{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Parter - hvordan kan det være? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige og kigger på markedet herinde hvor der findes et hav af lækre heste som søger parter og undre mig.

Dengang jeg var barn/ung var det enormt attraktiv at finde en hest som man kunne få part på. Min veninde og jeg ordnede stald og lukkede heste ind flere dage om ugen for at have noget at ride på, men i dag virker det som om det er nærmest umuligt at få en part..

Forstår godt hvorfor det er svært med fx utilredne heste, men selvom der er heste der er søde og rare (udfra annoncen i hvert falld), så ser det pænt umuligt ud.

Hvordan kan det være? Er der nogen der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parter - hvordan kan det være?
  • #1   10. jun 2018 Omvendt, så virker det for mig helt umuligt at finde en hest at få part på. Jeg har kigget i noget nær 2 år, og der er intet dukket op smiley

  • #2   10. jun 2018 Fordi mange hesteejere nu forlanger penge for parten - det gjorde man ikke i "gamle" dage - og ikke mange har penge til part samtidig med at de evt køber udstyr til parthesten smiley ellers også bor de interesserede for lang fra hvor hesten står smiley - der er mange faktor der kan spille ind

  • #3   10. jun 2018 hmm jeg har nu også undret mig, står selv med en hest der er sød og rar, kan en hel del, gratis men man skal selv sørge for facelitetskort, og muge samt give vand om vinteren. Man ville tro der ville dukke en masse op på det smiley lige nu har vi heldigvis en på prøve, og sam virker glad for hende smiley

  • #4   10. jun 2018 Undskyld mit lidt stigmatiserende syn, men jeg tror det skyldes dagens unge mennesker og deres curling forældre. Dagens unge gider ikke at arbejde for at ride, og så betaler forældrene gladeligt undervisning flere gange ugentligt for at få børnene frem i sin sport.
    Og hvorfor arbejde eller betale for part hvis mor og far bare betaler for at man kan ride en masse uden at skulle lave noget.. smiley
    Jeg selv har aldrig betalt for at ride (andet end decideret undervisning) og havde parter og lånehest i rigtig mange år. Jeg arbejdede i stedet for, og passet hele stalden så ejere kunne tage på ferie osv. smiley
    Men jeg havde en fattig mor, og var bidt af en gal hest, så jeg gjorde alt for at få ride og passe heste. smiley

    Mvh TT


  • #5   10. jun 2018 TT - Eller fordi part ejere kræver 750 kr. om måneden for 2 dage om ugen samt mange unge har ikke mulighed for at komme ud til gårdene, hvis der ikke går offentlig transport.

  • #6   10. jun 2018 U - Ja, jeg er imod at tage penge for at nogle skal hjælpe en (ser part som en hjælp). Men ift transport, så tog jeg min cykel og cyklede, eller så kunne man tage en bus hjemmefra til nærmeste sted, og så have en cykel stående der som man kunne bruge frem/tilbage smiley

    Mvh TT


  • #7   10. jun 2018 Ofte så er det faktisk en rigtig lang cykeltur, fordi den offentlige transport er så dårlig. Personligt skulle jeg ikke have en til at cykle rundt, ude ved landevejene sådan en lang tur smiley

  • #8   10. jun 2018 U: nu er det jo ikke alle der overhovedet tager penge for det.. smiley

  • #9   10. jun 2018 Lunse: Jeg har indtil videre kun set gratis parter på shetlændere og heste der ikke kan rides smiley

  • #10   10. jun 2018 hmm nu har jeg selv en hest der går M dressur, og springer 110... stadig gratis part smiley havde selv gratis parter på både shetlænder hingst, knap pony, hann vallak på 175 og shagya araber hoppe på 161 smiley

  • #11   10. jun 2018 Hvor har du en annonce slået op? Det kan være det, der gør at du ikke har fundet en.

