{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

36400 kr om året på hest! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige regnet ud at mine forældre bruger 36400 kr om året på jeg kan have Rinaldo! Det er for opstaldning og kiropraktor som han får to gange om året og smed. Undervisning og dyrelæge regninger og alle de ting jeg køber til ham er ikke engang regnet med?! Pyha hvor er det mange penge når man enlig tænker over det. Og plus vi har også to andre heste, de står et andet sted hvor det er billigere at stå.

Hvad koster det jer om året at have hest?
Og forklar lige hvad det forskellige koster.

F.eks for mig, så koster det 900 kr for kiropraktor.

Og 750 kr for smed hver 6 uge.

Og undervisning har jeg ikke regnet med, men det koster
165 kr for en halv time, nogengange får jeg en time, så giver jeg godt nok 365 kr for en time. (det er ikke ridning jeg får træning i, min hest kan ikke ridde endnu, han er under genoptræning, det er HMS jeg får undervisninig i)

Så engang imellem kan jeg godt lige fyrre 3000 kr af på heste ting.

Så skal han også have raspet tænder + bedøvelse, kan desværre ikke lige huske hvad det koster.

Og vaccinationer, ved heller ikke lige hvad vi giver?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  36400 kr om året på hest!
  • #1   4. aug 2008 har aldrig tænkt over hvor meget det egentlig koster s:

• #3   4. aug 2008 • SIS & FRENJA • .:
    Det har jeg heller aldrig, men da jeg så lige fandt ud af det, var det da enlig helt vildt! Tænk lige hvad man kan få for 36.400 kr? Pyha, mange ting ihvertfald :o)

» Nallo « - Martingal sælges... :
    Uuh, hvordan kan det være du står gratis? :o)
    Vi har heller ikke haft brug for dyrelæge til Rinaldo endnu,
    kun til vacciner osv. Gør jeg også, fordi kan ikke lide at be mine forældre om at betale hele tiden. Men hvis vi er i en hestebutik får KUN AT KIGGE xD så ender det altid med jeg lige får noget med hjem alligevel på deres regning :o) hehe.

• #5   4. aug 2008 Jeg skal til at lave en ny udregning fordi de er blevet flyttet, men på mine 3 heste blev det ca. 3000 om mdr også er dyrlæge, smed mm. regnet ind i det. (Dyrlæge, smed, forsikring mm. deler jeg ud over hele året så jeg altid har pengene liggende til når regningen kommer. Så er det mere overskueligt smiley )

• #6   4. aug 2008 giver 1500 om mådnen dvs.15000 om året (da de 2 manglene mådner er sommergræs som vi får gratis

smed hver 8-9 uge = 4800 om året (ca da jeg nogle gange får modax huller og det er dyre

xtre wrap =2250 om året

dyrlæge (skirfer jo meget hvis hesten bliver syg men hvis den ikkebliver det) nok ca 2000 til vaksine tæner og et tjæk

alt i alt 24.050

derudover kommer det udstyr, undervisning, nogle gange xtre foder om vintern, stævner, dyrlæge regninger på syg hest og alt muligt andet

• #7   4. aug 2008 ved ikke rigtig hvad det koster for mig, for de står hjemme, og kornet de får er noget som min far har dyrket, det samme med halm og hø, så det er lidt svært at regne ud. men det betaler mine forældre samt dyrlæge og smed.

jeg betaler selv undervisning (400) i mdr. og udstyr,

• #8   4. aug 2008 Vi giver ca 15.000 for opstaldning, 1500 på smed, 1000 på dyrlæge, 2700 på undervisning, 1200 på ekstra foder og så er det plus udstyr, stævner og leje af trailer...

Men i "faste" afgifter så er der minimum 21.400 for vores lille pony

• #9   4. aug 2008 Vores står hjemme, og vi kan selv ordne deres hove. ( Ingen af dem har sko)
    MIne forældre betaler foder, halm og dyrlægeregninger. Jeg betaler selv udstyr.

• #10   4. aug 2008 jeg betaler omkring 36.000 for to heste og det er uden uforudsete dyrlæge regninger og diverse køb til hest og rytter....

• #11   4. aug 2008 Min mand siger vi næsten kan have et hus mere om året hvis vi ikke havde hestene ups...... ja, sagde jeg , men så er din kone og datter ikke så glade som de er i dag.......

