{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Hysteriske folk {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver sur når jeg læser så mange som afviser folk med deres heste. Særligt islænder bliver ofte afvist pga at en flok fantaiker ikke mener en islænder uden papir er islænder selvom alt fra hesten skriger alngt væk at den er islænder. Ofte er der islænder herinde som ligner islænder, flot skrå kryds, flot tølt, og alt skriger bare at det er en islænder. Medmindre man er fuldkommen blind kan man se at det er en islænder og så skriver folk " afvist pga islænderbladning " eller "afvist pga den skal under bladning af racer " ...Hvad er det for noget fantisk pis. Med mindre det er en pony på 120 som er skimmel og aldrig har set skyggen af tølt men kaldes for islænder kan man tillade sig at skrive afvist.

Har tilmed set fjordheste blive afvist fordi de ikke har tavle og nogle fanatiker mener de skal under bladning af racer. Enhver idiot kan se at det er en fjordhest..

Ja undskyld mig men det pisser mig helt af at folk skal være så fantaiske og sidde og lave opdigtede regler og afvise folk på hjemmedigtede regler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysteriske folk
  • #1   30. aug 2008 helt enig. . . .

  • #2   30. aug 2008 Kender det UDEMÆRKET godt !!
    Alle nu til dags vil bare have at mn skal give flere tusinde kroner for at få stamtavle på deres hest, for ellers må man ikke kalde den renracet :S
    Amen helt ærlig ! En hest som ikke har stamtavle kan SAGTENS være lige så ægte som en med tavle ..
    Synes det er noget Pjat !


  • #3   30. aug 2008 Det er noget andet når fx. en med en Nordbakker sætter den ind under en islænder smiley Hvor man TYDELIGT kan se, at det er en Nordbakke..
    Det var der engang en der gjorde herinde.. hehe.. Det var sådan lidt mystisk da den havde den gule sandfarve, sandfarvet ma med en sort stribe gennem hele manen, ned af ryggen og ud i halen.. smiley
    Ja retfaktisk lignede et en hel ægte nordbakker


  • #4   30. aug 2008 Har selv tænkt på det samme, må nok ærligt indrømme at jeg ikk går så meget op i hva der står af racer. Går mere op i der er nogen billeder, (og de vender rigtigt) Og der er lidt tekst som beskriver den, der til vil jeg så lige sige, at jeg synes det er fair nok folk ikk har skrevet så meget hvis det er en ny hest. De skal jo lige lære den at kende.
    Så en der bllev afvist for et stykke tid siden pga nogen lidt slørede billeder, men hun havde jo ikk andre endnu, og selvfølgelig vil man jo gerne vise sin nye hest frem så hurtigt som muligt, Man er jo stolt af kræet xD
    Vil også sige, giv dog folk en chance :o)


  • #5   30. aug 2008 Til pixes..Hah ha så se min islænder.hun ligner da også en nordbakke. Islænder kan sagtens have nordbakke farvet også selvom de er med papir og hele svineriet. Men Hafrun havde lidt nordbakke i sig langt ude i familien.

  • #6   30. aug 2008 Til pixes. Men ja nogle gange er det selvføelig helt åbenlyst at hesten hverken er nordbakke eller islænder eller what ever.

  • #7   30. aug 2008 Men Anitta K , så er din hest jo heller ikke en islænder, hvis oldeforældrene er Nordbakker. Det er ikke papiret man rider på men hesten, og den er lige glad med om den er renracet eller blanding.
    Det må jo være dig, der ikke synes at det er fint nok, at være en anden særlig race, siden du opretter denne tråd.


  • #8   30. aug 2008 Hysterisk eller ej, Reglerne på HG er vel lavet for at følge dem..??

  • #9   30. aug 2008 Tjahh og jeg forstår ikke folk der er så hysterisk bange for at eje en blanding at de insistere på at oprette den som en race de ikke har beviser for den er..
    Der er en grund til at det er race opdelt og har hesten ikke papire eller brændemærke, jamen så er der ingen bevis for at den er den race.. og nej fordi en hest ligner en fjordhest eller islænder behøver den ikke være ren racet.. og er den ikke ren er det jo en blanding og skal under det..


  • #10   30. aug 2008 Enhver idiot kan vel også rette i teksten, så blandingshesten bliver oprettet som anden særlig race, og ike den renrace man påstår den er.
    Enhver idiot burde nok også vide, at islænder og fjordhest har så dominante racegener, at selv om de bliver blandet med anden race kan de stadig se rene ud. Enhver idiot kan vel regne ud at en hest af blandet race ikke kan betegnes som en ren race, og derfor skal være under anden særlig race. SÅ - ikke engang alle og enhver idioter kan se om en hest er renracet på udseende, men selv den dummeste idiot kan se på en stamtavle om en hest er renracet eller blandet med noget andet. Har hesten ikke nogen stamtavle, kan enhver idiot regne ud, at sansynligheden for at den er blandet race er stor.


  • #11   30. aug 2008 Og så en beskrivelse af trådstarters blandingshest som er sat ind under islænder:

    <i>Hafrun er ikke ren islænder men hun er så meget islænder at jeg ikke ville sætte hende under andre racer. Hendes far er islænder med papir og selvfølgelig derfor ren islænder og på hendes mors side er mormoderen kvart fjordhest og resten islænder, så Hafruns mor er så mere islænder og Hafrun er så endnu mere : )
    </i>


  • #12   30. aug 2008 Hmm for mig ser det ud som om, det ikke er generelt du snakker, men nærmere fordi du er tøsefornærmet over en karakter.

