{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Hvorfor egentlig {{forumTopicSubject}}

Ja hvorfor ser man ofte travheste eller traver til små penge ? Kender INTET til racen men en har lige spurgt om jeg ville købe en til 3000 kr hvilket jeg ikke kunne drømme om at det er en hest så langt fra det jeg søger ( søger en islænder ) men hvorfor sælges traver så billigt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor egentlig
  • #1   9. sep 2008 mange mener at de ikke er heste..
    og at de egenligt bare burde slagetes når de ikke kan løbe løb længere..

jeg sys at man får nogle gode, stabile heste ud af traver...
    jeg har oplevet en del traver som har redet la i dressur, samt sprunget pænt højt.

traver er specielt gode til at springe, eller de fleste pga af deres bagparti..

• #2   9. sep 2008 Der er heste der er stor efterspørgsel efter, andre ikke.. De sidstnævnte er traverne ikke imellem..

• #4   9. sep 2008 Der er ik særlig mange i DK der vil give så meget for en traver, ligesom der er mange der ik vil ha opstaldet traver i deres stald.
    Personlig kan jeg godt lide racen, synes den er super flot og elsker arbejdet der er med en traver.
    Men kan huske der stod 4 traver i en stald hvor jeg havde mine, og ALLE traverne bed når man trak sin hest forbi dem. De var ondskabsfulde når man skulle fodre og lukke ind og ud på fold.

Og så tror jeg det er fordi de har så svært med den trav og galop :s

• #5   9. sep 2008 Julie Søe ~caro&felantine ~
    hvorfor fanden er travheste nu noget lort???????
    selvf. skal man have nogle heste man bedre kan lide en andre..
    men vil aldrig kalde en hest for noget lort..

• #6   9. sep 2008 Jeg har selv haft en traver, som var en super springer.. Men jeg vil ALDRIG eje en traver igen..
    Dens "hjerneblødninger" kostede mig min ryg..

• #7   9. sep 2008 Julie Søe ~caro&felantine ~

Super når folk bare siger deres mening lige ud af posen :'D
    Det kan jeg lide smiley

• #8   9. sep 2008 SortePerler *Nyt ved Farchynys Carwyn* .

Lyder voldsomt, hva skete der lige der?

• #9   9. sep 2008 Kijofreg

Ja, men når det er privat gårde osv så bestemmer de jo selv om der skal travere i stalden. Der er bare nogle der ik bryder sig om travere, og det skal de kun have lov til.
    Jeg har skam hellere ik noget imod travere, synes de kan være utrolig rare ligesom alle andre hesteracer (:

• #10   9. sep 2008 Hmm.. Det er en længere historie, så jeg tager den korte version..
    Et af hendes flip var at løbe ting op, der kom forbi..
    En dag på tur i luntetrav i vejkanten kom en cykel bagfra forbi.. Kapaaaw tog ved hesten.. Jeg ville selvfølgelig imellem lygtepælen og asfalten.. men nej.. Fat i højre tøjle, men nix.. Hun havde taget bidet.. Slap tøjlerne og så bare lygtepælen komme nærmere.. Hun tog den med hovedet først.. Så hendes højre skulder.. Mit højre knæ.. Og jeg blev skubbet baglæns af og landede på halebenet på asfalten..
    I dag sidder jeg med 3 diskusprolap'er pga dette..
    ALDRIG om jeg sætter mig på en traver igen..

PS. Nej, cyklisten stoppede IKKE..

• #11   9. sep 2008 SortePerler *Nyt ved Farchynys Carwyn* .

OMG!
    Det lyder virkelig som en rigtig ØW oplevelser, håber sgu du er okay den dag i dag. Kan godt forstå du ikke sætter dig på en traver igen. De er sgu også kulret mange af dem ):
    Rider du så overhovedet mere?

Latterligt at cyklisten ikke stoppede for lige at se om du var okay altså.

• #12   9. sep 2008 Hmmnjaa, jeg har op og ned-dage.. Er havnet på førtidspension i en alder af 32 år pga ryggen.. Men tager en dag af gangen..
    På de gode dage rider jeg (2-3 gange om ugen), men kan ikke selv komme af igen.. Men heldigvis er min mand en stor stærk grum beslagsmed, så han hapser mig lige i en arm og løfter mig ned, balancerer mig en til noget at sidde på, og så sadler han af.. Begge heste, hvis han har været med (som han oftest er)..

• #13   10. sep 2008 Jeg synes travere er fine nok heste, bare aldrig noget jeg selv ville eje, men det er så fordi de ikke kan de ting jeg forventer, at mine heste skal kunne. Men som "hyggerideheste" kan jeg ikke se, at der skulle være noget galt med dem. Og at de så er billige er jo bare en fordel for mange.

• #14   10. sep 2008 måske sød hest til hygge men vil ALDRIG ha en selv

• #15   10. sep 2008 Synes selv at travere er fine nok, men ville nok ikke selv købe en smiley

• #16   10. sep 2008 ved godt det ikk har nogen med det at gøre MEN...... hvis du søger pony kan du da lige se Don pedro ?

• #17   10. sep 2008 Grunden til at de sælges så billigt, er at de jo så sælges som rideheste, hvilket de jo ikke er avlet til.

Ikke at de ikke kan bruges til ridehest, for det kan de da godt. Man skal bare tage højde for, at det er en "travhest" man har købt, så der kan godt komme lidt problemer, ved at ville lave den om til ridehest.

• #18   10. sep 2008 De kan tit og ofte være rigtig svære at ride.
    Hvis jeg manglede hest, kunne jeg sagtens finde på at købe en traver. Passede en på et tidspunkt, og han var jordens største kælepotte, og simpelthen så sød. Dog - var han ikke særlig let at sidde på i ridningen. Men det blev jo bedre (:

Men altså - også mange af dem som har gået løb, har benskader.

• #19   10. sep 2008 jeg har personlig haft en traver, og jeg har aldrig haft en dejligere hest,den havde et skønt temperement, hun var super til at gå til ringridning havde den dejligste galop er blevet bud mange penge for hende af ringriderfolk. Har pt en 6års hoppe efter hende som er mit et og alt, jeg får dressur undervisning på hende. Er dog godt klar over at hun aldrig bliver en stjerne men jeg ved at jeg kan få mange gode oplevelser med hende.
    Kari

• #20   10. sep 2008 En trav hest er avlet frem til at være varm til løb, og med stor trav.
    Bliver trænet i trav, altså er galop lidt et fy ord.
    Derfor er det en hest der er fremavlet til noget andet end som ridehest.
    Men en travhest kan være en både flot og sød hest, det kommer nok bare lidt an på hvad man vil med sin ridning..
    Vil du ride på landsplan er det nok ikke en trav hest du skal vælge smiley

Kommentér på:
Hvorfor egentlig

Annonce