{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration af 8årig hingst.
  • #1   15. jun 2008 min bedstefar har engang gjort det, ved en 7 årig, den blev en anelse roligere, men temperamentet var lidt det samme altså "higsig" mæssigt og var stadig hingstepræget.

• #2   15. jun 2008 Det er tit at jo senere en hingst bliver kastraeret, jo mere hingstet vil den også være efter kastrationen.

Felix blev kastraeret som 7 årig (han er 13 nu) han har ikke beholdt hingste temperamentet, men hingste looket...

• #3   15. jun 2008 de fleste hingste der bliver kastreret i en så sen alder vil forblive hingste af sind, da det er en så indgroet del af deres sind at være hingstet. alle de stedet hvor jeg har arbejdet og passet hest, hvor der har været sent kastrerede hingste har de gået med andre hingste eller vallakker fordi de springer på hopperne fordi de selv tror de er hingste

• #4   15. jun 2008 Den vil højstsansynlig falde lidt til ro, men stadig være lidt interreseret i hopperne.. især i starten..

• #5   15. jun 2008 det er meget forskellige fra hest til hest!

nogle vil stadig være hingstet resten af deres liv, og andre vil ændre total adfærd, og blive en rolig og godmodig vallak..

• #6   15. jun 2008 Det afhænger jo også af hvordan den er nu...

• #7   15. jun 2008 Dybt forkert og frustrerende for hingsten, det bør virkelig ikke gøres, har den kunne holdes som hingst i 8 år, bør den også blive ved med at kunne det. Vi havde en vallak, der blev kastreret i den alder, og den bedækkede stadig og var dybt forvirret. Det er svineri, det bør gøres som max 4årig.
    Den vil stadig opføre sig som en hingst, slutprut. Det var bla. umuligt at ride vallakken på samme tid som 'hans' hoppe, han tændte helt af hvis der var andre.

• #8   15. jun 2008 tak for jeres svar (:
    nej, har (desværre) ikke hingsten jeg snakke om, men den er til salg,
    og jeg vil så gerne eje den!

synes da nærmere det er svineri at holde den som hingst,
    hvis den alligevel ikke skal bedække. hvis den bliver vallak
    sker der i det mindste ikke noget, hvis den hopper på en
    hoppe, og den vil kunne gå sammen med vallakkerne uden
    at blive voldsom ..

min pony som er vallak, er meget hingstepræget både i sit
    udseende, men også temperament. dog brummer han ikke
    af hopperne osv. smiley tror han er kastreret sent ..

• #9   15. jun 2008 min blev først kasteret som 6 årig. han virker overhoved ikk som hinst.?

• #10   15. jun 2008 Som Janni H skriver, så er det meget forskelligt. Kender flere hingste der er blevet kastreret sent og de har gerne haft lidt mere hingstetræk end vallakkerne, men er blevet nemmere at omgås. Plus at de har kunnet gå på fold med andre og ikke skulle gå alene mere. Det er langt fra alle steder der er egnede til at avde hingst...

• #11   15. jun 2008 jeg er nu meget enig med swoop

• #14   15. jun 2008 jeg ved ikke hvordan den er nu i temperament, da jeg kun har set den på HN.

der står følgende i dens beskrivelsesting:

Lieberhaveri sælges.
    Usædvanlig smuk og harmonisk muskuløs hingst.
    Importeret fra Ungarn, har fine papirer med stor kåringsmulighed.
    Far: Siglavy Capriola
    Han er let ridelig, springer særdeles godt.
    Ville være oplagt emne for klassisk ridning.
    Han er taktfast med et bevægelsesmønster langt over middel.
    Sælges udelukkende pga. tidsmangel.
    Kræver rutineret rytter.

og under temperament står der Opmærksom.

• #15   15. jun 2008 Jeg er ved at blive uddannet som dyrepasser og i den forbindelse har vi haft om kastration af hingste. Vi fik udleveret en del papirer med artikler fra dyrlæger der råder folk til at kastrere deres hingste som et-års, men senest 3-4 år. Jo længere tid man venter med at kastrere sin hingst jo større komplikationer kan der komme. I de artikler vi fik stod der bla. om nogle hingste der havde været tæt på at dø pga. problemer med blødning osv. hvis jeg var dig ville jeg ringe til forskelige dyrlæger og spørge om deres meninger...

Kommentér på:
Kastration af 8årig hingst.

Annonce