{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

energisk hest??? {{forumTopicSubject}}

Halløj i skuret, så skriver jeg igen...



min hest har den sidste uges tid, til halvanden været ret energisk når jeg rider hende... og synes det bliver mere og mere...



sidste weekend red jeg stævne, hvor hun var så frisk, at hun jappede noget, hvilket også blev kommenteret på kritikken...



men det er godt nok ikke blevet mindre,... hun har SÅ meget overskuds energi, at det er helt utroligt..



og jeg kan jo ikke bare RIDE hende "hårdt" i en time for eks. for hun har jo trods alt lige været i 4 måneders genoptræning.. så jeg rider stadig ikke så længe af gangen...



men hun er bare så energisk, at det går ud over "koncentrationen"... idag da jeg red, var hun så frisk, at jeg simpelthen blev i tvivl periodevis om hun var rengående, fordi hun jappede sådan..



så jeg steg af og slap hende fri i ridehuset (efter 30 minutters ridning)... og tøsen TONSEDE rundt i ridehuset med halen løftet (og bestemt ingen halthed at se).. hun præsterede både fri trav osv....




men hmmm er der noget jeg kan gøre, nu hvor jeg ikke vil ride hende for længe???



hun går på græs om dagen, og får noget foder morgen og aften (for at holde huld, og for at få hendes vitaminer osv).. og så får hun hø i boksen..



hvad kan jeg gøre ellers?? prøver med maaange halve parader.. tage hende ned i skridt og få hende til at slappe af (når hun bliver ffor frisk). og når hun så slapper af, give hende lov til at trave igen osv...



andre "friske-heste-ejere" med nogle råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  energisk hest???
Kommentér på:
energisk hest???

Annonce