  • #12   10. jun 2018 mig? jeg har en på prøve pt smiley da vi stod et andet sted var det dog direkte umuligt at finde part, stadig samme ting (ordne boks, rode op efter sig og sørge for vand om vinteren) desværre ingen offentlig transport, men jeg cyklede de 6,9 km der nu engang var smiley

  • #13   10. jun 2018 U - Nu er det jo ikke alle der har 7km ned til bussen.. Jeg har 1,4 km. smiley Og jeg cyklet gladeligt 3-5 km for at komme til/fra stalden smiley
    Og havde 1 1/2 times bus tur hver vej plus 10 min gåtur da jeg var 12 år smiley

    Mvh TT


  • #14   10. jun 2018 Jeg har, som enlig mor til 2 børn, slet ikke mulighed for at give 500-1000kr om måneden for part.
    Men til gengæld så tager jeg det som en selvfølge at rydde op, ordne bokse, give hø, vand, fodre, lukke ind og ud osv.
    Og desuden elsker jeg det lige så meget som ridningen.
    Men synes det er umuligt at finde nogen på midtfyn som vil have en part der ikke kan betale med penge men kun med arbejdskraft.


  • #15   10. jun 2018 Tror ikke folk er nær så villige til at rejse efter det som de var tidligere.
    Idag tager arbejde og skole for meget tid. Så det er svært at have tid til at rejse særlig langt for en parthest smiley


  • #16   10. jun 2018
    Når jeg kigger rundt på part annoncer kan jeg nu oftest nævne 5 ting, der gør folk ikke får så mange henvendelser - eller i hvert fald grunde til jeg ikke ville henvende mig.

    Ved parter virker det nogle gange lidt som med salgsheste, at folk tror at alle andre er sååå vilde efter deres hest og ikke kan forstå hvorfor nogen ikke vil ride den - selvom der er mange grunde til det ikke er tilfældet.


  • #17   10. jun 2018 Kan godt se at det deler vandende lidt og at der er mange faktorer. Der er kommet nogle synspunkter som jeg synes giver god mening med tid og “curlingbørn”.

    Men jeg var ligesom TT. I en periode cyklede min veninde og jeg 9 km frem og tilbage for at komme i stald. Og det gjorde vi med glæde smiley


  • #18   10. jun 2018 Jeg tror det kommer meget an på hvor man bor. Jeg bor i KBH, og der er mange om buddet, der ud over tager folk gerne ret mange penge for det, og de vil have en part der kan videreuddanne deres hest.
    Jeg vil gerne betale for en part, men jeg ridder ikke M-klasser.


  • #19   10. jun 2018 Jeg har tidligere haft et par heste at passe samt en halvpart. Det der gjorde at det blev muligt var at min far kunne køre mig derud og hente mig igen, da offentlig transport var for bøvlet og i bil tog det langt mindre tid. Nu her har jeg to heste som jeg passer og rider helt gratis. Begge går på sommergræs nu, men når de er inde om natten muger jeg den enes boks 3 gange om ugen (hvilket jeg selv har meldt mig frivilligt til). Det er dog kun den ene jeg rider og træner med pt, da den anden står syg. Nu har jeg dog også været heldig, da jeg kender ejerne bag de nuværende men også tidligere heste jeg har passet, så tror også at det spiller en rolle. Men ellers vil jeg sige at det er enormt svært, at finde en part - både en som står forholdvis tæt på ens bopæl men også ridemæssigt (at hesten kan det, der nu forventes af en partrytteren) smiley

  • #20   10. jun 2018 Og jeg syndes det er svært at finde nogle der rent faktisk gider at komme mere end 14 dage



  • #21   10. jun 2018 Enig lonnie - men det er jo en del af problematikken: hvordan kan det være at det er så svært?

    Jeg forstår godt, hvorfor at det er svært st få en part hvis hesten er utilredet, det koster 750 for en eller to dage om ugen, men en gratis og sød hest, som jeg ved findes, det giver ikke mening. Også selvom det koster en lille smule, selvom jeg selv altid har tilbudt gratis parter.


  • #22   10. jun 2018 Camilla:
    Men i havde også tiden til at cykle 9 km. Det har man bare ikke Idag. De får jo ofte ikke fri før klokken 16. Så skal de spise klokken 18. Og være hjemme igen klokken 21 til sengetid. I den tid vil de også nå at slappe en smule af. Snakke med nogle venner og lave deres lektier.
    Det er svært at få til at hænge sammen. Desuden har mange Idag fritidsjob i forholds til tidligere. Så det skal jo også passes smiley


  • #23   10. jun 2018 Og det er en af de synspunkter som jeg tænker den her tråd åbnede mit blik for smiley så tak for dey

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   10. jun 2018 Der er mange faktorer der spilder ind.

