{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Hesteetik. {{forumTopicSubject}}

Jeg har kendskab til et sted som har en smitsom virus på stedet. Hestene Har høj feber, og tilfælde af nellefeber er også vist sig i stalden.
Dyrlægen har frarådet at man rider sin hest imens stedet er med virus, og har frarådet al ud og indgang fra stedet. Rideklubben har sagt at ingen heste må komme udefra og ind, før de er "raske" igen. Og deres heste og ponyer bliver ikke brugt for 2uge i træk nu.

Så kommer det jeg vil frem til, ALLE har fået besked på at de ikke må tage fra stedet, og de skal blive hvor de er.
Dog er stedet jo ikke i karrantæne, og dette benytter to af pigerne sig af, bl.a formandens datter. De tager til stævne, uden at informere dem der holder stævnet at deres heste faktisk er smittet, og har forholdsvis høj feber.

Hva er jeres holdning til sådan noget?
Kan jeg tillade mig at skrive stedets navn her, så i kan være sikker på de ikke kommer til jer og evt smitter jeres stald?
En anden stald i nærheden af overnævnte stald har været lukket ned i 1mrd nu, og det er med samme ting.

Undskyld hvis det blev langt, og håber i forstår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesteetik.
  • #1   4. okt 2008 nej det ville være udhængning.. men jeg syntes du skal snakke med selve rideskolen.. for det kan jo ikke passe at en hest skal rides når den er syg.. formands datter eller ej...

• #4   4. okt 2008 Jeg vil meget gerne vide navnet, skriv i pb. (;

• #5   4. okt 2008 Jeg mener også det vil være udhængning ag stedet, men ja, det er sku heller ikke i orden at vi evt bliver mange steder med sygdom og smitte.. det ka sku komme til at koste heste..

Klubben gør ikke noget som sådan ved det. de snakker om det, men ikke andet, havde det været en anden end formandens datter, havde de ikke blevet.. så var de smidt ud lige så snart det hele var "åbent" igen..

Er skuffede over folk kan gøre sådan noget.. MEGET skuffet, det bare ikke jo heste Etik. tænk at be sin hest om at yde når den er syg..:(

• #7   4. okt 2008 Stedets ansatte har snakkede med kredsdyrlægen, intet at gøre stedet kan ikke lukkes..

• #8   4. okt 2008 Det er bestemt overhovedet ikke i orden!

• #9   4. okt 2008 ingen navnenævning. men hvor er det da dårlig moral. hesten er syg, og med stor fare or at smitte andre jeg mene.

helt ærligt så synes jeg du skal tage kotnakt til klubben.

• #10   4. okt 2008 har i ikke inden for storhesteverden det der hedder en tro-og-love erklæring. alias et stykke papir man aflevere ved ankomst sammen med hestens vaccinationsbog, hvor man har skrevet underpå at hesten er rask, og ikke har været i kontakt med syge heste indden for den sidste månede tror jeg det er???? i så fald kan man drive det langt mod folk der ik opfører sig etisk korrekt, da de har skrevet under på at hesten intet fejler...

• #11   4. okt 2008 klubben er ligeglad. men mener de er medlem af drf, måske de ka tage erfare?

• #12   4. okt 2008 hvis de er en registreret rideklub, så er der også nogen der kan gå ind og tale med storer bogstaver.

• #13   4. okt 2008 det er rigtig dårlig stil, hvis jeg får min hest smittet til et stævne pga. nogle fjolser der ikke kan finde ud af at holde deres syge heste hjemme bliver jeg sku lidt bitter, jeg tager jo ikke ud for at min hest skal blive syg af alt mulig mærkeligt. skriv gerne en pb til mig med et navn og en klub

Kommentér på:
Hesteetik.

Annonce