{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

På Ness' med hul i hovedet, - stævne? {{forumTopicSubject}}

Hejhej.

Ja, jeg er i den kedelige situation at den sidste uge her har været noget møg /: .

Vi starter sidste weekend:

Fredag: Nesser slår hoved op i døren ud til folden, da hun er på vej ud, fordi hun har lidt for travlt /: .

Lørdag: Springer bane på Nesser på 110-125 cm. (første gang vi springer mere end 1 meter, ca :).

Søndag: Vi forsøger os endnu engang med en tur, fordi nogle af de andre heste'tøser skulle konfirmeres, og vi kun har ca. fem kilometer op til kirken. Turen går såmen fin nok, der sker nogle få uheld osv. men ellers var det en okay tur faktisk.

Mandag: jeg når ikke at træne Ness' da jeg skulle ned til dyrlægen og ned på skolen til noget samtalehalløj.

Tirsdag: Ville have redet dressur om aftenen (arbejdede hele dagen), men jeg kan ikke give Nesser hovedtøj på, da hun næsten panisk springer rundt. Jeg får det på hende og hun springer op og slår hovedet i loftet og går derefter i kramper hele vejen ned gennem ryggen. Virkelig sindsyg oplevelse! . for hende derefter ud, i håb om at jeg kan få hovedtøjet af hende nede i roundpenen. Men efter en time opgiver jeg, og tager hende med ind. Det eneste jeg kunne røre hende var på skulderen og lidt op af halsen på den ene side.
Indenfor kan jeg så ved ta ''presse'' hende op af væggen få spændt bidet af, og efter lidt tid, rykker jeg simpelhen resten af hovedtøjet over ørene på hende. Jeg opgiver at give grimen på, men lader hende få fred.

Onsdag: mor og jeg bestemmer os for sammen at prøve at give grimen på hende om morgenen, inden jeg skal i skole. Efter en halv times nussen kan jeg komme til hendes hoved. Men fra ca. øjene og op til ca. 10 cm. bag ørene kan jeg ikke røre hende!. Grimen kom da på, men tro mig, det var meget mod Nesser's vilje.
Senere om aftenen, prøvede jeg at finde ud af hvorfor hun pludselig var så mærkelig med hovedet. Finder så frem til at hun, lige hvor pandelokken sidder har fået en ''flænge'', den er meget lille, men den er der. og gud hvor er hun dog øm! :(.
Jeg prøver så igen at lægge hovedtøj på hende, da det jo kun er pandebåndet som ligger der hvor hun er øm, og det er så forklaringen på hvorfor hun gik amok dagen før. Med lidt kamp for jeg lagt nakkestykket og pandebåndet på, og kan derefter meget forsigtigt sætte biddet på og samle resten af hovedtøjet på hesten. sætter mig så op og rider lidt rundt på hende, for at se om det påvirker hende at hun har hovedettøjet på, altså simpelhen om hun kan ride til stævnet her lørdag'søndag samt næste weekend. Det påvirkede hende ikke det mindste, hun var rigtig glad for at komme ud og arbejde og var en drøm at ride på! smiley .

----

Mit spørgsmål er så om I mener det er forsvarligt at ride hende i weekenden til stævnet?

Det er et stævne vi har trænet op til i godt tre mdr. og vi er dybt afhængige af det for at se om hun magter mit sats med endnu højere klassere weekenden efter i cupperne. Men det betyder selvf. at hun hele tiden kommer til at stå med hovedtøjet på, da jeg ikke vil gøre mere ondt ved hende end nødvendigt. men selvf. bliver biddet pillet af, så hun bare står med nakkerem, næsebånd og pandebånd, alt sammen løst spændt så hun kan spise osv. Hun har heller ikke ondt når hun bare står med det, så trykker det ingen steder, da jeg skiftede pandebåndet så det blev større.

OBS: jeg ringede til dyrlægen og spurgte mht. til flængen og ligeledes med de kramper hun fik og blev bedt om at trykke forskellige steder i ryggen og nakken, og alt sådan noget, og fik så konstateret at der ikke er noget med hendes ryg, men at kramper kom af voldsomme smerter og fordi hun ikke magtede så meget på en gang, da det pludselig skete, altså var det en kombination af mange ting, som de mente kunne være sket i andre forbindelser også. Altså fejler hesten ikke noget.

Men hvad med jer? Hvordan tænker I om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På Ness' med hul i hovedet, - stævne?
  • #1   1. maj 2008 Nej, det tvivler jeg også på. Var jo bange for at hun havde slået noget i nakken, og derfor ikke kunne klare presset fra hovedtøjets nakkerem, men der er synligt ikke noget galt?,

    Men skal ride op til smeden nu her om en time, så må vi se, hvordan det går.


Kommentér på:
På Ness' med hul i hovedet, - stævne?

Annonce