{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

anette h
anette h
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 45

hjælp ved ikke hvad det er {{forumTopicSubject}}

hej med jer håber der er noge der ved det jeg har ikke set det før håber der er noge der ved hvad det er
jeg kommer ud til min hest i dag og ser noget der ligner en bi eller brumbasse og den er efter min hest og ser den vender halen ind mod min hest og tro den vil stikke ham og det gøre den mange gange prøver at få den væk men lykkes ikke så få min hest til at løbe for at løbe væk fra den og det lykkes heller ikke så få hende min mand og ber om hjælp men så opdager vi der sider en masse gule ting på hesten det ligner en slags æg så vi prøver og ser hvad den fluge eller bi eller hvad det er for en gør og se det er den der ligesom sprøjter det på hesten og den har fået en masse af dem på bene og kroppen er der noge der ved hvad det er for jeg har ikke set det før

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp ved ikke hvad det er
  • #1   19. aug 2008 En hestebremse måske??

• #2   19. aug 2008 Tjek her..
    (link fjernet)

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#3   19. aug 2008 men ligger den en slags æg på hesten

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#4   19. aug 2008 mange tak har lige fået svaret hvad det var ved du hvordan man få dem væk fra hesten

• #5   19. aug 2008 Det var så lidt..
    Tørrer dem over med sprit, lad det sidde lidt og skraber dem af.. Evt med en speciel "kniv" til flueæg..

Dette er hentet fra Dyrlægevagten:
    Hvis man i sommerperioden ser mange hestebremser på hesten, kan man godt regne med, at hesten bliver inficeret med mavebremselarver. Man kan forebygge hestebremser ved at klippe hårene på hesten. Det er ikke muligt at fjerne æggene ved at vaske hesten.
    Det er også muligt at købe insektafværgende midler, således at hestebremserne forhindres i at lægge æg i huden på hesten.
    Det kan være vanskeligt at finde ud af om hesten har mavebremser, fordi man ikke som ved ormeinfektioner, kan påvise æg i gødningen. I mange tilfælde er det hestens ejer, som opdager,at der er rødlige "rejelignende" larver i gødningen.

Aktuelt
    Man behandler mod mavebremser en gang. Behandlingen foretages i november eller december måned efter den første nattefrost, fordi larverne ikke kan overleve frost.

• #6   19. aug 2008 Hej

Du skal fjerne de æg, det gøres nemmest ved at købe en slibe sten, kan ikke huske hvad den hedder rigtigt, du kan købe den i udstyrs forretninger for ca. 20 kroner, den er rå og normalt sort.

Anita W

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#7   19. aug 2008 mange tak så vil jeg prøve at finde en i morgen ved du noget om man kan købe den i hoze

• #8   19. aug 2008 var så lidt, det er jeg sikker på du kan smiley held og lykke med det.
    Du skal bare gnubbe med den, og så børste de dume æg væk, det er ikke så svært, og skader ikke.

Anita W

• anette h
    anette h Tilmeldt:
    jun 2008

#9   19. aug 2008 tak enu en gang for hjælper jeg er glad få jeg har fået at vide man bar kan spøre her inde om hjælp for må sige det får man

• #10   19. aug 2008 Ja, vi har jo også alle samme intr. men meningerne går nogen gange lidt højt, da vi jo ikke alle har samme mening smiley så man må tage det man kan bruge, og smide resten væk.

Anita W

• #11   20. aug 2008 Det er en hestebremse.. Den flyver rundt om hesten og vender bagkroppen mod hesten hvor den "skyder" sine klistede æg ud som så lander på hesten(de gule du skrev om).

En god ide er at fjerne disse, da hesten ellers slikker dem i sig/ eller hestene gør det, og det hjælper så bremseæggene til at udklækkes i maven på hestene og de kommer med ud med afføringen hvor de videre udvikler sig.. Osv osv..

• #12   28. aug 2008 Hej

Hvis stenen ikke virker, kan man prøve at smørre almindelig balsam på, lad det side lidt, og brug så en meget tæt luse kam.

Anita W

Kommentér på:
hjælp ved ikke hvad det er

Annonce