{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

hvornår syntes i man må springe:D? {{forumTopicSubject}}

det kan godt være i syntes jeg laver mange forumer og ved ikke lige om jeg har spurgt om det her før.men det er fordi at jeg ikke vil ødelægge min plag hoppe:D

folk springer når deres heste er 4 år men har fået afvide det skader dem når de ikke er fuldvokset, og det vil jeg ikke med min hoppe, defor spørg jeg jer til råds, hvor gammel skal de være før man rigtig begynder at springe ordenligt:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår syntes i man må springe:D?
  • #1   7. dec 2009 Kommer helt an på hvilken race det er, og hvor udviklet den er af sin alder.

    Jeg mener godt man kan hygge løsspringe en 2 års.. men intet højt.. Som 3 års kan man begynde med lidt mere seriøs løsspring, og er hesten redet til så evt. indspringe den og lade den gå lidt dressur i en tid.. Ved 4 års alderen mener jeg godt man kan springe den som en normal springhest, self. ikke baner på 130, men begynde at uddanne til LC, LB baner..


  • #2   7. dec 2009 Synes også godt man kan begynde at springe lidt mere seriøst når de er 4 år. Tænk på at de heste der skal gå 4 års championat efter august det år de fylder 4, skal springe LC baner smiley

  • #3   7. dec 2009 oka tak:D
    Hun er en Pinto:D<3


  • #4   7. dec 2009 oka:D

  • #5   7. dec 2009 jeg ville ikke begynde at springe højt og baner på den før den er 5 når du ikke er berider e.l.
    og jeg ville slet ikke begynde at springe på den som 3 års.


  • #6   7. dec 2009 ville sige at en hest før bør springes på i det år den fylder 4, eller tidligst i december året før.. (nogle skal fremvises til diverse show osv.)
    men få en god grund ridning i den før man begynder..
    men man kan godt løsspringe dem lidt fra 3 års alderen..

    og så til i andre en 4 års hest må maks starte LC og det gælder hele året ud.. LB og LA er fra det år hesten fylder 5
    og kvalifikationerne til championaterne starter allerede tidligt på sommeren, hvor man godt må starte sin hest i disse klasser og INGEN andre... med mindre de hedder U-klasser og stadig kun i LC=ULC


  • #8   7. dec 2009 oka tak:D

  • #9   9. dec 2009 Hvis du ikke vil springe før hesten er udvokset.. så skal du vente til den er mindst 7 år.. og nej det skader altså ikke hesten at springe før den er udvokset..
    Man kan ikke sætte en fast alder på.. hesten skal være styrbar og afslappet under ridningen, den skal være i balance og have fået lidt muskler og en smule selvbæring.. så er den klar til at begynde..


  • #10   10. dec 2009 Signe:
    Det er ellers mange herinde der mener at det skader hesten at springe i så tidligt en alder... Er man ved at være for ømme over for hesten og glemmer hvad den gør i naturen? Misforstå mig ikke er bare lidt forvirret???
    Jeg startede med at springe min i en alder af 4 år (løssprang fra den var 2 år) den er 9 år idag og den har aldrig haft skader eller problemer.


  • #11   10. dec 2009 Annabell B: Jeg synes at folk på nogle områder er blevet overbeskyttende.. mange mener jo en hest skal være 4-5 år før man overhoved sætter sig op på den og endnu ældre før den må springe.. men de fleste der forsker i hestens udvikling mener at de har godt af træning forholdvis tidligt (altså ofte begynde meget let med rytter fra 2½-3 års alderen).. det vigtigste er bare at gå langsomt frem og lade hesten bygge musklerne korrekt op.. og aldrig kræve mere end den er klar til.. tror det er der mange gør fajlen, de venter måske med at ride til at hesten er 4 år, men efter 6 måneder så går den i samling i alle gangarter og springer forholdvis højt, for det er den jo gammel nok til..

  • #12   13. dec 2009 Det lyder også meget logisk:)

Kommentér på:
hvornår syntes i man må springe:D?

Annonce