    1. dengang man var barn var det fedt at måtte ride en andens hest/have part på den. Det er bare ikke lige så attraktivt som voksen.

    2. børn har længere dage i skolen. = tiden er markant mindre
    - tillæg til 2. Forældre arbejder generelt mere end for bare 15 år siden.

    3. Folk forventer 5000 af deres part. - det er svært at finde en part man bare kan komme og tulle rundt på, uden at skulle huske 5000 ting.

    4. folk tager absurd høje priser for at folk skal HJÆLPE med deres hest.


  • #25   10. jun 2018 Min sidste part var arbejdeløs, boede 1,5 km fra mig.

    Parten var gratis, hun kunne ride 4 dage om ugen. Alt jeg forlangte var at hun rent faktisk kom. Derudover at hun vaskede bidet rent efter ridning - det øvede vi nogle gange inden det helt lykkes. Og at hun hjalp til med heste relaterer arbejde, feje efter sig og rep af hegn.

    Udmugning klarede jeg.

    Dette var for høje krav, der gik nemt 2-3 uger mellem hun kom. Det blev jeg ret hurtig træt af.

    Og har nu opgivet alt om parter. Så jeg rider selv de 3 heste, altså når jeg ikke har brækket armen.



  • #26   10. jun 2018 Denne tråd er underholdende.

    Jeg kan ikke sige, hvordan det var i fortiden.

    Men efter skolereformen har skolebørn lange dage, hvor at de er bundet til skolen.
    Det gør det svært at gå til spejder, ride, osv.
    Der er jo ikke så mange vågne timer tilbage.

    Jeg har ikke slået op på Danmarks Statistik, men jeg tror gerne på, at danskerne generelt har mere udearbejde nu end tidligere.
    Dette dækker ikke over, at mænd arbejder længere pr uge, men at andelen af kvinder med karriere er vokset.
    Skal der efter arbejde laves kødsovs og hænges vasketøj op, så er der bare mindre tid til at ride.

    Og den offentlige transport i form af busser de seneste 10-20 år er forringet, fordi der var relativt få brugere.
    Nu er børn og unge bundet til lift fra forældrene, cykel eller knallert og det begrænser bare tingene en del, når en transport mulighed er faldet bort.

    Sidst men ikke mindst - der er nok mange steder man kan finde opslag eller slå opslag op - men ingen EFFEKTIVE fora.
    Har jeg ret?
    Der er nødt til at være mange heste derude, men det betyder ikke at heste ejer og part tager kan finde hinanden, hvis de kigger på forskellige sider.
    At finde en god part eller salgshest føles ind imellem som at fare vild på en græsplæne...



  • #27   10. jun 2018 Altså, jeg har haft flere betalende parter på min hest, så jeg synes faktisk ikke, det er så svært at finde parter.. smiley Jeg havde faktisk rigtig mange, der gerne ville, men som fik nej.

    Jeg kan fortælle, at min hest er 150 cm, islænderblanding, nem og kan rides alene. Børnevenlig. Skovturshest, men kan også rides på ridebanen. Parten giver 500 kroner om måneden og har hende 24/7, for jeg bor 100+ km væk og studerer. Jeg står for resterende udgifter. Ingen pligter udover at ride/hygge om hende.

    Jeg har haft flere parter på hende og får mange henvendelser, når jeg laver partannoncer. smiley Men jeg er bare kræsen.
    Jeg havde 4, der stod i kø for at få lov, men som ikke levede op til mine krav, og én der ville låne hende gennem en længere periode til sin datter.

    Jeg har ellers ikke mange krav, man skal ikke kunne meget, så mine krav er ift. vægt, at man kommer, at man er god ved hesten, at man kan sætte grænser, og at man betaler prisen.


