{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Når hesten løber af med en. {{forumTopicSubject}}

Ja Ice har fået den her dårlige vane, som bliver værre og værre. Når hun skal på fold så er hun umulig at holde når vi når ca 3 meter fra leddet. Hun styrter afsted og er umulig at holde. ikke engang min mand kan holde hende mere.
For 14 dage siden gik det galt og hun fik revet min skulder af led i mit forsøg på at holde hende tilbage.

Hvad kan jeg gøre for at lære hende at man skal gå stille og roligt gennem leddet?

Hun er den første der bliver lukket på fold fordi så står leddet åbent. Hun kan ikke trækkes ud når leddet er lukket, for når man så åbner leddet så sanser hun intet andet end at komme ud og så vælter hun alt og alle for at ´komme igennem.

HJÆÆÆÆLP!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten løber af med en.
  • #2   6. apr 2008 træn med hende, først inde på en bane, der skal i lære hende bagge signal fra jorderen, når i så trækker hende på mark og hun begynder at løbe skal i bakke hende smiley

  • #3   6. apr 2008 ja for jeg havde overvejet at ofre penge på sådan en monty roberts træningsgrime for det er virkelig ved at gå mig på nerverne.

  • #4   6. apr 2008 Sådan en hest har jeg også haft problemer med engang. Og da gjorde jeg det, at jeg tog trense på den, og trak ud i folden, lukkede leddet, og tog trensen af. Kan ikke huske hvor længe det stod på, men kunne ihvertfald gøre det bagefter med kun grimen på igen smiley
    Ved ikke om det kan hjælpe???


  • #5   6. apr 2008
    Schmølz

    når først hun løber kan INGEN holde hende - ergo er det umuligt at bagge hende.
    Hun kan sagtens bagge fra jorden, har lavet en masse tillidstræning med hende. Men hun bliver både døv og blind når hun skal på fold.


  • #6   6. apr 2008 Se, jeg kan flyve : )


    havde jeg også overvejet for jeg kan sagten trække hende på ridebanen i hovedtøj når jeg skal ride (ligger bagerst på folden), men hvis hun en dag løber med hovedtøjet sååå......


  • #7   6. apr 2008 Det er fordi hun ved at hun er stærkere end jer, og så er det nemmere bare at spurte afsted.. Hun har ikke respekt for jer.. Det er med at træne fra jorden.. Ville fakrisk forslå noget horsmanship til dette problem.. få noget prof. hjælp, da, som du også selv har oplevet, kan være farligt..

  • #10   6. apr 2008 træner også HMS med hende, men som sagt så bliver hun døv og blind overfor alt når hun skal på fold.

  • #11   6. apr 2008 Tja det er svært, kan kun forslå prof. hjælp, medmindre i vil bruge de andre lidt mere hård hænede metoder...

  • #14   6. apr 2008 Der skal hverken tov om mulen eller hingstekæde.. du skal bare have trænet den der stopknap noget bedre. Og det skal starte helt inde fra boksen når I skal ud. Øv i at få din hest til at stå helt stille mange undervejs til folden. Er der ballade - så bakker du tilbage til der hvor balladen startede.. Også selv om det skal tage timevis. Hun må ikke gå før du giver hende lov. Der hvor kavan stod før, foregik udlukning ved at sætte snore op, og så blev der åbnet for boksene så hestene selv kunne rende ud. Kan du lige forestille dig hvilke dårlige vaner det gav ? Det gjorde at så snart han kom ud af stalden, så smuttede han.Det gad jeg bare ikke - jeg er en lille letvægter, så jeg gik i gang med at træne hvad jeg lige har fortalt dig. Lige inden vi flyttede kunne jeg stille ham uden for døren så han kunne se ned på folden hvor alle de andre heste allerede gik og græssede, jeg kunne slippe ham og han gik ikke før jeg gav ham lov.. Det er en god fornemmelse...

  • #15   6. apr 2008 Du kan gøre 2 ting efter min mening:
    1. Hver gang hun trækker, så vend rundt og gå tilbage mod stalden, bare et par meter. Vend om og gå mod folden igen.. Gentag hvis hun fortsætter med at trække, det kan godt være at der går et stykke tid før du kan se resultater ..

    2. Hver gang hun trækker, så stop hende, bak 2-3 skridt. Ros hende, og gå fremad igen. Gentag hvis hun igen trækker.


  • #16   6. apr 2008 Min søsters pony har også gjordt det!
    Køb monty roberts trænings grime! den er super god, gør ikke ondt på hesten, men giver dig blot lidt flere kræfter. den er også super at ride i. rider i skoven på min med den smiley



  • #17   6. apr 2008 tusind tak til jer alle. Jeg vil starte med Camilla`s metode og prøve mig frem med den. hvis det ikke virker (hvilket jeg håber dt gør) så må jeg prøve med hingstekæden.

Kommentér på:
Når hesten løber af med en.

Annonce