• #12   4. aug 2008 henrik koser lige nu ca 4000 om måneden uden smed og dyrelæge dem dem derhjemme koster ca 6000 stk årligt pt så det runder vel op i de 80. uden dyrelæge.
    pyha det skal man vist ikke tænke på smiley

• #13   4. aug 2008 mine forældre betaler 33400 om året udelukende på boks leje om året smiley
    det så ink. foder og wrap .

så kommer spring og dressur undervisning oven i .
    dyrlæge regninger (de kommer jo en gang i mellem)
    smed hver 6. uge
    fold udlukning
    stævner
    ekstra foder
    ekstra spåner
    udstyr til hesten
    osv.
    osv.
    osv.

smiley

• #15   4. aug 2008 i vil slet ikke vide hvor meget jeg bruger! smiley

• #16   4. aug 2008 Opstalding for et år: 12*650 kr=7800 kr.
    smed: 6*800=4800 kr.
    Vaccination+tandraspning= 1500 kr.
    Foder i vinterhalvåret=6*400 kr=2400 kr.
    Wrap: 6*400 kr.=2400 kr.
    I alt 18900 kr., det give 1575 kr. om måneden, eller mere nemt ca. 51 kr. om dagen smiley

• #17   4. aug 2008 Uuuh jeg tror mine forældre bruger meeeeeget mere >_< Vi bruger over 50.000, hvis man kun tæller de to på rideskolen med. :O(

• #18   4. aug 2008 Nannepigen og co. *Team Isser og Fjolle* :
    Det var da smart du sådan har delt det sådan op! :o)
    I gennem snit bruger jeg ca. 2870 kr om måneden mente jeg et jeg fik dert til.

>> Schellerup < < <:
    Nej den er lidt svær at regne ud kan jeg høre :o) hehe.
    Men i er ihvertfald nede i den dejlige billige ende :o)

Helena J :
    Det var da en god løsning af i selv ordner hovene :o)

Betina- ponyer fra Stutteri Bredager er suber gode :
    Woow det var godt nok mange penge!!
    Jeg fik helt dårlig samvittighed da jeg fandt ud af hvor mange penge
    mine forældre brugte på mig og min hest på et år...

Regina og Jarpur -Fløjhoppe i DSP og lækkert hår :
    Hahaha :o) *griner*

tania L : Puha nej! du får da vel et helt chok hvis du finder ud af hvad det bliver! :o) hehe.

BØH ! *Øster Brønderup* !:
    Haha jo, kom med det xD

Camilse - Team Nussehoved .:
    Uuh du er vist god til matematik xD hehe.
    det er underligt at tænke på hvad 51 kr om dagen kan blive til på et år!

Thit . . .:
    Ja det er forfærdeligt dyrt at stå på rideskoler!
    Men så er der også en masse folk og fælles ting og man får venner derude og sådan :o)

1000 tak for alle jeres svar :o)
    KOM ENDELIG MED NOGEN FLERE JER ANDRE! :o)

• #19   4. aug 2008 Sunshine
    1200 på smed årligt, 730kr på hø årligt, 6400 for foder årligt, har íkke regnet vand, det er pænt umuligt, vel ca. 1000kr på dyrlæge(vaccination, bedøvelse, tandordning), spåner for ca. 4500 årligt og så har vi gratis opstaldning da de står hjemme så det giver i alt 13830, så det giver 38kr i gennemsnit om dagen :b

• #20   4. aug 2008 Mine 2 heste koster mig ca 65 kr om dagen for foder, strøelse, smed, årlig vaccination og gødningsprøve. Vi har dem hjemme. Derudover kommer uforudsete dyrlægeregninger, vedligehold af hegn og bane, udstyr, evt omlægning af græsfolde og evt transport.

• #21   4. aug 2008 Christine Matthesen - hvordan kan du klare dig m 730 kr for hø om året?? Jeg bruger for minimum 5000 kr til 2 heste, der er meget trivelige.....

• #22   4. aug 2008 heh

• #23   4. aug 2008 Team HIRK © Rinaldo -

Det er det nemlig smiley Så bliver det ike helt så stort et beløb når den kommer.

Kommentér på:
36400 kr om året på hest!

Annonce