{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

Identitet ? {{forumTopicSubject}}

Hvad er det? Og kan musik være Identitets skabende?

Hjælp jeg laver projekt - eksamen! ! ! høhø... !

Overemne: Livstil og identitet.
Underemne: Hmm har vi ikke rigtig fået præsiseret endnu! Men noget med: Identitet gennem musik!

Problemformulering: Er musik Identitets skabende og på hvilken måde - ja og resten den kommer nok på et tidspunkt! ! (har navere på og bider negle (ikke kønt) ! !)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Identitet ?
  • #1   11. apr 2005 Skriv til mig på camlise@msn.com, så kan jeg sende vores definition fra psykologi...

Dog har jeg først mulighed for at sende det til dig imorgen aften...

• #2   11. apr 2005 Jep er på msn !

Det ville bare være super dejligt hvis du gad det!

• #3   12. apr 2005 Identitet; er hvem man er eller hvem jeg er. Identitet er der man identificere sig med, det man ser sig selv som. Man kan have en Fælles identitet i en gruppe der f.eks. høre det samme musik taler ens, går ens klædt osv. Jeg tror man finder sig egen identitet ved at se andres reaktion på en, eller reflektere sig i andre, at man målere sig mod andre og finder sit eget jeg. Er man født med identitet? Nej det tror jeg ikke at man er da identitet forgår lige så meget i hovedet altså at man kan registrere, og reflektere over andres reaktion på ens jeg. Så man skaber sig selv ud fra andre. Jeg tror godt ens identitet kan ændre sig med alderen, erfaringer, oplevelser, og ved andres mennesker da de oftes har et andet syn på en end dem man er sammen med dagligt. Det er lidt ligesom man til passer sig der hvor man er befinder sig, at man tilpasser sig efter omgivelserne og menneskerne rundt om en. Der kan være en tryghed i at gå i en ”stærk gruppe” hvor man er mange sammen om det sammen f.eks. Tøj, sprog og musik det kan være trygt i den forstand stand at vi lever i en tilværelse hvor man skal skabe sig selv, at vælge hele tiden, i det hele taget står man meget alene eller man kan komme til at stå alene.

• #4   13. apr 2005 Problemformulering:

Er musik identitets skabende og på hvilken måde? Vi vil først se på nogle musikkultere igennem tiden. Der efter og se på nutidens musikkulturer og undersøg hvordan det moderne samfund påvirker dannelesen af musikkulture.

Vi vil arbejede med musikgenren Hiphop, vi vil se den i et historisk perspektiv, et nutidsperspektiv, et samfundsperspekti. Vi har valgt to danske rapper Jokeren og Niarn, der begge er meget fremme i tiden med hiphop stil, kultur og identitet. Vi skla bruge dem til at analysere deres tekster og hvis vi får lejlighed til det også deres musik videoer. Vi vil og se om der er andre musikgener der har startet en kultur.

• #5   13. apr 2005 Plan:

Sirid: Identitet

Louise: Livsstil

Sammen: Problemformulering

Sirid: Underbyggende tekst til problemformuleringen

Louise: Præsentation af Hiphop genren

Sammen: Analyse af sangteksterene

Sirid: Musikkulturens udvikling

Louise: Kulturen om hiphop

Sirid: Det moderne samfund – og det lille samfund.

Sammen: Logbog

Louise: Arbejdsplan / metode/ litteraturliste

Sirid: Konklusion

Louise: Bilag

• #6   14. apr 2005 Elvis Aaron Presley blev født d. 8. Januar 1935 under beskedne kår i et lille bitte hus i Tupelo, Mississippi. Alt sit tøj købte han på Beale Street, hvor også de fleste sorte handlede ind, og det var gennem dem, han lærte R&B-musikken at kende som den musik, der skulle komme til at påvirke ham allermest.
    Hans unikke blanding af country og gospel, sort R&B og hvid popmusik, gjorde ham til den på en gang mest dyrkede og mest kritiserede, kontroversielle kunstner, der for altid kom til at ændre musikken og popkulturen. Efter 1956 skulle intet igen blive som før, hverken for verden eller for Elvis.

Kommentér på:
Identitet ?

Annonce