{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Tina og charlotte lund {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med de to tøser. Kan simpelthen ikke døje dem. Jeg lå og læste i nogle ældre wendyblade fra omkring 2002 hvor de har en brevkasse og besvare spørgsmål. Hold da op hvor er de ringe til at besvare spørgsmål. Bliver helt forarget over at de har lov til at have en brevkasse hvor mindre årige piger skriver til dem med deres ponyer.
Desuden har de skrevet ldit om deres egen måde at holde hest på. Sådan noget med at de kommer på fold makx 2 timer hver dag og så går de i skridt maskine og på løbebånd osv. Jeg ved godt de dyrker konkurrence på højt plan og at det sikkert bare er sådan mange steder men sikke ringe de tilser hestenes natur. Også alle de billeder der er hvor Tina rider på hest med 2 "huller" siden pga overdrevet forbrug af spore.

Det er så synd at så mange små piger ser op til dem.

Ved godt det ikke er noget at hidse sig op over hvilket jeg hellere ikke gør, men ville bare lige dele mine tanker med jer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tina og charlotte lund
  • #1   11. maj 2008 er da ikke fair at hænge dem ud

• #2   11. maj 2008 Bryder mig heler ikke om dem!

• #3   11. maj 2008 Argh!

• #4   11. maj 2008 Arh jeg hænger dem vist ikke ud. Du kan finde alt det jeg har skrevet om dem i blade og på nettet. Jeg prøver bare at skrive hvorfor jeg tænker sådan om dem.

• #5   11. maj 2008 Okay det lyder da interessant det med at det ikke er dem som har svaret. Hvem er det så?

• #6   11. maj 2008 Anne Christine P - Hvem har så? - Hvordan ved du det?

• #7   11. maj 2008 Bryder mig bestemt heller ikke om dem.

• #8   11. maj 2008 Hvad er beviset så? - Det kan jo stadig godt være Tina og Charlotte Lund har besvaret dem,
    Desuden, så kan det jo sagtens være en anden som har spurgt ang. det samme?

• #9   11. maj 2008 Anne Christine: Det er da ikke et bevis? En anden kunne sagtens have sendt et lignende spørgsmål ind, hvor de har givet det samme svar?

Jeg kender dem ikke som personer, så hvad jeg synes om dem mht. til det, kan jeg jo ikke svare på, men kan ikke døje deres måde at behandle hestene på - trods man gør det for at komme på et højt plan.. Eller så er det netop der skoen trykker for mig; jeg forstår ikke, at man kan tilsidese sin hests bedste for sin egen vindings skyld..! Men tja.. det er jo ikke kun dem, også mange andre ryttere på højt plan, der bruger ubehagelige metoder (...)

• #10   11. maj 2008 Jeg kan personligt ikke lide dem, pga. de viser udad til at de behandler deres heste SÅ godt, de rider med hjelm. Men hvordan skal de kunne passe dem godt, hvis Tina kan ride en hest med "huller" i siden efter spore, samt man flere gange har set dem i blade uden ridehjelm? kan desværre ikke tage Tina og Charlotte Lund seriøse, Især ikke Tina.

• #11   11. maj 2008 Miss perfect 2 (Rådgiver) * Team TWH *
    - Jeg kan ikke udtale mig så meget igen, men efter hvad jeg ved om dem, bryder jeg mig ikke om dem, har før hørt at nogle blev skuffet over at have dem til undervisere..? - Men hvad ved jeg?..

• #12   11. maj 2008 Helt enig med Helle Andersen

• #13   11. maj 2008 Undskyld men hvad er jeres problem de er kendte rytter som springer de høje klasser lad dem dog være i fred gider ikke høre noget negativt respons på det TAK

• #14   11. maj 2008 Jeg har hørt de er nogle værre kællinger ?

• #15   11. maj 2008 Bare fordi man rider på højt plan, behøver man ik være god ved sine dyr...
    Der har flere gange været bevis på at topryttere mishandler deres heste...sørgeligt!

Jeg har aldrig rigtig fulgt dem, da jeg er dressurrytter...og derfor ka de på ingen måde være forbillede for mig..

• #16   11. maj 2008 Jeg synes folk skal passe på med at have så travlt med den episode hvor Tina rider en hest der har hller i siden.

Ingen af os ved hvad der reelt skete.

• #17   11. maj 2008 Ältså kan i dog så for fanden ikke komme med et link, hvor de viser at Tina har lavet huld i siderne på hesten..
    Man bliver jo vanvittig af at høre på alle jeres negative ting.
    Mange af tingene er jo sikkert også bare noget der er fundet på..

