{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

Terrænspringning {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og så Military forleden dag, og det var da vældigt underholdende lige indtil de kom til terrænspringningen.

Jeg skal lige oplyse at jeg er dressurrytter og derfor ikke har en dyt forstand på den slags.

Men jeg fik da næsten dårlige nerver af at se det.

Der var 7 styrt lige i rap. Og jeg mener styrt, ikke "bare" refuseringer hvor rytteren ryger af, men hvor hesten enten ryger forover eller styrter lige ned i/gennem forhindringen.

1 gang blev rytteren slået bevidstløs, så ambulancen måtte komme ( fik ikke yderligere info om hvad der var sket), 1 gang landede rytteren skævt på nakken, så han kom slemt til skade og de resterende styrt var heller ikke at kimse af.

Derudover masser af refuseringer hvor rytteren røg ind i springet eller hesten slog benene osv.

Jeg har set en smule terrænspringning før, men ikke på dette niveau.

Det er da lige før jeg sidder og ønsker at den slags konkurrencer ikke fandtes. Er det mig der er sart?
Jeg kan sagtens se et sjove i at springe over træstammer, vandgrave, gennem vand, ride op og ned af bakke osv, men jeg der var adskilige spring i denne udsendelse som fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.

Nogen terrænspringere herinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Terrænspringning
  • #1   18. maj 2008 jeg har redet military lidt på debutant niveau 110cm, og det er skide hyggeligt og sjovt, men stadig enormt udfordrende...jeg ville ikke bryde mig om de højere klasser, jeg synes tit det er at kræve for meget af hestene!

• #2   18. maj 2008 Du har godt nok også været inde i en uheldig stime af styrt der!
    .. Jeg er selv springrytter og jeg elsker at ride i skoven og tage en træstamme. Jeg synes det er helt i orden.

.. Ved ikke hvordan der er med sikkerheds udstyr sådan til terrænridning men en sikkerhedsvest kunne jo være et krav?

• #3   18. maj 2008 der er krav om at man altid bærer sikkerhedsvest i terrænet + et oplysningskort og dig selv. ligesom f.eks. sygesikringsbevis.

• #4   18. maj 2008 Det er meget voldsomt . Men meget kan være rytterfejl?
    - Min søster rider meget military og jeg har kun en enkelt gang oplevet at en har styrtet til et stævne - de tager ca. et par dage og har været til en del.. Men tror også det har noget at gøre med niveau - Og hvordan man rider, mange militaryryttere rider IKKE pænt!!!!
    Tror også bare du har været uheldig ..

• #5   18. maj 2008 Jeg har startet debutant for hest i sommers - dvs. 90 cm.
    Jeg syntes springene var rigeligt høje, og jeg ved godt min mor sad og gemte ansigtet i hænderne xD
    Især fordi jeg røg af i ridebanespringningen - ups.

Men du har ret, nogen spring er bare ulækkert høje og solide. Og hvis rytteren så sjusker lidt, kan det emt gå galt.
    Men jeg synes ikke, man skulle afskaffe den form for ridning. Jeg synes fx Steeplechase er meget værre! Uf! s:

Kommentér på:
Terrænspringning

Annonce