  • #28   10. jun 2018 Altså jeg var i Norge først færdig i skole kl 14 - 15 smiley mandag hvor jeg skulle arbejde i stalden kl 15. Så tog jeg bus og t-bane til Oslo centrum.
    Så kunne jeg lige nå bussen kl 16 fra Jernbanetorget, den var fremme i Sørkedalen kl 17. Så skulle hesten været striglet og opsadlet til kl 18 hvor Det første hold handicappede kom. Så var der at trække disse i 2 lektioner. Sadle af hesten og være lidt social før man tog bussen hjem kl 20. Kl 22 var jeg hjemme og lektier var lavet på bussen.
    Lørdag morgen ringede vækkeuret kl 05.30. Man mødte op i stalden kl 8 til opsadling og ud at ride på langtur i et par tre timer. Dette var lønnen for at arbejde om mandagen.
    I er alt for forkælede.

    Mvh TT


  • #29   10. jun 2018
    Nu er man ikke forkælet, fordi man gerne vil have et social liv, lave lektier, have tid til at opleve at være ung og leve i det hele taget.

    Selvfølgelig kan man prioritere men for mig, da jeg søgte part var der også grænser. Ligesom der er grænser for hvad jeg vil kører efter opstaldningsmæssigt og hvor meget tid jeg bruger på hest - jeg har andre ting i livet.

    Som teenager og ind til 20'erne ville jeg gerne opleve livet, gå i byen, have det sjovt - det har intet og gøre med at være forkælet, at man så ikke vil have et tæt pakket program, så man ikke kan fravige planen det mindste og tage en spontan tur i byen eller hygge med nogle veninder.

    Som andre nævner her i emnet, så er der også flere årsager til folk ikke får flere henvendelser.
    Ikke beskrevet hesten og kravene godt nok
    Vil have en der kan det hele til en hest der intet kan ( som evt. skal betale for det )
    Prisen vs. hvad man får for prisen
    En ejer der stirre en i nakken og overvåger en/ingen tillid
    Ingen faciliteter på stedet - er man tur rytter, er det fint, men ellers nej
    Ingen off. transport til eller dårlig off. transport
    Hest i genoptræning, ingen ridning e.l
    Prisen er for høj

    Bare fordi folk der har part, har nogle krav er de hverken forkælede eller kræsne.
    Folk der selv har hest og skal ud og købe hest køber jo ikke bare den første heste de ser - fordi ellers er man forkælet og kræsen. Man skal købe en hest man matcher med og placere den et sted man kan enes med.

    Derfor nytter det jo heller intet at en part der er dressur rytter får part på en overvægtig musse, der knap kan trave 5 minutter uden at være ved at omkomme, aner ikke hvad et galop anspring er, der er ingen bane, ingen off transport og det ligger ned af veje der er umulige og kører på om vinteren på cykel eller scooter, hvor ejeren iøvrigt vil ha' 800 kr pr. måned for 3 dage om ugen.

    Hvis man var dressurrytter, havde man jo heller ikke selv købt den hest - hvorfor pokker folk der søger part så skal kaldes kræsne og forkælede, fordi de gerne vil finde en part de matcher med på flere punkter, forstår jeg ikke.

    Medmindre man har spurgt folk der er hoppet uden om ens annonce eller folk der søger part, aner man jo ikke hvad deres bevæggrunde er .


  • #30   10. jun 2018 Jeg havde da alle de andre dage til at være social, og når man har part forventes der jo også at man kommer faste dage. smiley

    Mvh TT


  • #31   10. jun 2018
    Ikke nødvendigvis faste dage, det har jeg aldrig haft på mine parter.
    Det behøver det ikke være.

    Men derfor duer det stadigvæk ikke for mange med lang transport tid - fordi man som en hestejeer, gerne vil have noget ud af dagen ud det behøver være tæt pakket.

    Opstaldede jeg pony 1 time væk, så ved at at min motivation ville være pænt lille - så at forvente parter vil bruge 1 time på transport, giver for mig ikke mening.


  • Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #32   10. jun 2018 Mange af de fede heste der søger en part står væk fra Nordsjælland. her er det samtidigt meget billigere at have hest, så tror mange der vil det er mere tilbøjelige til at få deres egen. Mange der søger en hest at ride bor hvor de ikke selv kan betale for at eje deres egen, og her er så givet færrer heste ejer, Især dem der ikke ønsker en basis pris på 1000 kr.

