{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Trafik og ridning {{forumTopicSubject}}

I går havde jeg en meget træls oplevelse. Jeg var ude at ride med Mimi og hendes hest glampi og vi rider i ca 1 1/2 time og begynder at ride hjemad. Vi rider ved true plantage og lidt uventet kommer der en cykellist, en dum unge som høre meget meget højt musik, altså han har ikke sin ipod i ørene men høre for fulde hamer. Hestene stopper og og pludeslig vender de om og løber løbsk. Det er første gang jeg har prøvet hvor Hafrun jordede og var fuldkommen umulig at stoppe.Jeg var ved at dø af skræk for at falde af i den fart og hang kun fast fordi mine fødder var gledet langt ind i stigbøjlen, heldigvis. Endelig får Mimi stoppet Glampi og Hafrun sætter og farten ned. Jeg hopper af og mine ben ryster helt vildt. Så kommer møgungen kraftedme forbi igen og han cykler forbi som om INTET er sket, stadig med musik for fulde hammer og i det han passer os råber ejg til ham at han skal tage hensyn. Han siger "fuck dig" og cykler vidre. Det blev en meget lang tur hjem fordi hestene var helt opee at køre og hidsede hinanden op. Men hold kæft hvor var jeg gal over situationen. Hvordan kan man tænke så lidt. Mest fordi han lader som om INTET er sket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafik og ridning
  • #1   9. maj 2008 folk kan være så hensynsløse smiley
    også de biler der bare jerner forbi med 120 km/t :S


  • #2   9. maj 2008 JA har også oplevet en lastbil dytte af mig. Jamen er man sindsyg eller hvad?

  • #4   9. maj 2008 Kender i ikke også de cykel rytter som kommer med 200 i timen uden en lyd og i det de passer får både hesten og en selv et kæmpe chok. Jeg red engang på Nattfari da det sker og han hopper til siden, men jeg gruer for den dag hestene hopper ud i dem.

  • #5   9. maj 2008 Kender det alt for godt..! red på Quick step (gammel part) og hun er rimlig bange for cykler og knallerter, der kommer så en dreng på omkring 16 år, og gaser bare totalt op på vej hen til mig og Quick, hun stejler så og han bliver så forskrækket at han vælter, synes bare det var så grinern XD

  • #6   9. maj 2008 Folk viser desværre sjældent hensyn til ryttere i trafikken... måske allermest, fordi de simpelthen ikke begriber den fare, de faktisk bringer rytteren (og for den sags skyld også hesten) i med deres ligegyldighed og hensynsløse adfærd. smiley

    Af samme årsag holder jeg mig så vidt muligt altid væk fra de trafikerede veje i det omfang, det kan lade sig gøre, når jeg rider tur. Heldigvis har vi også en masse gode skovstier i området her, hvor der ikke kommer biler, og man kan ride nogenlunde i fred og ro. smiley


  • #7   10. maj 2008 Til TEAM VANdLING, det er ikke sikkert du har så meget at fortryde for det lyder godt nok som en forfærdelig oplevelse. Måske var det godt du ikke satte dig op på den igen og fik sådan en tur mere. Håber aldrig den slags sker igen men det gør det jo desværre af og til.

Kommentér på:
Trafik og ridning

Annonce