, som hæmmer ledbetændelsen i at udvikle sig, og som dæmper smerten.
I mange tilfælde vil man udtage en prøve fra leddet (ledvæske) for at finde ud af, om bakterier kan være årsag til ledbetændelsen.
Det kan være nødvendigt at indlægge hesten på et hestehospital for at påbegynde en intensiv behandling.
Selvom man iværksætter en intensiv behandling, er det ikke sikkert hesten kan helbredes, hvorfor en aflivning, i henhold til dyreværnsloven, kan være nødvendig. "
Jeg ved godt, hun kun har været til dyrlæge én gang, og at det måske sagtens kan reddes, men ...
PALMIRA STOP NU MED AT HALTE.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Ja, det var også umiddelbart det, dyrlægen troede første gang, men det havde hun ikke ..
feb 2007
Hm, ja. Men vi har ikke kunnet få fat i vores dyrlæge den sidste uge her, men min far snakkede med en dame, og hun ville vist godt have, at vi lige snakkede med ham, der havde kigget på hende i forvejen :s
feb 2007
feb 2007
Tak, jeg håber bare ikke, det resultere i en aflivning det her, som der står kan være nødvendigt på nettet. Hun SKAL bare blive frisk igen :s
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
Hvorfor bliver hun ikke rask?!