    Det jeg prøver at sige, er at foreningen af supply and demand ikke er helt optimalt. ( i grove træk)


  • #33   10. jun 2018 hmm lad mig se TT.. smiley

    jeg gik stod op kl 6, gik i skole 7:20, var der fra 8:00 til omkring 15:00. Hjem og få noget mad, klæde om og have drikkevare med. Cykle 4 km på trafikerede veje for at nå arbejdet i stalden kl 16, gå 3 timer med handicap hestene. For at sadle hesten op, ride ham, sadle af, cykle hjem, og inden jeg nåede hjem var klokken godt og vel 21:30 så havde jeg en halv time til at lave lektier i... og jeg var allerede bag ud med alt mit skole arbejde. Må ærligt sige at jeg ikke kunne få disse dage til at passe sammen, og det ville jeg stadig ikke kunne med bil, for nu er min transport til og fra skole forlænget MEGET.. smiley det handler såmænd heller ikke om at være forkælet, for det kan jeg nemt sige jeg ikke var smiley

    i dag står jeg stadig op kl 6, køre i skole 7:17, er i skole fra 8:15 til omkring 14:45 og så køre hjem. så skal lektier laves og så skal der spises, derefter ud til hesten efter kl 17:30 og så har jeg 2½-3½ time til at nå alt det jeg skal der.. smiley og så hjem og lave mere skolearbejde.. dette er jeg så også kørt ned med stress af smiley derfor søger jeg part smiley


  • #34   10. jun 2018 Ja selvfølgelig kan man køre ned med stress hvis dette pågår 24/7. Men et par gange om ugen tror jeg sagtens man kan klare hvis man er interesseret i at have part smiley

    Mvh TT


  • #35   10. jun 2018 det her var 2-4 dage af ugen, og havde 2 heste at passe, men havde knap tid til en.. smiley havde Sam (dengang Trolle) og så passede jeg Tequila som min egen smiley

    men i dag er skoledagene bare længere, og offentlig transport er elendig. og kan ærligt godt forstå at forældre ikke vil lade deres børn cykle der ud selv, for pokker der er sket mange ulykker ved lige den vej til rideskolen smiley der giver jo også os som hesteejer der søger part nogle udfordringer smiley


  • #36   10. jun 2018 Lunse - Jeg tror du misforstod noget i mine indlæg.. smiley jeg ser da ikke noget galt i at have part.. Skal selv have en næste år hvis den findes smiley Jeg synes bare at parter har for mange undskyldninger for det ene og andet.. smiley

    Mvh TT


  • #37   10. jun 2018 TT: Folk skal vel ikke tage en part der ikke passer til dem, bare fordi de gerne vil have part.
    Dengang jeg søgte kunne jeg kun finde noget hvor der var halvanden times transport tid i bus - og den gik aldrig til døren. Samtidig tog det mig over en time at komme til og fra skole. Personligt gad jeg ikke bruge 4-5 timer på transport på én dag, bare for at komme ud og ride en tur og muge ud, og samtidig betale 400 kr. for det om måneden.

    Og det her er jo ikke en konkurrence om hvem der har haft det mest hårdt. En have part skal da være en glæde, ikke noget man skal slide sig igennem.


  • #38   10. jun 2018 U - Nej selvfølgelig ikke. Men når man vælger at takke ja til en part, og man ved transport tid og hvad der forventes, så er der rigtig mange der kommer med dårlige undskyldninger efter nogle uger eller måneder.. smiley Og det er ikke fair imod hesten eller ejer.

    Mvh TT


  • #39   10. jun 2018 nu skrev du jo noget om at være forkælet efter du skrev din mandag i Norge smiley

    jeg kan sagtens se når en har for meget tid men ikke kommer alligevel. sådan en veninde havde jeg siden jeg var 12 og helt indtil november 16.. vi havde ugentlig hyggedag, og til sidst kom hun aldrig og melde heller ikke afbud. det samme gælde aftaler ved hestene, hun havde part på sam, men kom faktisk aldrig... smiley


  • #40   10. jun 2018 Synes tit, at folk brokker sig over prisen på parter, men tænker folk overhovedet på hvad det egentlig koster at have hest? Jeg vil da langt hellere give 700kr pr mdr for en part end 700kr for at ride en elevhest.

