{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Klar til pony? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik mange penge i konf. gave, og min drøm har siden jeg har været en meget lille pige, at få en pony. Nu har jeg så fundet min drømme pony, og den kunne jeg godt tænke mig at købe, og jeg har selv pengene. Jeg har alt det udstyr undtagen saddel, til den pony på den størrelse. Hvis jeg fik den skulle den være staldet op på en gård i nærheden, altså ikke rideskole. Men så havde jeg tænkt mig at en gang imellem at få undervisning, på en rideskole. Men .. Mine forældre tror det koster 250000000000000 pr/Md med dyrlæge og smed og den slags. Meen, moor. Det passer ikke. Og jeg vil bare så gerne havde den pony. Hvor meget koster det ca. i foder og hø og det? Skal jeg være opmærksom på noget hvis jeg køber den?
OBS! Har redet i 6-7 år, så er ikke nybegynder (:
Håber i kan hjælpe. EVT. Nogle der knder en god smed, som ikke koster det vide ud af øjnene, bare kom med nogle råd til hø, halm, smed og dyrlæge og den slags (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar til pony?
  • #1   11. maj 2008 Man skal ikke købe pony hvis man lige har råd, man skal jo også have penge til dyrlæge, hvis nu det skulle se at den blev syg.

    Når du kigger på pony er der vigtigt at du mærker den på alle 4 ben, har evt. urenheder. Få din ridelærer med ud og kigge, de forelsker sig jo ikke i hesten, som du måske har gjordt.

    Det er en god idé hvis du har råd at få den røngten fotograferet, i handelsundersøgelsen. Det er nemlig næsten altid i benene at problemerne gemmer sig! også selvom man måske ikke kan se urenheder og sådan.



  • #2   11. maj 2008 Tak skal du have(;
    Fik nok pnege ihvertfald så den kan leve godt, har bare ikke lyst til at oplyse, hvor mange jeg fik (:


  • #3   11. maj 2008 hej det har altid været min drøm at få en pony men mine forældere følte sig ikke klar og jeg er kun 11 men mine forældre følte sig sikker på pony så kom ud og kig på ponyen og prøv at fortælle omde gode sider vis du fik den jeg sagde "mor det er biliger når jeg har part på tre forskellige ponyer og det er fire gange om ugen" og min pony har været til dyrelæge 1 gang og jeg har været uheldig der er virus på rideskolen så den fik den og det er gået i lungerne og den for medicin 2 gange om dagen og det er ikke biligt men vi holder så meget af hende hele familien så der var ikke noget at diskutere min mor ringede til dyrelæge 3 timer efter og fik tid så det er ikke helt biligt det med dyrelægen foder det er med i prisen der hvor hun står og hun går med for sko og det koster hver 6 uge 1200 kr :¤)

  • #4   11. maj 2008 foder det kommer an på hvilken foder du vælger jeg fodre mine billige kan man sige jeg bruger mysli roepiller tilskudsfoder og hø wrap og halm til om vinteren jeg har jyder og den foder blanding jeg kører koster det mig ca 300 kr om md pr jyde men husk det er dyrest at indkøbe alt fodret på en gang det kan ikke gøres for 300 kr smiler
    jeg vil så lige sige at alle de heste / ponyer jeg har har ikke været dyrelæge undersøgt og INGEN af mine har haft noget men hverken ben eller andet men jeg vil ikke afvise at en handelsundersøgelse kan være rigtig god også giver jeg ca 200 kr pr beskering af hove dyrelæge kan man ikke rigtig sige hvad koster da det er forskelligt med hva den kan fejle nogen gange er det dyrt andre gange ikke HELD og LYKKE smilier


  • #5   11. maj 2008 Sko ville jeg saktens selv kunne betale. Men ham Jeg gerne ville købe har slet ikke sko på (:
    Tak for dit svar ..


  • #6   11. maj 2008 Tinka M,
    1000 tak (:
    Indtil videre af de svar jeg har fået, ser det positivt ud (:


  • #7   11. maj 2008 der var en pony jeg var ved at købe den gik ikke igemmen bøge prøven og aida hun havde vist en eller to anmærkinger

  • #8   11. maj 2008 Køb kun hesten hvis den har ren handelsundersøgelse! små fejl kan blive til store sager! og få hesten forsikret. hvis du mener du har råd, og virkelig vil stå med det ansvar alene. men tænk det grundigt igennem inden.

    Held og lykke!

    //Josefine


  • #9   11. maj 2008 foder, det er meget forskelligt, kommer an på hvad det er for noget foder.. hvor meget ponyen har brug for, og hvor meget den laver.. min far siger at vores ponyer bruger foder, halm, og wrap for ca. 600-700 om måneden.. wrappet er så vores eget, og foder og halm køber vi ved nogle naboer, så det er ikk så dyrt.
    smed, der syntes jeg ikk bare at du skal finde den blilligst, som muligt.. det er MEGET vigtigt at ponyens hove bliver ordnet ordentligt, ellers kan det skad benene.. Vi bruger Beregers smedie, og der giver vi ca. 900 kr. for beskæring+ 4 mordax sko.. sørg for at den smed du væler er en reg. beslagsmed.
    undervisning er også meget forskelligt.. om det er en uddannet berider, eller en tilfældig pige på rideskolen som underviser..
    i spring får jeg hold undervisning på en rideskole, af en berider, det giver vi 300 kr. i måneden for.. i dressur rider jeg et privat sted, også ved en berider, der giver vi 150 kr. pr. gang for eneundervisning.
    synyes at det er vigtigt at få lave handelsundersøgelse, gerne med rønget også.. det er meget forskellig hva dyrlæger tager for det..


  • #10   11. maj 2008 Vi har en forsikring så vi kun skal betale det halve af dyrlægeregninen, men sådan koster bare penge hver måned...:)

  • #11   11. maj 2008 må vi se et link af den ? (:

  • #12   11. maj 2008 altså, vi giver 1500 kr om måneden for én hest smiley

  • #13   11. maj 2008 må vi se et link ? d;

  • #14   11. maj 2008 Undksyld, var lige væk, men den heste jeg overvejer at købe, eller .. ?

Kommentér på:
Klar til pony?

Annonce