{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang hjælpetøjler (lidt lang) {{forumTopicSubject}}

Jeg lagde et videoklip ind af min unghest i dag, hvor jeg skriver det er 1 gang han er under rytter uden longe.

så er der så en der skriver at hun syntes jeg skal lægge chambon eller indspænding på ham... øhhh tænker jeg så...
pigen er 13 år, og har da måske forstand på hvad hun snakker om.
men jeg kunne da ALDRIG komme i tanke om at lægge hjælpetøjler på når en unghest kun lige er kommet i gang med tilridning.

Eller er det bare mig???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang hjælpetøjler (lidt lang)
  • #1   22. maj 2008 Nej selvfølgelig ikke !!!

• #2   22. maj 2008 selvfølgelig skal unge heste da spændes ind og gå roll kür

det er da det bedste i verden smiley

• #3   22. maj 2008 Det synes jeg bestemt ikke du skal.
    Det er normalt nok at bruge indspændinger når hesten er i longe - uden rytter, og når rytteren ligger på hesten.
    Men hun skulle nok bare som så mange andre, lege klåge-åge smiley

• #4   22. maj 2008 Nej men ville bestemt heller ikke ride små volter på den, og det ligner du sidder og arbejder med den, den ser MEGET irriteret ud fra din for .

• #5   22. maj 2008 for din hånd*

• #6   22. maj 2008 du kan sagtens sætte indspændinger på du skal bare ikke spænde dem helt ind!!

bare så den kan strække sig men også kan mærke der er en vej ned, betegn det som en hjælp der viser den hvilken vej den skal ned

• #8   22. maj 2008 Han ser lidt irriteret ud, men for det meste er han ret rolig i hovedet. der blev laver maks 4 volter for at tjekke styrbahed og om han kunne finde ud af komandoen.

Jeg har en ide om han er ved at skifte tænder eller de vokser og er trælse. Han har jo lige alderen.

• #9   22. maj 2008 Hun har nok ingen mund endnu. Men vil nu give shella ret i at han ser MEGET irriteret ud.

JEG ville nok personligt lægge noget på den i longen, så den finder ud af at der er noget der har fat i munden på den. Men det vil jeg da ikke foreslå at du/i gør, for det lyder bestemt ikke til at i er for den slags mishandling (*gg*)

• #10   22. maj 2008 Han*

• #12   22. maj 2008 Nej ingen indspænding (af nogen slags på nogle som helst heste).. og så skal rytteren droppe volterne, det har den slet ikke balance til endnu.. og holde op med at sidde og trække i indvendigt for at få bøjet nakken smiley intet at sige til den ser anspændt og utilpas ud..
    Så tidligt i tilridningen skal den bare gå for helt løse tøjler og finde balancen med rytter.. og det eneste der skal trænes er stop og frem.. derefter bak og drej.. Hvis man sidder og hiver den i munden får man bare en anspændt hest der ikke bruger ryggen og enten går bag lod eller hænger sig på biddet..

• #13   22. maj 2008 Synes du gør det rigtig godt sådan som du gør i videoklippene.. Han søger endda lidt ned indimellem..

• #14   22. maj 2008 Jupiter fik da han havde fået muskler nok i ryggen til at bære sig selv, nogle indspændinger på i longen i 5 minutter på hver volte.. de var fuldstændig løse så han kunne få næsen 10 cm foran lod, men bare så han kunne lære at løfte ryggen rigtigt.. han havde svært ved det efter 3 måneder eller sådan noget, og efter 3 gange i longen gik han selv ned med hasen og ud med næsen, så snart jeg holdt lidt og igen og red frem..

så indspæninger er absolut ikke nogen dårlig ide hvis man kan finde ud af at bruge dem rigtigt..

Nu går han selv i holdning når man longere ham, og stikker næsen fint frem, og bugger rigtigt sammen i hele overlinien smiley så han går til bidet i grime, og longesnor.. det er lækert at kigge på, når man kan se han kan bære det smiley

• #15   23. maj 2008 Julie : Nej ikke en dårlig ide i longe ... men vil bestemt ikke anbefale det når pigen sidder på ... tjek evt hendes video den har ret dårlig ballance ! smiley

• #16   23. maj 2008 problemet med at longere ham er i at han er alt andet end afslappet, han stejler og hopper rundt. vores konklusion er at han keder sig. så at få ham til at slappe af i en longe er ikke vejen frem.

problemet er jo at i ikke kender hesten, det gør jeg, jeg har haft ham i 3 år, i ser små 2 minuter med ham, og dømmer MEGET hårdt uden at kende til hesten overhovedet.

Kommentér på:
Spørgsmål ang hjælpetøjler (lidt lang)

Annonce