    Jeg har selv haft mange parter, hvor jeg har betalt f.eks. sko hver 8. Uge, hjulpet i stalden eller betalt en sum penge. Har selv hest og VED hvad det koster pr mdr, så synes jeg egentlig ikke at 700kr er dyrt for en part, hvis Self. Forholdende er i orden.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #41   10. jun 2018 Hende: Men nu er en part ikke egen hest. så det argument holder altså ikke helt smiley
    At du vælger at have så dyr en hobby, kan aldrig være en parts problem. Det er udelukkende DIT, og kun dit valg.

    Og en ting er at stille sin hest til rådighed, en anden er at søge en part fordi at man har brug for hjælp.. Hjælp tager man altså ikke penge for.

    jeg vil nu hellere betale 700 kr. for at ride på en elevhest. For det indebærer også undervisning.


  • #42   10. jun 2018 Den med hjælp/hest til rådighed er der så meget diskussion om.. Hvis hesten kan lære rytteren noget, så ser jeg intet problem i, at det koster penge.

    Aldrig om jeg vil sætte mig på en elevhest igen. Fint, at du vil betale for det, jeg vil dælme ikke.. Så hellere finde en privat hest. Personligt vil jeg ikke få en fløjtende fis ud af elevundervisning, udover at tøffe rundt.


  • #44   10. jun 2018 Da jeg havde halvpart på en rideskole, kostede det 600 kroner om måneden og indebar at jeg havde hesten 3 gange i ugen. Én hverdag med unervisning på hold af 7-8 andre og lørdag+søndag, hvor jeg samtidig skulle sørge for, at hesten kom på fold, det vil sige både lukke ud og ind. Derudover rense+pudse udstyr jævnligt, samt have hesten helligdage og ferier, og sørge for at hesten kom til og fra fold disse dage også. Førsteret på hesten til stævner.

    Holdt op mod 500 kroner for helpart på min egen hest, hvor der er gode faciliteter, ingen pligter, hesten er sød og ridelig, og man har den næsten altid... Tjo, jeg ved nu gpdt, hvad jeg havde valgt! smiley


  • #45   10. jun 2018 Jeg har haft "nogle parter" eller hvad man nu skal kalde dem. De betalt ikke for at tage en tur på hende af min, men de havde dog selv hest i sammen stald som jeg. smiley
    De måtte til sidste hoppe fra, for at have tid til deres egen heste og skole smiley
    Personligt syns jeg selv det hele var svært at få til at hænge sammen med skolen og dårlige bus forbindelser! smiley



  • #46   10. jun 2018 Jeg har selv forsøgt med betalt part, gratis part, faste dage, løse dage etc.

    Min erfaring er at enten stiller parten super høje krav til den hest de har part på, ellers er de vildt upålidelige.

    Det er svært at finde en pålidelig part, betalende eller ej.


  • #47   10. jun 2018 Der hvor jeg har hest, tror jeg næsten hveranden hest har en part, og der er omkring 30 heste - så nogle må da kunne finde ud af det smiley

    Men jeg synes også at nogle parter har for høje krav, altså hvis man virkelig gerne vil ride men ikke har pengene eller tiden til egen hest, så er 400-750 (eller man nu giver), da billigt. Man skal jo ikke fra egen side se det som om man hjælper en anden med at passe hest, men som at man får mulighed for at ride og have hest nogle gange om ugen. Det er da også dejligt uforpligtende, da det kun er de der par dage om ugen man skal tænke på det.

    Jeg tænker lidt at dem der ikke vil lægge nok tid og penge i det, i virkeligheden ikke vil det nok. For da jeg var lille havde jeg også veninder der tog bussen i 3 kvarter ca og så skulle gå eller cykle 4 km bagefter, for at passe en part - det var meget normalt. Plus at de gik med aviser for at have råd. Men det var fordi de virkelig gerne ville det, og deres forældre ville ikke hverken betale eller køre dem. Men hårdt arbejde betaler sig, for efter det ville forældrene gerne hjælpe da de kunne se hvor meget det betød for dem.

