{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
288 visninger | Oprettet:

Opvarmning? {{forumTopicSubject}}

Hej hvordan opvarmer i jeres heste?

Obelix (araber blanding) opvarmer jeg ved at skridte i 15 min og så begynder jeg at trave i letridning samtidig med at jeg får ham til at søge helt ned så langt han kan komme så han løsner godt op i ryggen så rider jeg også en masse volter tilbage og jeg bøjer ham godt til begge sider og så laver vi schenkelvigninger, traversader, overgange, parader, øninger, versader og slange gange også hvor han søger helt ned det samme gør vi galoppen på nær lige at lave shenkelvigninger og traversader alt samme hvor jeg får ham til at søge langt ned!
Bellami (fjordhest) ved hende gør jeg det samme på nær lige at lave traversader og jeg opvarmer i 30-40 min på dem begge!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opvarmning?
  • #1   12. feb 2005 jeg plejer (hvis jeg skal ride på bane)
    at skridte 5-6 rundter på begge volter...

• #2   12. feb 2005 Jeg varmer Gunner op ved at skridte i 15 min, og så trave i letridning og bøje ham til begge sider og laver en masse volter og overgange og øgninger osv... Efter 10-15 min. i letridning, sætter jeg mig ned (hvis jeg da kan, han er nemlig svær at sidde ned på). Galopere højst 5 minutter på hver volte, måske mindre.. Volter volter og atter volter, da han er meget stærk og derfor siger min ridelære jeg skal lave volter på ham. Når jeg er færdig med galopen, sidder jeg ned i sadlen igen og øver lidt forskellige øvelser på ham. Så ta'r jeg letridningen et par rundter eller 5 med lange tøjler så han kan få strukket ud. Og skridter så af i et kvarter, tyve minutter..

Okay, det blev så til lidt mere end opvarmning.. Høhø

• #3   12. feb 2005 jeg skritter rundt til jeg kjenner han begynner å mykne litt..
    så traver jeg noen runder før jeg rir masse volter og åttetall, tempovekslinger, serpentiner ++ så galopperer vi.
    hvst vi skal springe, så begynner vi med et lite kryss som vi spriner noen ganger...

• #4   12. feb 2005 Watson Tak! = D

• #5   12. feb 2005 Hmm jeg skridter (hvis vejret er til det) en lang tur...
    På hjevejen tager jeg fat i ham og bøjer ham lidt..
    Når jeg kommer ind i ridehuset. (om vinteren) skridter jeg et par omgange med påbegyndelse af versade.. Så traver jeg i letridning rundt en runde på hver volte og så tager jeg mit skridttæppe af..
    Så traver jeg igen og 10 min efter nedsidning..!
    Sådan varmer jeg op.. Min. 25 min...

• #6   12. feb 2005 jeg skritter 10 min traver letridning 10 min trav nedsidning 5 min og så galop og så øninger og alt det sjove traversader også videre

• #7   12. feb 2005 (dressur)jeg skridter mellem 10 og 15 min.. så traver jeg ca 15 min let ridning cirkel volter slangegange 2 buer skrådt igennem og lien.. så galoper jeg ligt på begge voldte og så skridter jeg et par runde så traver jeg igen (kort trav)hvor hun giver efter og det er i små 10-15 m volter slangegang 3 buer volte tilbage parrader og lien.. så øver jeg galop anspring med hende.. når hun har redet i ca 3 kavter.. traver jeg hennde af også skridter jeg hende af i 15-20 min (det kommer an på hvor meget hun puster) (spring) først skritter jeg de der 10-15 min så traver jeg i ca 10 min (let redning) så galoper jeg lidt og så skridter jeg et par rundter så skal der spinges.. heeh heeh men jeg søger altid for når jeg reder at holde skridte pauser engang imellem det er både i spring og dressur..

• #8   12. feb 2005 Natacha - Forbudt og forbudt...

• #9   12. feb 2005 Natacha det kan godt være at de skriver det men det kommer jo helt an på hesten!

• #10   12. feb 2005 tja her hos os er det ikke rytteren der varmer hesten op, men omvendt smiley

Nemo lægger som regel ud med at små lunte ind i mellem - han er meget ivrig.. han bliver så løsnet i skridt først, derefter i letridning, og så derefter går vi til nedsidning og øvelser...

mht til at bøje hesten af - det er ikke skadeligt så længe det er korte momenter og ikke f.eks en helt volte eller langside - korte og momentvise afbøjninger kurtz gesagt .-)

• #11   12. feb 2005 natasha du rider bare mod barrieren så giver det sig selv *lol* hehe...

• #12   13. feb 2005 Skridter i ca. 10 min.. tarver så letridning for længere tøjler- så han søger ned... (lisom når jeg traver a.. ) i et stykke tid, så rider jeg lidt letridning med normale tøjler og så sætter jeg mig ned og rider normalt..

• #13   13. feb 2005 ^^ Glemte lii at skrive at jeg os samler ham i skridt før letridnigen.. hehe

Kommentér på:
Opvarmning?

Annonce