{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

hvordan kan det være så svært {{forumTopicSubject}}

hvordan kan det være så svært at finde en part?? Der må da findes en ansvarsbevidst person derude der ikke selv har råd eller tid til at eje egen hest, men som gerne vil ride et par gange om ugen.. er parterne virkelig ved at uddø??

Ja jeg ved jeg har skrevet lign indlæg før, men det er virkelig frustrerende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan kan det være så svært
  • #3   7. aug 2008 men jeg synes ikke jeg er urimelig. jeg søger en ca3 gange om ugen, evt ldit mere og jeg havde tænkt på 500-600 eller evt lidt mindre elelr halv smed eller ja hvad ved jeg. det vigtigste er, at jeg finder en der er god ved min hest.

• #4   7. aug 2008 jeg giver 2100 pr måned + dyrlæge + smed osv for at have min hest. så jeg synes da absolut ikke 400 er mange penge for at ride halvdelen af de dage hesten skal gå???

• #7   7. aug 2008 min opstaldning er ikke dyr i forhold til hvilke faciliteter her er. og det ligger i nordsjællnad og her er priserne høje.

det skal ikke gå ud over parten..jeg ser det jo sådan at vi så er to der skal deles om hesten..

og det er ikke bare til skovtur. han skal rides dressur og hvis man har mod på det lidt trail/western.

• #8   7. aug 2008 du mener jeg vil tjene penge på det eller?????

• #9   7. aug 2008 så der er en der låner min hest 3 dage om ugen evt mere og jeg tager ca en fjerdedel af alle de udgifter der er pr måned. og det skulle jeg tjene på????? Den er jeg ikke helt med på???? hvordan kommer du frem til den konklusion? og hvad hvis du går i et træningscenter teks. skal du så ikke betale der?? eller til håndbold, badminton eller hvad ved jeg..så skal du heller ikke betale???

jeg forstår dig slet ikke.

• #10   7. aug 2008 sad lige og tænkte, at hvis jeg ville tjene penge, ville jeg sælge min hest og droppe alt om ridning for det er en DYR sport hvor det altså er sådan at man skal yde hvis man vil nyde.

• #11   7. aug 2008 ja der bliver vi nok ikke enige. jeg ville da være glad hvis jeg fandt en part og jeg ville sætte stor pris på det. men er det ikke en nydelse for parten at have en hest at ride på? det er vel ikke anderledes end at ride på en hest på en rideskole??? her får du det bare meget mere frit. serviceydelser skal man betale for såvel som for alle andre varer

• #12   7. aug 2008 Jeg vil meg glæde give 400kr om md for at ride en hest, men for det forste er jeg ikke dygtig nok til at ride en hest der kræver rutine rytter og for det andet så er der ingen her i nordjylland rigtig smiley

• #13   7. aug 2008 walentin: jeg kræver ikke en rutineret rytter, bare en rytter der kan sidde fast og er villig til at lære heheheh

jeg håber da du finder dig en dejlig hest at ride på

• #14   7. aug 2008 maj: ja desværre er verden jo sådan indrettet. jeg ville da også gerne have min hest opstaldet gratis og gå gratis til frisør osv..det ville være dejligt.

som jeg skrev først i indlægget er pris ikke det afgørende-det er en rytter der ved hvad det kræver at tage ansvaret for en hest

• #15   7. aug 2008 © » M.A.J

Det er da bestemt ikke for at tjene penge at hun søger en part... kan ikke finde en logisk forklaring på hvordan hun skulle tjene på det. Gitte skriver netop at hun giver 2100 pr måned + dyrlæge + smed osv...

Atlså 2100 som gitte giver - 400kr som en part skal give for at ride ca 12 gange om md = 1700kr Altså gitte giver 1700md på det løst for at have sin hest 4 gange om ugen... Og så skulle hun tjene på det????

• #16   7. aug 2008 gitte J

Ih øv og så bor du der over.. piv piv smiley

• #17   7. aug 2008 tak walentin-du har stillet det pænt op. jeg tror bare ikke alle er enige om hvorfor man skal betale for en ydelse og fred være med det-jeg vil bare gerne gøre det helt klart at min bevæggrund for at finde en part IKKE er at tjene på det for det kan ikke lade sig gøre

• #18   7. aug 2008 walentin:ja det er godt nok en skam. du skulle være velkommen her

• #19   7. aug 2008 Det heste jeg har haft part på har jeg betalt halv opstaldning 900.- og redet 3-4 gange om ugen så 400 er da billigt

ham jeg har nu har jeg helpart på og betaler alt opstaldning,smed og dyrelæge ALT pånær forsikring

• #20   7. aug 2008 <gitte det er da også helt udelukket at du kan tjene penge på det, så skulle du jo have over 2100kr om md for at en evt part skulle ride din hest smiley

Det er umuligt at tjene penge på at "låne" sin hest ud...

Jeg kan så forstå at hvis man søger en til sin unghest som er under træning at man intet tager eller betaler rytteren... Men en hest der er redet til ville jeg også tage en lille sum for at en anden der skulle ride ca 3 gange om ugen smiley Altså det er billigt at have "sin egen hest" for 400kr om md.... Gid jeg kunne det smiley

• #21   7. aug 2008 Jeg kan se det fra flere sider.