    Helt ærligt, hvad forvnter du når hesten er under forkert race?


  • #13   30. aug 2008 Nej nej Lisa, jeg har først givet den karakter efter at have læst indlægget her. Tror oprigtigt at hun er sur over, at nogle tillader sig at afvise blandingsheste der står til oprettelse under en renrace.

    Man kan så kalde min karakter for hævn ( I don't care), men hvad giver man ellers til en bruger, der tillader sig at skælde ud over at nogle ved mere om racer end hun selv gør, og som hårdnakket holder på at oprette sin egen hest forkert.

    Lige med islænder ved vi jo alle, at der ikke foregår indkrydsning af anden race. Så derfor sådan.


  • #14   30. aug 2008 Ja Hafrun står under islænder af to grunde..
    Jeg købte hende værende islædnder og hun kunne også tølte og jeg vidste hendes far og på den side er med papir og renracede. Jeg havde ligeledes fået at vide at hendes mor var renracet. Så opretter hende unde islænder. Senere finder jeg så ud af at hendes mormor al oldemor what ever har lidt fjordhest i sig og jeg tænker at for mig er Hafrun en islænder og blev redet som en islænder og det eneste som kunne ses var farven som kunne komme tilbage fra fjordhesten. Så derfor ville hun altid være min islænder Hafrun.




  • #15   30. aug 2008 Alvilda - Ah okay på den facon. jeg kan sagtens forstå din måde at give karakter på. Det er vel netop det den karakter, bl.a. skal bruges til.

    Anitta K - Jeg trækker lige min første linje tilbage så.

    Men jeg vil nu stadig holde på - som andre osse nævner - at blandings heste altså hører til i "anden særlig race". Med bl.a. islænder er det jo helt grotesk, at DU (som mener at du har så stort et kendskab til til hesteracer) kan tro at det er fint at din hest er under islænder, når den er blandet.

    Enhver med en smule hesteforstand, ved da at bl.a. islænder er en af de racer, hvor der er nultolerance for indkrydsning.


  • #16   30. aug 2008 Lisa, ved Anitta da meget om hesteracer??


    Anitta, din hest er jo netop et bevis på, at når hesten ikke har nogen stamtavle fra avlsforbund, så kan man overhovedet ikke regne med at hesten er renracet. DERFOR afvises heste uden stamtavle, hvis de oprettes som renrace.


  • #17   30. aug 2008 Anitta K
    Du skriver, "Har tilmed set fjordheste blive afvist fordi de ikke har tavle og nogle fanatiker mener de skal under bladning af racer. Enhver idiot kan se at det er en fjordhest.."

    Hvis din hest er mindre end 12,5 - 6,25 % fjordhest men stadig har fjordhestens farve, hvordan kan du så se på en 25-50 -75% fjordhest, om den er renracet eller en blanding? Det kan du i mange tilfælde kun ved at se på dens papire... eller mangel på samme.


  • #18   30. aug 2008 Alvilda - Næ det synes jeg bestemt ikke at hun gør, men det synes hun åbenbart selv.

  • #19   30. aug 2008 læs engang
    http://www.islandshest.dk/index.php?id=den_islandske_hest0
    De islandske heste stammer fra de heste, som vikingerne bragte med sig, da de bosatte sig på Island for mere end elleve hundrede år siden. Der har ikke været importeret heste til Island siden Vikingetiden.


  • #20   30. aug 2008 En anden ting omkring det med at sætte heste uden papierer under en bestemt race. Hva så når folk sætter en hest til salg som værende f.eks. ren islænder, så køber folkk jo katten i sækken, hvis de ikke lige er SÅ racekendte..

    Det er da om noget snyd ud over alle grænser. Eller hva med de folk som skriver at deres hest er araberrace, selv om hesten er en araberblanding, og så tilbyder de bedækning med en sådan hest. hvor intetanende folk kan købe en "falsk" vare.

    Eller hvor mange skriver ikke, at deres lidt sporty blandingspony er en DSP, eller hvilken som helst anden sportspony, uden at der er nogen form for hold i det de siger. Så kommer lille Fridas forældre - som ikke har forstand på heste - og tror at hun får en sportspony, mens de egentlig bare har købt en blanding, fordi der er folk til som snyder så vandet driver.

    Næ de kan lige så godt blive stoppet ved kasse et, istedet for at der er folk der bliver snydt.


  • #21   30. aug 2008 Min var placeret under 'blanding af racer', men en HA'er flyttede hende. Hun er mere end 7/8 fuldblod og har fuld stamtavle, men hun burde jo i realiteten være under blandinger..

  • #22   30. aug 2008 araber i øvrigt. d:

  • #23   30. aug 2008 i kan sige hvad i vil, men reglerne herinde siger, hesten SKAL have stamtavle, for at blive sat under en race.

    ALT uden stamtavle skal under anden særlig race


  • #24   4. aug 2012 jeg er sådan set alt i alt pisse LIGEGLAD om hesten så er blanding eller uden papier. altså hva faen er problemet i det enlig?? en hest er vel en hest, og der er jo aligevel ingen der interessere sig for hvilke hesteracer alle hestene her inde er! mine heste har også været afvist jeg aner stadig ikke hvorfår smiley men hvis man gør sig umage med teksten og billederne i en hest profil så er det da Meega nedern at der kommer en eller anden nedern en som der lige synnes at han ville afvise den... Fuck dog af man!!!

Kommentér på:
Hysteriske folk

Annonce