farligt at bevæge sig ud i? (køb) {{forumTopicSubject}}
nolge der kan svare mig på mit spøgesmål *LÆS*
Ja, Jeg skal jo have mig en hygge hest (ikke ridehest!)
hvorfor det ikke skal være en ridehest er fordi eg har fået en skad ei nak og ryg. men kan sipelhen ikke ''leve'' uden hest..
så har jeg kigget på en hest jeg bare er faldet helt vildt for. MEN der står så den kun sælges til hygge el avl.
og jeg spørger jo så hvad der gør den ikke må bruges til ridning osv (selv om jeg ikke skal ride på den)
så er svaret på dette spørgsmål..
''da hun blev født fik hun tarm betændelse og er opflasket og p.g.a hun stod i boks i 8 mdr. har det ene forben faget skade og er derfor kronisk halt med uden smerter. ''
ja også svar på alle mine andre spørgsmål osv
MEN er det farligt at begive sig ud i mht. til den skade? når den ikke skal bruges til ridning men kunne hygge,strilning osv.
og er der nolge der ved om den slet ikke må bare have en rytter på i skridt én gang om måneden eller må der ikke komme noget vægt på den overhovdet?
og må den gerne løbe, longeres osv. ?
og sidst men ikke mindst - vil de tkomme til at koste ofte dyrlæge - og kan det forværre sig? tild en fx. får smerter?
på forhånd tak for svar
okt 2005
Følger: 132 Følgere: 125 Heste: 7 Emner: 201 Svar: 1.849
dec 2007
Følger: 49 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 163 Svar: 665
?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
jeg ville nok også lade være med at kigge på den. man ved aldrig om det bae kommer til at koste flere penge, hvis noget går i "udbrud.."
selvom du ikke skal ride hverdag måske engang i måneden på en lille skridt tur, så synes jeg at sådan noget skal være i orden selvom det "bare" er en hygge hest (:
dec 2007
Følger: 49 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 163 Svar: 665
og nej der strå ikke noget om den ikke må løbe - JEG skriver bare som spørgsmål om denne ikke må løbe?
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
men hvordan kan dyrlægerne sige at den ikke har ondt, har de lige snakket med den ?
jeg ville heller købe en ande,
sep 2005
Følger: 88 Følgere: 85 Heste: 12 Emner: 41 Svar: 663
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
maj 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 992
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Men ring til en god dyrlæge og hør ad, når nu du har forelsket dig i den...
farligt at bevæge sig ud i? (køb)