Altså et eller andet sted, er det jo en "service" som man yder, til hesteejeren, hvor man tager sig af hesten de dage ejeren ikke har tid.

Men omvendt så sys jeg også at det er rimeligt at man betaler for det. I og med at man jo i princippet lejer hesten. Og det er sq ikke gratis at leje noget.
    Herudover mener jeg også, at ejeren måske får en form for sikkerhed, hvis paren betaler. Man passer vel mere på det man betaler for?

Og som Gitte selv nævner, så er man jo pludselig 2 til at deles om hesten - hvis man kan enes om det på en ordentlig måde, vil man måske pludselig føle at man ejer den sammen. Og så er det jo 2 personer om én udgift - nemlig hesten.

• #22   7. aug 2008 Jeg kan huske da jeg havde part, da betalte jeg 200 kr for en gang om ugen. Og det var kun hyggeridning.

• #23   7. aug 2008 PRØV HØR HER GITTE.

du vil have redet din hest, ja+ - SÅ KAN DU IKKE REGNE MED FOLK VIL BETALE DIG, DERIMOD SKAL HAVE BETALING, DET ER EN HJÆLP FOR DIG, DU BURDE TAKKE!

• #24   7. aug 2008 Lissa H: Det er der jo altså delte meninger om. Langt de fleste betaler for at få lov til at ride en hest.

Se det som om at du lejer den. Du kan fx. ikke leje en bil uden at skulle betale.

• #25   15. aug 2008 Lissa: som skrevet tidligere ville jeg være glad for at finde en der vil ride min hest. Men igen, hvis du rider på en rideskole betaler du vel også?? Det er jo ikke en uddannet berider jeg søger og sålænge det ikke er en der skal lære min hest noget som første priotet, men have det rart med den, ja så skal jeg vel ikke betale???

Er det virkelig blevet sådan at alle ryttere har storhedsvanvid og tror de er guds gave til hesteejere så man skal betale for de rider ens hest?? ja jeg er sku lidt stødt over at jeg bliver beskrevet som en naiv pengegrisk tøs der bare skal tjene penge. Men ak, de tider hvor man fik halvpart og modtog undervisning og godt vidste at hvis man vil nyde må man yde, ja de er nok forbi. Jeg kan kun sige en gang for alle, at den person jeg søger, er moden og realistisk nok til at vide at intet her i livet er gratis og til gengæld også ved hvad de er værd, for så kan de få det som de vil have det og modtage undervisning og starte shows ligeså tosset de vil. Men nej jeg ville aldrig sige ja til at en med de holdninger som feks Lissa lægger for dagen skulle ride min hest!

Jeg beklager mit sure opstød, men i oser af selvretfærdig harme og det kan jeg slet ikke se grund til baseret på mit oprindelige indlæg.

• #26   21. aug 2008 Hold da op..
    Det lyder altså som uvidenhed, hvis man synes det er dyrt at gi 4-600 kr for en part!!

Min part har min hest 2 gange om ugen og betaler 700. og det er kun til skovture. Hun rider som regel 3 gange om ugen, og det kører helt som det skal.

Der er da nogen der tilbyder gratis part på deres heste, men det gør jeg bare ikke! Som Gitte siger, så betaler parten "leje" af hesten, men til gengæld betaler hun ikke forsikring, smed, evt dyrlægeregninger, opstaldning, foder osv.. Det er et tilskud til det det nu engang koster at ha hest, og jeg kan virkelig ikk se at det ikk er fair??

Én nævner længere oppe at en pris var dyr for skovture, men hvis hun måtte ride på banen osv, så var det ikke dyrt.. -Hvis man er interesseret i at ride på bane, hvorfor pokker har man så så ondt i r... over en pris på en skovturspart?

Der er sikkert nogle der synes det er super forfærdeligt og ligefør jeg driver min part ud i gæld pga min pris, men det er altså en hel normal partpris der hvor jeg har min hest stående:)

• #27   21. aug 2008 Sille P: Hehe, ja, jeg ville sige at det er ret dyrt, for en skovturspart smiley Men hvis det er det det koster. Så er det jo okay. Der er jo også forskel på opstaldningspriserne..

• #28   22. aug 2008 Jeanette E: Ja der er forskel på opstaldningspriserne, og det er jo heller ikke fordi man tjener på sin part eller noget, men det er vel normalt at betale for en hobby, det gør man ihvertfald der hvor jeg rider og har redet i 20 år..
    Det er da fedt at der er nogen som tilbyder gratis part, så er der også heste til dem der ikke vil betale..
    Jeg ville bare ønske at jeg kunne komme gratis oppe i træningscenteret, men der må jeg desværre også betale for at komme, smiley

God fornøjelse med diskutionen alle sammen:)

• #29   31. aug 2008 gitte J: Jeg synes bestemt ikke der er noget galt i at tage penge for en part til sin hest. Lidt firkantet stillet op, er fornøjelsen ved at have hest jo at man kan ride på den... og hvis et andet menneske vil tage del i den fornøjelse, som du ellers betaler for, skal de altså også lægge lidt ud.

Hvor står din hest henne af?

Kommentér på:
hvordan kan det være så svært

Annonce