    Men det er jo forskelligt hvad man helst vil, altså jeg vil have min hest og ride, så meget at jeg hellere ville droppe studiet hvis ikke der var tid til det. Mange jeg læser med eller mange jeg kender, ville heller aldrig bruge tiden på sådan noget, da de hellere vil have tid til at slappe af osv, hvilket jo er helt fair. Jeg vil også gerne slappe af, men jeg vil hellere have min dejlige hest, så må jeg slappe lidt af den dag om ugen når hun ikke skal rides og det kun tager en times tid at ordne hende smiley

    Tror bare mange parter tænker at det kunne da være hyggeligt med sådan en hest et par gange om ugen, og hopper så lidt fra når de finder ud af hvad det kan kræve.


  • #48   11. jun 2018 Personligt oplever jeg det modsatte og får næsten parter smidt i hovedet. Tror det handler om først at komme ind i en stald.
    Dog ser jeg masser opslag, hvor man især i hovedstadsområdet skal betale 1200 for 2 gange om ugen. Hvilket er helt skudt, da der så også er alt for mange krav og regler til rytteren.


  • #49   12. jun 2018 Jeg er nok en af de "forkælede" og har droppet at finde part, fordi opvejning af udbytte og udgift ikke hænger sammen for mig.

    Det er pkt. 1 alt for svært når man er ny i området og der ikke rigtig slås annoncer op på hestene, så man skal kende nogen som kender nogen. Desuden så kunne jeg principielt godt få det til at løbe rundt med egen hest, men det er fravalgt på grund af manglende tid. Dertil kommer konklusionen at jeg ikke gider betale 750kr og opefter plus undervisning, klubmedlemskab, facilitetskort(ofte krav på stederne) og transport, for at ride en eller anden almindelig hest som ikke lære mig noget men hvor man bare kan arbejde på at udvikle både hest og ens selv som rytter. Og så kommer det at 45min-1 times transport eller mere, så hænger dagligdagen ikke rigtig sammen for mig.


  • #50   12. jun 2018 Men Sabine - hvad så, hvis du fandt en hest, hvor det ikke kostede noget at have part? Ville det gøre en forskel for dig, fx eller ville du stadig fravælge det?

  • #51   12. jun 2018 Jeg er meget mere large med hvad jeg vil gå med til hvis jeg ikke skal betale for det udover selvfølgelig undervisning i en eller anden mængde. Hvis jeg betaler for at ride, så vil jeg også have noget ordentlig hest at ride på. Mit problem er at som studerende at pengene ikke er så stor, så når de bruges vil jeg også have noget for dem og de færreste acceptere betaling imod hjælp på stedet.

    Symbolske beløb er for mig okay eller priser hvor ting som facilitetskort osv. er inkluderet synes jeg er fuldt acceptabelt, det er når man begynder at betale en relativ pris for bare lån af hesten udover almindelige udgifter ved hest at det lidt stiger af. Selvfølgelig hvis det er en god hest man får stillet til rådighed gennem part, så giver penge til leje af hest mere mening. Men er det en hest som kan skridt, trave og galopere(nogengange er selv dette optimistisk) som det eneste, så det ihvertfald ikke noget for mig til priser som reelt for mig ender i udgifter på omkring 1000-1500kr, for 2-3 dage om ugen.


  • #52   12. jun 2018 Jeg har opdaget at det er umuligt at finde part til mine heste. I dag skal hesten stå i deres baghave. Selv 4 km på cykel er for langt. Og hvis ikke de får penge for at ride, så gider de ikke.
    Jeg syntes jo ikke det kan være meningen at der skal betales for at få redet sin hest. Hvis jeg skal betale for at få redet min hest så er det nok ikke part jeg søger, men en proff rytter.
    Jeg har før haft betalende part men nu er det umuligt, hvis jeg ikke vil være gratis barnepige for 10-12års piger, da forældrene ikke gider ta del i børnenes interessse.
    Så er det lettere for forældrene at læsse af på den lokale rideskole.


  • #53   12. jun 2018 Sunshine: Hvor søger du henne?

  • #54   6. jul 2018 U
    Beklager lang svartid.
    Jeg har prøvet herinde og også Facebook.. uden held.


Kommentér på:
Parter - hvordan kan det være?

Annonce