• #18   11. maj 2008 Syns mest af alt at al den negative snak der er om hvor vidt man ka li de to tøser eller ej. Lyder som ren og skær misundelse. De er ik kommet sovende dertil hvor de er nu. De har knoklet sig til toppen. Akkurat li som dem der rider højt plan på diverse rideskoler som mange andre, især yngre, ik ka døje. Så længe lund-pigerne får lov at ride for dem der bestemmer det, ka de da umuligt gøre noget så galt at de ska saves ned på den her måde. I mine ører lyder det som ren og skær misundelse..

• #19   11. maj 2008 Her er linket:

(link fjernet)

• #20   11. maj 2008 Til Heidi jeg kan kan love dig for det ikke er misundelse der er grunden til mit indlæg. Jeg har aldrig sprunget i hele mit liv da det intet siger mig. Jeg har intet at være misundelig over. De ligger bare så langt fra min måde at tænke på. Jeg synes det er skræmmende at fordi at de er kendte får de lov til at deltage trods "huller" i siderne på hesten, også selv om det MÅSKE ikk er dem som har gjort det.

• #21   11. maj 2008 Specielt bør man lægge mærke til denne udtalelse, som jeg er fuldstændig enig:

<i>Det er ikke acceptabelt at ride på en hest med et sår ved schenklerne, mener professor i dyrevelfærd på KU-Life, Jan Ladewig.
    "Det er klart, at hvis hesten har et åbent sår, lige meget hvordan det så er kommet, lige der hvor man indvirker med schenkler og sporer, så er det at udsætte hesten for unødig smerte og væsentlig ulempe, at ride på den” siger han til EPONA.tv med henvisning til dyreværnslovens § 1 og §17. Her står, at dyr skal beskyttes bedst muligt mod smerte, og at man ikke må fremvise dyr, hvis de herved påføres væsentlig ulempe.</i>

Uanset om hun selv har lavet huller i sin hest (hvilket så undrer mig meget, hvis hun ikke har, år hun flere gange har startet med huller i siden på sine dyr - mon ikke man så burde fyre de ansvarlige staldpiger/drenge?), så bør ma ikke starte en hest med sår lige ud for schenklerne!

• #22   11. maj 2008 Hmm.. Heidi: Gid det blot var misundelse - det håber jeg da, for det ville da være det bedste for dyrene..

Men u er jeg udelukkende dressurrytter, så der er nok andre jeg ville vælge at se op til/misunde end Charlotte og Tina Lund..

• #23   11. maj 2008 Det er heller ik fordi jeg er springrytter. Absolut ik. Er alt for bange for at falde ned og gå istykker.

Men selv inden for dressurens verden er der altså os ryttere der sparker hul i siden på deres heste. Eller river hul i deres mundvige.

Og hvem af os ka sige vi aldrig har lavet fejl?? Jeg ska da gerne være den første til at indrømme jeg har lavet fejl. Os fejl der ik sku ha været begået.

• #24   11. maj 2008 Der er skisme langt fra en fejl til at ride sin hest med huller i siden smiley

Og så vælger jeg lige for god ordens skyld at citere mig selv fra længere oppe ^:
    <i>Jeg forstår ikke, at man kan tilsidese sin hests bedste for sin egen vindings skyld..! Men tja.. det er jo ikke kun dem, også mange andre ryttere på højt plan, der bruger ubehagelige metoder (...)

• #25   11. maj 2008 Så på din rideskole er der aldrig nogen der har redet sin hest på trods af huller i siden eller mundvige?? Det er den første rideskole det ik er sket på så. Det er absolut ik fordi jeg støtter det eller vil undskylde det. For syns ik det er okay. Men det sker desværre alligevel uanset hvor mange og hvor meget vi er imod det.

• #26   11. maj 2008 Lund-pigerne er kommet dertil, hvor de er, og det kan de ikke komme, hvis ikke de kan ride bare en lille smule. (De har jo også yderst godt materiale) - Men om de er kommet dertil med sådanne metoder eller ej, er selvfølgelig uvist.
    Jeg brydes mig heller ikke om dem, men det er mest fordi at jeg har hørt triste historier om bla. deres udnyttelse af staldpiger, samt set dem ride, og så har én af mine veninder (pålidelig kilde) hørt hendes far udbryde, efter en runde "Den hest er da halt?" og så har Tina bare, koldt, sagt. "Det har den da været hele tiden?" Og det var så lige en S-klasse.
    Præcis som Chardotte forstår jeg heller ikke, at hestene kommer til skade, og deres helbred tilsideses, blot for at de kan vinde - Men som min morfar siger - Sådan er konkurrenceverdenen, vil man til tops, må man bruge alle de midler man kan, uanset hvordan de er og udføres.

• #27   11. maj 2008 At små piger på rideskolerne gør det, er jo ingen grund/undskyldning for lund-pigerne, der netop er disse pigers forbilleder!

