15. jan 2006 Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
så starter det hårde arbejde (pudsning {{forumTopicSubject}}
Puh ha, tør slet ikke tænke på hvor lang tid der går før jeg når til den anden ende. Her i løbet af eftermiddagen har jeg ryddet op i mit rideudstyr, både inde og ude, og samlet det i en kasse der skal sælges. Det i sig selv har været slemt nok, men nu skal jeg igang med at have pudset hovedtøjer mv, og der er godt nok meget. Der er kun én trense til hver hest/pony, på nær Charlie, og mine sadler er alle af kunststof, så kan slet ikke forstå at det kan blive til så meget.
Nå, men der er jo ikke andet for end at komme igang
Hvad med jer andre, har i også meget? Tager i det hele på én gang, eller tager i det løbende?
Hvor mange gange pudser i egentlig jeres udstyr om året?
Mit bliver det ikke andet end et par gange eller 3, men det bliver heller ikke brugt ret meget, og hænger tørt og varmt (det meste i alt fald)
maj 2008
Følger: 175 Følgere: 181 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.327
Tager det nok sådan løbende, da jeg pudser sadel og trense inden stævner.
Men nogengange hvis jeg har tid og overskud, for det hele lige en grundig tur.
Er så heldig at det hænger dejlig varmt og tørt, dog bliver det brugt ret meget. Hehe.
Synes det er lidt svært at sige hvor ofte det bliver pudset, da noget af det jo stortset bliver pudset hver weekend, og noget andet af det bliver pudset 2-3 gange årligt :b
<i> - Jette
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 521
Jeg snakkede med en der har forståd på det med sadler. Hun sagde at det ikke engang behøvede at blive pudset 10 gange om året! Jeg pudser faktisk bare når det trænger. Det er lidt forskelligt hvor tit det trænger til det.
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 521
xD
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Jeg pudser også inden hver skue, som der er maks et halvt år imellem, det er nok også derfor jeg ikke er så god til at få det ordnet som ikke skal bruges til skuerne, for det har jeg jo ikke tid til op til, og gider ikke igen når jeg lige har været igang. Men nu har jeg ferie så nu skal det hele tages inden jeg skal afsted på fredag, så er det også hurtigt overstået til når jeg skal afsted om 2½ uge, for der skal jeg arbejde op til
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
regner med at jeg skal have ordnet 3-6 hovedtøjer mere i morgen, og så går vi videre til seletøjet, har 3 sæt til tospand, og et enkelt sæt enspænderseler der skal vaskes fri for mug, og smøres ind... for man kan ikke forvente at min far giver sig til det.. .hehe...
jeg har ikke noget imod det, jeg hygger mig sådan når jeg gør det... så sidder jeg og snakker med de/den heste der er inde, Det er så Bjørn lige nu, men Ulla gør i løsdrift med føllet, så hun går ind og ud, og snakker med mig også... ren idyl, jeg elsker det, men hvor ville jeg ønske jeg havde et sadelrum uden fugt at hænge det i bagefter, så man vidste der ikke bare var mug på næste gang jeg skulle til at smøre det ind... )-:
så starter det hårde arbejde (pudsning