{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Handelsundersøgelse - hvem betaler? {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet mig for at sælge min frieser som avlshoppe da hun har noget med benene som gør at hun ikke kan blive ridehest. I forbindelse med salg af sådan en hoppe vil det selvfølgelig blive aktuelt med røgten for at være sikker på at det ikke er noget arveligt. Min dyrlæge siger at han er ret sikker på at det ikke er, men intet kan siges med sikkerhed uden en røgten.
Så er det jeg kommer til at tænke på hvem der egentlig skal betale for sådan en røgten i forbindelse med en handelsundersøgelse, mig eller køber?

Sagen er den at jeg har fået taget røngten af forbenene og ved hvorfor hun er urentgående der, men har ikke billederne til at ligge jo, og har skiftet dyrlæge siden. Det er så bagbenet der vil skulle tages røgten af nu, men jeg kunne jo nemt forestille mig at køber vil have af forbenene, og jeg synes at det er lidt meget at skulle betale for det en gang til når jeg nu ved hvad der er galt.
Jeg har nemlig forestillet mig at køber betaler hvis den går igennem og han/hun køber den, og ellers gør sælger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handelsundersøgelse - hvem betaler?
  • #2   31. jul 2008 Der var en hest jeg var oppe & prøve som skulle undersøges det havde vi aftalen at hvis den fejler noget betaler de , & hvis ik betaler vi smiley

  • #3   31. jul 2008 Laura og Fuldbloden Gulch<3 <
    Det var også det jeg havde regnet med. Kan man så evt vente med at tage af forbenene hvis køber vil se det, til man har fundet ud af hvad det er i bagbenet. For jeg vil da synes at det ville være lidt træls at skulle betale røngten af noget igen som jeg allerede ved hvad er, hvis køber ikke er intr alligevel pga hvad det end skulle være i bagbenet?


  • #4   31. jul 2008 Det samme, som Michelle N.

    Hvis hesten går igennem, betaler køber, hvis ikke, så sælger.

    Men nu er det jo sådan, at din er uren ved salg og det ved du godt og det ved køber også. Så det er vel noget I skal aftale individuelt.


  • #5   31. jul 2008 Michelle W
    Det er nemlig også det der er lidt svært, vi ved jo at der er et eller andet, spørgsmålet er bare hvad. Jeg har også tænkt på bare selv at få lavet røngten på det bagben så jeg ved hvad det er. Så kan man vel godt sige at køber selv skal betale hvis han/hun vil have af forbenene igen?


  • #6   31. jul 2008 På den anden side er det også bare mange penge for dig at ofre, når du ved, at der er noget galt med hesten, men det er selvfølgelig nødvendigt, når du skal sælge hende, så du har dine ting i orden og du så ikke risikerer, at få hende tilbageleveret ugen efter.
    Synes du skal sige, at der findes billeder af forben, men dem har du ikke, men billeder har bagben har du lige fået taget.


  • #7   31. jul 2008 Jeg ville nok sige at er den uren betaler i fordi der så ligger noget bag det. Og det kan blive en udgift for dem. Og er den ren så må de betale hvis deres krav var der skulle være en handelsundersøgelse.

  • #8   31. jul 2008 Den med at er hun uren betaler jeg, og ren betaler køber. kan jo ikke bruges i den her sammenhæng, da jeg ved at hun er uren, spørgsmålet er hvad det er, om det er arveligt. Det svære ved det, er at der er mange holdninger til hvad der er arveligt og ej, så det er op til folk hvad de vil avle på. Derfor den er så svær.

    Grunden til at jeg ikke bare får lavet den røngten af bagbenet nu, så jeg kan sige hvad der er. Er at hun er i fol, ca 2½ måned henne, og jeg har tænkt på at sælge hende når hendes nuværende føl fravænnes sådan at enten det sidste eller hele beløbet først falder når hun har folet og der kan laves røngten. Udelukkende med henblik på at så kan hendes køber nemmere selv sætte hende i fol til næste år, som hvis hun først bliver sat til salg 2-3 uger efter foling.


  • #9   31. jul 2008 Når vi køber, og hesten er ren betaler vi.
    Sælger vi om den er ren, betaler køberen, uren betaler vi...


  • #10   31. jul 2008 Det ville da være for dumt at lave den aftale, at hvis hesten fejler noget, og man ikke vil have dem, skal man betale for dens tjek?!

    Så kan sælgeren sørme tjene mange penge, for krikken !

    Dog, hvis man finder ud af en meget billig pris, evt. 7.000,- , altså extremt billigt, kan man gå med til at betale det uanset hvad... Det gjorde min søster.



  • #11   31. jul 2008 * På krikken

  • #12   31. jul 2008 Celine Dion var vidunderlig til koncerten. B
    Jeg snakker ikke om at køber betaler uanset hvad, ud over det med forbenene som jeg har fået taget røngten af, og køber vil have røngten af det alligevel, for hun er jo ikke ren i røngten, og jeg vil ikke betale nye billeder fordi køber vil se det.


  • #13   31. jul 2008 du kan sikkert også kontakte din gamle dyrlæge og få billederne af forbenene! hvis altså ikke det er mage år seiden du har fået dem taget.

    Jeg ved i hvertfald at min dyrlæge gemmer dem elektronisk og han sagde til mig at skulle jeg bruge dem kunne jeg altid henvende mig


  • #14   31. jul 2008 Helle P
    Til november er det to år siden. Det er åbenrå dyrhospital der har taget dem, og det er ikke noget jeg ellers har haft tilknytning til, tror du de gemmer billederne så?


  • #15   31. jul 2008 Det mest normale er at går hesten ikke igennem undersøgelsen så betaler sælger. Går den igennem så betaler køber.

    Det syns jeg er meget fair.


Kommentér på:
Handelsundersøgelse - hvem betaler?

Annonce