{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Måske er jeg hys... {{forumTopicSubject}}

... men det gør mig i den grad vred at få skyld for at være useriøs, når jeg stiller relevante spørgsmål til en annonce for en hest, jeg oprigtigt kunne være interesseret i, hvis den ellers afstamningsmæssigt og udseendemæssigt samt i forhold til gangarterne har de kvaliteter, jeg søger... og det finder man jo kun ud af ved at spørge. :-S

Øv, altså! smiley Ja, undskyld, måtte bare lige have luft... smiley Jeg er ikke typen, der er god til bare lige at gribe knoglen og ringe til vildtfremmede mennesker, fordi, jeg har lidt dårlige erfaringer med det... Derfor spørger jeg ind, og vurderer jeg så, at hesten er noget, jeg kunne have oprigtig interesse i, ja SÅ ringer jeg. Men det er vel ikke useriøst... er det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske er jeg hys...
  • #2   14. apr 2008 Nej synes jeg ikke ..

• #3   14. apr 2008 Jeg vil mene det er sælgeren der er useriøs ..

• #4   14. apr 2008 Jeg kan godt forstå sælgeren.. for ser man på de salgs annoncer på heste der er herinde så er der så mange der åh og ih er så interesseret men det holder bare ikke når det kommer til stykket..

hvis du ikke selv vil ringe så ku du evt få dine forældre til det...

• #5   14. apr 2008 Anne F: Det var sødt tænkt, men jeg er 26 år... så kan godt snakke med folk selv. smiley Det handler bare om, at jeg gerne vil have mine oplysninger "i orden", før jeg ringer og spilder både andres og - for så vidt - også min egen tid. smiley Plus, at jeg desværre, dengang jeg skulle have en lille selskabsshetter til Kajser har oplevet at ringe på en hest og få fat på en så ivrig sælger, at jeg nær aldrig var sluppet af med vedkommende igen... selv om det viste sig, at hesten ikke havde interesse, da det kom til stykket. :-S

Det er derfor, jeg har det bedst med at spørge ind skriftlig - og gerne se billeder - inden, jeg tager telefonisk kontakt og evt. aftaler at komme ud og se hesten. smiley

Har dog "forfulgt" den vedrørende sag lidt og har fundet ud af, at der er tale om et sted, hvor jeg skulle have været ude at se hest en gang før, men hvor jeg blev nødt til at aflyse pga. at den weekend passede min nevø, som bare var SÅ syg, og som jeg derfor ikke havde lyst til at slæbe med ud at se hest. Jeg fik så aldrig lavet en ny aftale, fordi jeg fik billeder af hesten, som ikke lignede noget, jeg havde lyst til at kigge nærmere på. Så okay; kan til dels godt forstå, hvis netop denne sælger synes, jeg virker useriøs (det har ikke været min hensigt, og jeg var heller ikke klar over, at det var samme sted), men bliver alligevel lidt irriteret og ked af det, når jeg nu vitterligt ER interesseret i denne hest, hvis den ellers kan opfylde mine ønsker/krav. smiley

• #6   14. apr 2008 Jeg mener at når man sætter en hest til salg, så må man være forberedt på mange forskellige spørgsmål, sælger kan jo ikke afgøre om hvad en evt køber synes er relevant at vide...
    Kan godt se at spøgrsmål der allerede er oplyst, er irriterende, men så gør dog lidt mere ud af annoncen, så får man vel ikke så mange "dumme" spørgsmål....

• #7   14. apr 2008 Jeg har så også prøvet at folk i tyverne har skrevet på Intermezzo, og de har fået ih og åh så meget at vide, og "bom" så hører man intet mere.

• #8   14. apr 2008 CNN: Det kan jeg godt forstå... Man skal heller ikke spørge, hvis ikke man vitterligt ER interesseret... Naturligvis kan der være nogle ting hos hesten, som ikke fremgår af annoncen, og som gør, at man mister interessen igen, men ved man på forhånd, at hesten slet ikke har interesse, eller at man f.eks. ikke har råd til den, ja så holder man sig i skindet, er min uforbeholdne mening. smiley

Selv har jeg aldrig spurgt på en hest, jeg ikke var interesseret i, men det er da sket, at jeg har spurgt ind til en hest - og endda været ude at se en hest - hvor jeg så efterfølgende har fundet ud af, at der ikke lige var nogen kemi mellem hesten og mig, eller at hesten af en anden årsag ikke længere var interessant (som eksempel kan jeg give i dag, hvor jeg forhørte mig på en smuuuuuk hoppe, som jeg faktisk til at begynde med var MEGET interesseret i, men desværre levede hendes stamtavle slet ikke op til det, jeg søgte, da jeg fik kopi af den, og jeg har derfor måttet "droppe" hende igen). smiley

• #9   14. apr 2008
    Generelt har jeg det også bedst med at sende en sms eller mail, men den generelle mening er at vil man det nok, så ringer man.

Sådan er det bare.

Jeg kan godt se det er irriterende for sælger, for Gud hvor er der mange interesserede, og pludselig falder de fra - efter megen tid med diverse spørgsmål, besvarelser mm. Det mindste de kunne gøre er, at melde afbud eller sige, at det alligevel ikke havde interesse.

Louise

• #10   14. apr 2008 Louise - Synes bestemt også, det er fair, hvis man tilkendegiver, at det ikke lige har interesse alligevel... det KAN godt være lidt svært at skulle stå der og fortælle folk, at deres ét og alt ikke er "godt nok", men jeg mener, det er fair at give besked uanset hvad, hvilket jeg derfor også bestræber mig på selv at gøre. smiley

Kommentér på:
Måske er jeg hys...

Annonce