{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
273 visninger | Oprettet:

5 års fase? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har aldrig før haft sure miner, hun har altid været rigtig glad og fjollet i meget ekstrem grad.
Efter at jeg har fået min gamle pony tilbage er hun begyndt at blive rigtig hidsig når hun er i sin boks.
Hun står og ser så sød ud og prutter med munden (Som hun gør når hun vil have guf), og ligeså snart jeg går man går hen til hende ligger hun ørene ned af halsen og ser meget gal ud.
Det er startet efter jeg fik min gamle pony tilbage. Jeg rører ham næsten aldrig da han har haft det dårligt med mennesker, så det kan ikke være fordi hun er jaloux. Men hun kan ikke lide ham, og er rigtig modbydelig overfor ham på folden.

Jeg rider næsten aldrig, det eneste vi laver er at træne lidt horsemanship og slippe hende løs på ridebanen. Hvis vi rider er det for det meste tur.
Ellers får hun bare lov at være hest og gå og hygge sig på folden. Vi har fire tønder land som hun kan boltre sig på, og de får lov til at gå ude fra tidlig morgen til sen aften, om sommeren går de på døgnfold.
Så jeg kan ikke lige se hvad det er hun brokker sig over.
Kan det være en fase hun er ved at gennemgå? Hun er kun 5 år.

Vil gerne have svar fra heste kyndige mennesker. Ikke fra ride kyndige mennesker!

Mvh. Simone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 års fase?
  • #1   9. okt 2008 Heej , jeg har faktisk haft næsten det samme problem med min gamle pony .
    Der var kommet en ny hest i stald der hvor jeg havde hende , og hun var også sur hele tiden efter den nye hest var kommet , det var ikke min , jeg havde kun lige været henne ved dens boks og snakke med den en gang .
    Og jeg sys virkelig ikke det var særlig sjovt at komme ud til min pony , når den hele tiden var så sur .
    Det endte med jeg fik en hestevisker ud for at finde ud af hvad der var galt (en vi havde haft god erfaring med før)
    Hun ku godt se at min pony ikke så tilfreds ud . jeg lod hende være alene med min pony i ca 30minutter .
    Det vidste sig så at selvom jeg ikke hvade noget med den hest at gøre , følte min pony sig truet af den , hun var bange for at miste mig til en anden hest heeh (sødt)
    Grunden til hun var det , var fordi hun havde haft mange rytter skiftet , og nu havde hun knyttet sig så meget til mig at hun var bange for at miste mig .
    Så det kan bestemt godt være at hun er lidt jaloux .
    Min pony var 11år .


  • #2   9. okt 2008 Okay lyder interessant. Hvad har du så gjort for at det er blevet bedre?

    Jeg synes bestemt heller ikke det er sjovt. Og jeg synes det er rigtig pinligt at vise hende frem til mennesker, når hun ser så tosset ud hver gang man kommer hen til hende.


  • #3   9. okt 2008 min 5 års hoppe har voldsomt hingsteadfærd lige nu. Gggg

    tror hendes hormoner fucker fuldstændig op.


  • #4   9. okt 2008 Ja tænkte også at det kunne være noget med hormonerne

  • #5   9. okt 2008 vi blev nødtil at flytte hende ind i anden stald hvor hun ikke havde kontakt med den nye hest , også var vores udlejer så sød at gøre så der ikke kom nye heste ind i den stald .
    Men altså det er jo kun en teroi .
    Jeg har haft flere heste/ponyer der har været jaloux på både dyr og mennesker , og hver hest viser det på deres helt egen måde hvis der er noget de ikke er tilfredse med .

    Det kan som sagt også bare være en fase hun skal igennem . min mors oldenborg hoppe på 4½ år , hun gider ikke gå med andre heste lige i tiden . hun bider og sparker alle dem man lukker ind til hende , hun vil kun snakke med dem hvis de går på den anden side af hegnet heeh , og det er bare fordi hun er lidt i trods alder heeh


  • #6   9. okt 2008 Okay. Jeg håber på det er en fase. Er bare så bange for det vil sidde i hende for altid, det at være sur og modbydelig overfor de andre heste.

    Kunne godt være man skulle overveje en hestehvisker. Hvad koster sådan noget?


Kommentér på:
5 års fase?

Annonce