{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Travheste {{forumTopicSubject}}

Har for godt to uger købt mig en udtjent travhest... Ja, udtjent og udtjent, det er jo så meget sagt. Men han blev i hvert fald ikke brugt til trav mere, og har bare gået og hygget sig det sidste år.

Endelig skulle han så sælges af sin tidligere ejer, da han ikke længere kunne holde til at have heste.
Jeg købte ham til godt og vel slagteprisen - 4500 kr., og skrev under på, at jeg ikke ville bruge ham til trav; hvilket jeg slet heller har interesse forstand i. Jeg ville jo bare have en hest jeg kunne ride.

Nå, men han var så ikke ridevant. Og hvad så? Det skræmte mig i hvert fald ikke. Jeg mente bestemt jeg kunne tilride ham, og da jeg hverken arbejder eller går i skole mere, har jeg tid nok. (Skal i mili til feb. og har ikke lige fået taget mig sammen til at komme i gang med noget endnu...)

Nu har jeg redet ham i to uger. TO UGER! Han har lært meget, den gode traver. Han kan gallopere, uden at skulle løbes igang; og hvorfor skulle han ikke også kunne det?
Nå men jeg har også lært ham at springe. Og han kan springe. Han er så god. Så i sidste uge havde jeg ham med på rideskolen, hvor jeg ville træne lidt med ham.

Først er der nogle der spørger om han er araber - - - Wee =) Hehe, og da jeg siger han er traver kigger de bebrejdende på mig og spørger: "Kan den gallopere...?" Hestefolk??? Selvf. kan den gallopere - det er den mest naturlige gangart for en hest. Og da jeg satte spring op, rystede de på hovederne... Tsk tsk - skøre pigebarn. Men han sprang! Flottere og højere end nogle af deres araberheste.

Det jeg vil frem til er, at travheste er fantastiske heste!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travheste
  • #1   1. sep 2008 enig .. savner min gamle ..

  • #2   1. sep 2008 Haha... genialt..

    Tja, har traverne de rigtige tavler og den rigtige uddannelse, så kan de nemt koste SÅ meget mere end så mange varmblodsheste..!!

    Men lyder da til du har gjort dig et rigtig godt køb..:)

    Lige en kommentar til det med de piger... Kan de ikke se forskel på en traver og en araber, så siger det lidt om, hvor lidt forstand de har på det..xD


  • #3   1. sep 2008 helt enig . traver er utrolig gode heste .
    jeg ´har også mange gange fortrudt jeg har solgt min gamle traver . for han var fandme også en god hest


  • #4   1. sep 2008 Ja travere kan sagtens smiley
    Jeg syntes de er skønne ! Jeg solgte desværre min da den fik konstateret spat i det ene bagben !
    - Men travere er faktisk nogle rigtig gode spring heste - og det da super du har fået sådan en dejlig en smiley

    - Og ja folk er lidt skeptiske smiley Min lærte at trave helt "normalt" efter 2 måneders tid smiley De vænner sig til det nye "miljø" !

    - Men Tillykke med det smiley og godt arbejde du laver så bare bliv ved smiley


  • #6   1. sep 2008 Ja de er gudeskønne, blev også ofte spurgt om min var DV, hehe.. Savner ham godt nok også meget, han blev aflivet her i Juli, kig forbi hans profil, hvis i har lyst smiley
    Men glæd dig i skal nok få mange gode stunder sammen smiley

    Hilsen Sabrina


Kommentér på:
Travheste

Annonce