Så kald mig en helgen, der konstant pudser glorien, men jeg mener ikke, at man skal acceptere det på rideskolerne osv. bare fordi det sker! Personligt har min hest ALDRIG haft huller i siden eller mundvigene - og nej, jeg har faktisk ikke oplevet det på min rideskole.. Jeg håber da ikke situationen er sådan, at det er unormalt at finde en rideskole, hvor det ikke foregår..

• #28   11. maj 2008 hmm i kan da ikke være 110% sikre på det overhovdet er tina der har sparlet hul på den...
    Man kan jo også lave meget på en computer ved et billede...

• #29   11. maj 2008 Nu har jeg jo ikke pligt til at tjekke samtlige beviser for at have min holdning xD Men hvis du tager dig tid til at læse linket, står der bl.a.:

Det er <b>flere forskellige billeder i Ridehestens fotoarkiv</b>, der dokumenterer, at Lanthanid springer med et blødende sår på den højre flanke. Billederne har ikke tidligere været offentliggjort, men et foto fra samme stævne, blev i sidste måned <b>bragt ved en fejl i Magasinet Hest, som illustration til en artikel om at nå sine mål.</b>

Tja.. Så må man jo selv tjekke efter i ridehestens fotos og i magasinet HEST, men der er i al fald nogle henvisninger.. Men jeg vil nu mene, at tvivlen om, hvorvidt hesten har haft sår på flanken ikke er særlig stor, men tværtimod er det jo ingen bevis for, at Tina har gjort det..

Men slut herfra - der er jo heldigvis mangfoldige holdninger for og imod sår på flanken smiley (ironisk, hvis man ikke skulle have fanget det)

• #30   11. maj 2008 endelig et bevis på det!

• #32   11. maj 2008 puh-_-

• #35   13. maj 2008 som min gamle ridelærer sagde; det er da sjovt så mange skimler der altid skal ha dækken på i sommer varmen!

jeg kan stadig se episoden med lucky punch W i 1997 hvor hun hamrer hul i siden på den, fordi den nægter at springe vandgraven for mig.

derudover synes jeg det var noget tit de skiftede staldpiger en overgang, da var det da hver 3 mdr de søgte staldpiger.

• #37   13. maj 2008 det kræver da at de skifter hele bestyrelsen i dansk rideforbund ud, for så længe at de er af den mening at resultaterne er mere vigtigt end hestenes tarv, så sker der ikke noget.

• #39   13. maj 2008 ja, det er jo sådan os hobby mennesker ser på det, men for dem er det kun cool cash der tæller og det er også derfor at de er så hårde ved hestene.

har hørt noget om at lanthanid ikke har kapacitet til de store klasser og at det er derfor han kun går de hjemlige grand prix'er, måske det er derfor tina er nødt til at hamre ham i siden under gennemridning af banen.

derudover har jeg et blad fra 1993 liggende, hvori der står at tinas pony diana blev sat på plads af tinas træner på en måde som gjorde tilskuere og andre deltagere forargede.
    hvordan han satte ponyen på plads melder historien intet om.
    rosina mosebo som charlotte rider kommer for øvrigt fra samme stutteri som min hest.

• #41   13. maj 2008 ja, han er da ved at være en gammel knægt.
    der lå en tråd på hn om dm 2005, der var billeder fra start af og til slut hvor man kan se hvordan såret på flanken bliver større på hvert billede, men desværre kan jeg ikke finde den, ellers ville jeg lige ha linket til den.

• #44   13. maj 2008 (link fjernet)

er det bare mig eller er der ikke også hul på dette billede?

• #46   13. maj 2008 nu har jeg set hele rækken igennem og der er flere billeder, hvor der er noget der ligner et sår på højre flanke.
    sjovt nok ser det ud til at det kun er udendørs de huller i siden opstår.

• #51   13. maj 2008 Nu møder jeg dem tit ude på stævnebanerne og jeg er ikke imponeret. Har haft et par personlige sammenstød med specielt Tina et par gange, hvor der blev vekslet nogle ikke så pæne ord, og jeg har ofte oplevet dem komme og tro de ejer det hele og kan tillade sig at lægge beslag på opvarmningsspringene i uendeligheder. Og ja, de er ikke altid lige søde ved deres hestepassere, de bliver godt nok hundset rundt og talt ned til. Kan selvfølgelig ikke sige, om det er alle passerne der bliver behandlet så respektløst, men nu har jeg selv været på samme opvamrningsbaner som dem i årevis så jeg har da oplevet en del. Jeg ignorer dem totalt. Jeg har absolut ingen respekt for dem, AT ALL

• #55   24. maj 2008 <b> HØR !<b>

De rider skide flot, det er ikke det...
    MEn jeg bryder mig ikke så meget om dem....
    Gad godt blive ligeså gode som dem....

• #56   24. maj 2008 De er lidt nogle snopper...
    Men <b> Gad stadig godt at blive ligeså gode som dem <b>

Kommentér på:
Tina og charlotte lund

Annonce