{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Hvad går der galt ? {{forumTopicSubject}}

Min veninde har en del heste og 2 af dem til ridebrug. Jeg har fået lov at låne hendes ene hoppe en gang i mellem. Men de sidste 2 gange jeg har skullet ride på hende har jeg måtte give op og sætte hende ud på folden. I dag skulle jeg ud på hende men jeg brugte 20 min på at komme op og gav til sidst op og begyndte at stortude i stedet og orkede hende ikke og satte hende ud igen. Det mrækelige er at hun kun gør det ved mig. Det er som om at hver gang jeg skal ride hende så begynder hun på alle mulige numre. Min veninde tror det dårligt nok da hun siger hun aldrig har oplevet det og hun bliver både sur og ked af det hvis jeg bagefter fortæller at det gik dårligt fordi hun føler jeg hader hendes heste men det gør jeg vireklig ikke og er rigtig glad for at jeg må låne hendes hoppe men det går ikke.

Hun skubber og maser og kaster med hovedet når jeg strigler hende. Hun kan finde på at snappe når jeg spænder gjord Hun tager hovedet helt ned i jorden og er svært at give hovedtøj på og så skraber hun hele tiden. Når jeg så kommer ud på banen så kan jeg ikke spænde gjord på hende fordi hun går og drejer rundt hele tiden og jeg kan hellere ikke komme op på hende. Hun går og ville ikke stå og drejer rundt hele tiden og tager hovedet helt ned mellem forbenene. Og hun skubber mig og maser ind i mig. Og så skraber hun voldsomt med forbenet og hvis jeg siger "STÅ eller HOLD SÅ " så kaster hun med hovedet.

Jeg fatter ikke hvad der sket og hvad det er jeg gør forkert. For min veninde står hun bomstille og der er aldrig noget fis med hende og hun opføre sig i det hele taget sødt. Det gør hun også hvis min veninde står der MENS jeg skal op på hende eller ride hende men så snart hun er ude af syne så vupti så er hesten en hel anden hest. Jeg bliver virelig ked af det og begynder at græde af frustration fordi jeg ikke fatter hvad der går galt og fordi min veninde ikke rigtig tror mig og jeg ville ikke gøre hende ked af det så siger sjælden hvordan hendes hest har været og jeg rider hende sjælden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad går der galt ?
  • #1   4. nov 2008 jep. det er sq respekt hun mangler- så hun mobber dig. XD ej..
    kender det godt. gjorde prins også en overgang,
    Din veninde er hendes "førehoppe", så der opfører hun sig selvfølgelig ordenligt. Men du er ny, og en udfordring. Hun tester dig. Ved godt det lyder en smule 'harsh', men der skal sq hårdere midler til lille de. smiley men start med noget arbejde fra jorden. det nytter jo heller i noget at du holder dig væk. Det bliver det bare værre af, så har hesten jo vundet- bliv ved og kæmp for det.
    Med hensyn til din veninde, så kan du evt få det filmet og så vise hende det, så ved hun du ikke lyver, og fortæl hende hvordan du har det.
    Shit happens, right? smiley
    men der skal arbejdes en del med hende her.
    Held og lykke.

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #2   4. nov 2008 jeg har det på præsis sammen måde som dig.. og det er virkelig noget med respekt at gøre...

nogen gange har jeg virkelig overskud til at sige fra og så går det godt og nu jaaa... nu orker jeg ik rigtig mere og må indse at vi bare ikke rigtig passer sammen...

• #3   4. nov 2008 Vil også forslå at du sætter dig i respekt..
    Du behøver ikke at være hård ved hende, eller rive i hende eller noget ved hende, men hun skal vide at det er dig der bestemmer.
    Hvis hun gør noget, som du ikke finder dig i, Siger "NEJ" til hende i en lidt hård tone.
    Lige så snart hun stopper skal du også huske at rose hende godt.
    At rose hesten hjælper rigtig meget smiley

måske du skulle prøve at have noget med til hende, som hun godt kan lide, og så give hende, når hun gør som du beder hende om ?
    Tror sagtens i kan blive gode venner smiley

• #4   4. nov 2008 Jeg har det efterhånden også sådan at jeg ikke rigtig orker det mere. Det er så træls at starte med at bruge 20 min på at komme op på hende.
    Jeg har kendt hoppen længe , faktisk næsten et år og har før redet på hende uden de store problemer men nu går det helt i vasken hver gang.

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#5   4. nov 2008 nu har jeg ikke de store problemer med at komme op for gør det bare så hurtigt som muligt, men han rykker sig med det samme...tror det ser lidt voldsomt ud nogen gange....

men mit problem er bl.a. når jeg ligger sadel på og sådan, for så sparker han og er vild...

og når jeg rider så søger han over til de andre hesten hvis jeg bare 1 sec. mister koncentrationen.... og jeg her svært ved at holde koncentrationen i en time eller mere....

men nogen gange så går det perfekt og andre gange ikke... så nu rider jeg en anden så jeg kan arbejde mere med min balancog ikke skal tænke på om han ser andre heste...

skal lige siges at jeg er nybegynder.. har gået til ridning da jevar 12 tror jeg i et år,men der lærte jeg nada!!!!! og nu er det et godt sted med privat undervisning... og ikke rideskoleheste... der er virkelig udfordring i de her...

• #6   4. nov 2008 Jeg er ikke nybegynder men har redet i 11 år og haft egen hest. Men det er selvøflieg ikke ensbetydet med at hesten respektere mig

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

#7   4. nov 2008 nej nemlig.. for jeg er stadig igang med at lære hvordan man overhoved omgåes heste....ville også havde ønsket at jeg havde fortsat dengang.. men lærte jo ikke noget alligevel..... (-:... men startede med at kursus meget baseret på hesteforståelse så synes alligevel jeg er godt på vej (-:

Kommentér på:
Hvad går der galt ?

Annonce