{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

jer med ældre heste... {{forumTopicSubject}}

Nu er Thorsen jo snart de 19 år... Og kan mærke tydeligere på ham han hurtigere bliver stiv i ben og led... og har sværere ved og holde varmen...

men udover og give ham dækkener på og lade være og lukke ham ud hvis det regner, er der så andet jeg kan gøre?

Feks. give ham noget specielt foder eller andet?

Vil jo gerne have han har det bedst muligt... da det jo nok er nogen af vores sidste år sammen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jer med ældre heste...
  • #2   30. okt 2008 glokusamin er super godt kan også gives forbyggende

• #3   30. okt 2008 Han bliver redet stadigvæk smiley Så han holdes i gang...

• #4   30. okt 2008 og det er ikke fordi han taber sig smiley

• #5   30. okt 2008 Jeg kan ikke se ideen i at han er inde i regnvejr, selvølgelig behøver han ikke gå ude i mange timer, men bare det at han kommer ud og rør sig. du kan give staldgemacher på om natten, det holder benene varme om natten, jeg har erfaringer med at den ældre hest går normalt om morgen når den skal lukkes ud. de koster 400 kr. for fire.

• #6   30. okt 2008 Som sagt, så findes der foder specielt til ældre heste, for ældre heste kræver bare mere end unge heste.
    Læs noget om det i artikler i aviser, magasiner og på internettet. Jeg ved, at i Magasinet Hest, som jeg selv abonnerer på, at der ofte er artikler om netop det du spørger om.

• #7   30. okt 2008 jaa, min lille fjolle er også ved at være oppe i årene..
    Og min morfar er simpelthen så bekymret for ham..
    "han kommer ikke op igen, hvis han først ligger sig ned osv"

men den lille pony bliver hverken stiv eller kold..
    han kan stå og kør sig med det ene bagben bag øret,
    og bøvler stadig rundt..

Men jeg har dog godt nok overvejet det med et dækken..

• #8   30. okt 2008 maria S:
    Han kommer ikke ud i regnvejr fordi han har tildens til nyreslag, så han må ikke blive for våd og kold samtidig (har jeg snakket med dyrlæge om)

• #10   30. okt 2008 Ann C
    Er i fuld gang smiley

bare meget rart og vide så meget som muligt

• #11   30. okt 2008 Lige præcis. Jeg har kun forholdsvis unge heste (Den ældste er 10), men falder da over artiklerne =)

• #12   30. okt 2008 Ann C
    Ja synes bare det nærmest er et mareridt og finde rundt i alle de foder produkter der er i dag smiley og så vælge lige præcis det der er bedst til din hest...

• #13   30. okt 2008 jeg vil klart også anbefale Glukosamin, det er super godt til hans stive led og det virker ret hurtigt, inden for et par måneder kan man se mærkbar forskel.

• #14   30. okt 2008 Rasmus er lige omkring de 20år han kommer ud lige meget om det regner, sner eller solen skinner. Han får bare et dækken på der passer til vejret. vi har ikke nogen særlige forholdsregler andet end når vi skal ride og det er at vi altid rider med gemasger for at passe lidt på de gamle ben også skal de varmes godt op og skridets godt af igen. Ellers syntes jeg ikke rigtig vi gør det helt store

• #15   30. okt 2008 Helena M
    Dejligt, men det er jo desværre forskelligt fra hest til hest... Thor har fået nyreslag et par gange så vi tør ikke tage chancen mere, så han kommer kun på fold i tørvejr eller det kun er vådt på jorden...

• #16   30. okt 2008 jeg vil sige, man skal ikke blive for pylret omkring en ældre hest, giv den noget godt foder sixteen plus er super godt, rør hesten og lad den få luft, hvis du ikke vil have den kommer ud hver dag, er det vigtigt at den så på en eller anden måde får rørt sig hver dag også de dage det regner og er trist vejr.
    spørg evt. din dyrlæge til råds omkring det med at komme ud (kan se du skriver den har haft nyreslag)
    man må gerne "presse" en ældre hest lidt, men selvfølgeligt ikke for meget..

men ellers pas på dens tænder, få regelmæssigt dyrlæge tjek, og giv et godt foder til ældre heste så er du ikke helt galt på den.

• #17   30. okt 2008 Ditte A - Team Trav .
    Han bliver redet hver dag smiley

Og er ikke for pylret, vil bare ikke miste ham en dag på grund af nyreslag... som han får hvis han er ude i regnvejr samtidig med det er koldt...

Så at jeg holder hesten varm fordi han fryser og holder ham inde når vejret er slemt, så det ikke ender med han bliver aflivet kalder jeg ikke og være for pylret smiley

• #18   30. okt 2008 folk skal lære og læse hvad der er blevet svaret til andre før man skriver smiley

• #19   30. okt 2008 Mæjse:
    Du kan også forhøre dig hos den enkelte foderstof. Der sidder altså nogle, der ved ret så meget om hestefoder, og dem kan man sagtens spørge til råds. De kan hjælpe meget, ligesom dyrlægen kan.

Kommentér på:
jer med ældre heste...

Annonce