{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

anette h
anette h
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 45

skal man betale eller ikke {{forumTopicSubject}}

hej jeg søger om at få noget hjælp og høre hvad i siger til det jeg har min hest ståne på en går hvor der er kværke så jeg må ikke flytte min hest fra gåren og jeg har op sagt min bås fra den 1 af og der står ikke noget i kuntragten om det hvis gåren er lukke eller hvis der er syg dom der ude hvvad gør jeg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal man betale eller ikke
  • #1   24. jul 2008 du MÅ jo ikke flytte den, og de MÅ ikke tage heste ind, så der er ikke andet at gøre, end at finde ud af en pris ;O)

• #2   24. jul 2008 Betaler. De kan jo ikke gøre for, at det er kommet kværke til stalden.

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#3   24. jul 2008 skal jeg så betale 2 steder hende det har jeg ikke penge til for der hen hvor han skal hen de vil jo også ha penge for at holde hans bås

• #4   24. jul 2008 Du bliver jo nødt til at lade hesten stå i stalden. Kan du eller dine forældre ikke aftale en samlet pris for opstaldningen imens karentænen står på ?

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#6   24. jul 2008 men jeg syndes det er mage svært for kan jo ikke betalle 2 steder for hvis jeg mister båsen der hvor han skal hen så når kantenen slutter skal jeg flytte ham med det samme

• #7   24. jul 2008 ehm forstår det ikk :I:I men er jo nok bare mig;D xD

• #8   24. jul 2008 anette H, sæt nogle tegn, kommaer og punktumer i din tekst. Så bliver det nemmere for os andre at læse og forstå hvad du mener.
    Hvor længe står karentænen på ?

• #9   24. jul 2008 Du skal betale.. For du må ikke flytte din hest..
    hvad vil DU gøre, hvis du så flytter din hest alligevel, og så alle hestene det nye sted også får Kværke ? Så skal du både betale opstaldning og en KÆMPE dyrlægeregning, da det jo er din skyld, at kværken kom det nye sted hen, da du jo allerede vidste det, inden du flyttede den.. Og så ryger du nok også ud fra det nye sted, da de jo heller ikke MÅ tage en hest med kværke ind..

Ring da til det nye opstaldningssted og sig, at der er kommet kværke der hvor din hest står nu, om du måske kunne få lov og komme derud når det var ovre i stedet.. Hvis hun så siger ja, skal du jo nok ikke betale, med mindre du selv nævner det.. Ellers ryk datoen en månede frem..

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#10   24. jul 2008 den har stået på lidt over 2 månder

• #11   24. jul 2008 Uanset et kommende problem med opstaldning, så MÅ du ikke flytte den. -og stedet hvor din hest står nu, MÅ ikke lade heste komme ud derfra.

Fordi du ikke har råd til boksleje, er man da et svin hvis man tager en hest der bærer smitte med sig et nyt sted. >_<

• #12   24. jul 2008 hva er kværk?

• #13   24. jul 2008 En rimelig alvorlig sygdom der kan have døden til følge.
    Desuden er den smitsom, derfor får hele stalden karantæne, da selvom heste der ikke lider af sygdommen, kan bære den med sig

• #14   24. jul 2008 okay tak for det;D:D

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#15   24. jul 2008 ok ,jeg takker for alle svarne jeg har fået . og ville aldrig flytte min hest før jeg var sikker på jeg måtte.

• #16   24. jul 2008 :O) Kunne godt være du ikke vidste, at det smittede, selvom hesten ikke selv var syg.

Men ja, synes det var en god idé at ringe til det nye sted og forklare situationen. De ønsker jo helt sikkert heller ikke kværke

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#17   24. jul 2008 jo jeg viste godt der var noget der hed .rask smidde bære .og har fået 2 ting at vide fra 2 dyre læger min dyre læge sage den kunde være det i op til 6 månder og der var en anden dyr læge . til en anden hest og hun siger op til 3 år

• #18   24. jul 2008 Hej

hvis du har kontrakt på opstaldning, og du har opsagt den inden sygdommen brød ud, er det mest normale, at man ikke betaler for boksen, men for foder, så betaler du for boks det nye sted.
    medmindre det er din hest der var den første med kværke.
    Du må ikke flytte den, før dyrlægen giver jer fri.

Anita W

• #20   24. jul 2008 Jeg er meget enig med Katja Brink; tag en snak med begge opstaldningssteder. Forklar dem tingene, som de er; at du naturligvis hverken kan eller må flytte din hest pga. kværken i den stald, den står i nu, men at det er svært for dig at få råd til dobbeltbetaling for opstaldning. De fleste mennesker vil altså være til at snakke med i en sådan situation... især, når det - som jeg forstår dig - ikke er din hest, som er kommet med kværken. smiley For så er du jo sådan set bare "kommet i klemme", og det vil de fleste da have forståelse for. smiley

Kommentér på:
skal man betale eller ikke

Annonce