{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Hvornår syntes i folk er for hysteriske? {{forumTopicSubject}}

Min personlige mening er at jeg syntes folk er rigtig gode til at være hysteriske med dyrlæger. den mindste ting så er det dyrlæge, Og mange herinde er rigtig gode til at nedrakke andre hvis de spørger om råd herinde til at foreslå dyrlæge NU!! og er det ikke muligt før om nogle dage eller noget bliver man straks beskyld for at være uansvarlig.. Lige et lidt surt opstød herfra

Hold en pæn tone:-)

hva syntes i og kender i andre hysteriske situationer i vil dele


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår syntes i folk er for hysteriske?
  • #1   12. jul 2011 Vil til dels give dig ret.. I mange af de situationer der spørges om råd herinde, er det tilfælde hvor en dyrlæge bedre vil kunne bedømme hvad der er galt og hvad der bør gøres, end HG's brugere er..

    Dog synes jeg også hurtigt folk siger dyrlæge, så snart hesten bare halter en lille bitte smule, i stedet for lige at se tiden an..


  • #2   12. jul 2011 selvfølgelig er det mange gange folk skulle og rådfører sig med en dyrlæge i stedet, men nogle simple ting er jo uvidende7usikre folk det bare vil have lidt støtte i stedet for dumme kommentar

  • #3   12. jul 2011 Det er jo ret dyrlægen til at komme ud for at sige at det man var så bekymret over var fuldstændig uskadeligt og går over af sig selv (: Og der er så mange kloge mennesker herinde, så kan man jo lige så godt bruge andre folks viden gratis.
    Men hvis man står med en hest med koliksyptomer burde man nok ringe efter dyrlægen end sætte sig foran computeren.


  • #4   12. jul 2011 Jeg synes ikke man kan være for hysterisk. Mit motto har altid været hellere dyrlæge 3 gange for meget end 1 gang for lidt smiley

    Min venindes hest har fx dårligt ben nu. Den blev halt og hun lod den gå i et par dage inden hun tog den til dyrlæge. Det har resulteret i at skaden er blevet værre og at hesten nok skal aflives nu. Så altid hellere for meget dyrlæge end at stå med en uhelbredelig hest!


  • #5   12. jul 2011 Jeg vil nu hellere betale dyrlægen for at komme en gang for meget, end en gang for lidt smiley

    Jeg har set konsekvenserne af når folk venter og hesten så har fået kroniske skader - dette er jeg ikke interesseret i.

    Kender mine heste rigtig godt og ved når der er noget galt.

    Skulle jeg dog være i tvivl ringer jeg og rådfører mig med min dyrlæge - (det koster jo intet) de er dog ikke bare ude på at tjene penge og tit løser vi det i tlf. Men selvom de evt. måtte sige at et besøg ikke er nødvendigt, kommer de hvis jeg beder dem om det.

    Med akutte problemer ville jeg aldrig bruge HG, frem for min dyrlæge.


  • #6   12. jul 2011 jeg synes tilgengæld at folk er rigtig slemme til stadig at skrive "dyrlæge" på trods af at man i sit indlæg skriver at ens mening er at få fat i dyrlægen, men man bare lige søger erfaringer inden dyrlægen kommer ud..

    at folk er hysteriske mener jeg bl.a er mangel på erfaring.. jeg har altid interresseret mig for hesteskader, så har altid troligt stået når der var dyrlæge på rideskolen, og derigennem er jeg blevet mere hærdet for hvornår f.eks. sår kræver dyrlæge eller bare kan ordnes af en selv.. det kan bl.a. ses på min mor der ikke er så erfaring omkring sygdomme og skader, hun ringede engang helt panisk ang en hudafskrapning, om det krævede dyrlæge..

    samtidig er vi jo også selv forskellige med hvornår man bør tage til læge eller skadestue, og det synes jeg også man oplever at folk reflekterer over i deres heste..


  • #7   12. jul 2011 Jeg er altid vokset op med at vi kun ringer efter dyrlæge hvis det er meget nødvendigt. Nogle gange skulle jeg måske lige lære at kalde på dr. dyr lidt før, men min far har bare lært mig at "vi venter til i morgen". Men ja, folk er aaaalt for hurtige til at skrive 'dyrlæge' som en løsning.

    For at nævne noget andet hysterisk, så er "træn noget HMS" også et meget velkendt svar.
    - Og den uendelige bid/bidløse debat ...


  • #8   12. jul 2011 Kan ikke blive mere enig..! smiley

  • #9   12. jul 2011 nu har jeg en pony som heldigvis ikke har tendens til at få sår eller sygdomme ( 7,9 13!) Men da jeg passede malle ( Se i profil) havde han en dag hvor han havde slem kolik!. Så jeg gik med ham i 1½ time før jeg så besluttede at jeg ( En pige op 14 som ALDRIG havde prøvet at ringe til dr dyr.) at jeg ringede til dr. dyr. en time sener var han ude og malle fik en slange ned igennem næsen osv.
    Det værreste ved et var at jeg kunne ikke få fat på ejeren, og jeg viste at hesten havde dr dyr ude dagen før. Så det blev noget af et beløb for hende :(.

    Er ikke rigtig hys syntes jeg selv. Men self er jeg opmærksom og ringer heller en gang for meget end en gang for lidt! smiley


  • #10   12. jul 2011 Det kommer an på skaden.. Jeg ringer ikke til dyrelægen fordi min hyp går og vralter en smule, men hvis det er mere end en smule eller jeg kan føle der er noget galt så hellere ringe til dyrelægen 3 gang for meget end 1 gang for lidt.

    Så dyrt er det jo heller ikke at få dyrelægen ud hvis det bare er for at sige alt er fint. I hvert fald ikke sammenlignet med hvad det kan komme til at koste en hvis man venter :o(


  • #12   12. jul 2011 der er 2 forskellige slags indlæg + 3 forskellige svar

    der er indlægget med den "uansvarlige/uvidne" ejer, som rent faktisk burde have ringet til dyrlægen med det samme - og hvor svaret bliver derefter

    så er der de alm. spørgsmål v.bl.a. let halthed, hvor man i mine øjne godt kan vente lidt med at tilkalde dyrlæge og hvor der så er 2 typer svar: de "hysteriske" og de "afslappede"

    smiley


  • #13   12. jul 2011 Personligt er jeg pylret og ringer til dyrlæge hvis jeg er det mindste i tvivl om noget .. Min dyrlæge er så rigtig god til at rådgive over Tlf og berolige mig når jeg er hysterisk .. Hihi smiley men det er vel lidt lige som mødre med børn ;D

  • #14   13. jul 2011 Enig med begge "lejre". Er det akut (kolik, halt e.l.), så hedder det AKUT dyrlæge.

    Er det en skramme, knopper, allergi som har været langvejs om at komme frem, kan man godt søge viden!!

    Ellers akut. smiley


Kommentér på:
Hvornår syntes i folk er for hysteriske?

Annonce