Sadel glider frem... Stopgjord? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har for nyligt solgt min pony Cassi efter at hun ikke var blevet redet i et par år. Hendes nye ejer er utrolig glad for hende, men nu har hun fået problemer med at sadlen glider frem, og det generer Cassi rigtig meget. Det undrede mig egentlig, for hun har fået den sadel med, som jeg brugte da jeg red Cassi.
Mener måske det kan være fordi hun har fået en anderledes muskulatur efter at hun er begyndt at blive redet igen.
Ejerne har fået sadlen stoppet om og justeret hos en sadelmager (de havde endda hesten med derned!) men det har ikke hjulpet. Og igår lånte de en helt anden sadel, som desværre gav samme problem...
Hvad kan de gøre for at løse problemet? En halerem er jo ikke en fornuftig løsning i længden. Men hvad med en stopgjord? Nogen der har erfaringer med sådan en?
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.506
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
Der er lavet en special sele, som skulle kunne afhjælpe problemet uden at skade hesten.... Øjeblik, så ser jeg lige om jeg kan finde linket...
Det mest optimale er selvfølgelig at finde en sadel som passer, men det er jo desværre ikke altid muligt...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
Det er en rigtig dårlig idé selv at begynde at finde en sadel til sin hest uden at være guidet af en sadelmager. Det kan blive en temmelig dyr affære.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Hvis den glider frem, passer den jo tilsyneladende ikke hesten længere, eftersom den ikke har gjort det før =)
Sadel glider frem... Stopgjord?