{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Hvad ka man få for sådan en ?? {{forumTopicSubject}}

Nu skal hesten jo måske skiftes ud (pga min sygdom) hvis ikke manden skifter mening.. men hvad er sådan en "dame" værd ??
Hun fylder 5 år her om 14 dage, men er ikke redet voldsomt meget pga mit helbred. Hun kan dog rides i alle gangarter (Kan gå en LC, snart LB da schenkelvigning er påbegyndt) og i skoven både alene og med andre..
Hun er super følsom, hvilket gør at hun reagere nemt for hjælperne og er meget lærenem, men det gør også at hun kræver en rolig rytter der har helt styr på sin krop og kan give tydelige signaler.
Tøsen er meget kærlig og menneskeglad og knytter sig meget til "sine mennesker". Hun er den type hest der gerne vil gøre det rigtige og hele tiden prøver at finde ud af hvad man ønsker af hende.
Jeg har ikke målt hende men umiddelbart er hun 162-163 cm (nogle mener dog højere, men det er jeg ikke sikker på), hun er ren Hannovaraner (med DV stamtavle) F: Walt Disney M: DH kåret MF: Splitau.
Gangarter: Skridten er super, hun træder langt over Traven er elastisk og taktfast, men ikke kæmpe stor. Galoppen springer hun okay ind under sig, men den kræver lidt træning. generalt er gangarterne op ad bakke.
Hun har løssprunget lidt og synes det er sjovt, og hun kan sikkert sagtens komme til at gå nogle spring klasser, men teknikken er ikke super i top..
Nå men nu til "Fejlene": Hun har nogle ar på benene efter skader (bla. har hun været i hegnet som føl) og det en bagben hæver let hvis hun står meget stille (pga skade på lymfen) men dette er kun kosmetisk og har ingen indflydelse på brug (hun har aldrig været syg eller halt ud over skaderne).. og så er hun jo super følsom, og har derfor let til stess hvis hun ikke trives.. hun har haft tendens til boksvandring og lettere vævning tidligere, men intet af dette har hun gjort i 1½ år nu, selv om hun står i boks nu.. når der er styr på forbenene gør hun det ikke..
Men hvad er sådan en "dame" værd ?? må indrømme at jeg er lidt på dybt vand fordi folk har givet mig meget forskellige priser (fra 15-70 tusind)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ka man få for sådan en ??
Kommentér på:
Hvad ka man få for sådan en ??

Annonce