{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

akhal tekiner? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor vælger de fleste at klippe både man og pandelok af denne race?
De bliver mere udsatte for øjnbetændelse om sommeren når der kommer fluer, og i det hele taget må det da genere dem grænseløst meget at de ikke har en man og en pandelok til at holde fluerne på afstand?
Mine heste udvikler næsten psykoser om sommeren fordi de er så trætte er fluerne. Og de får aldrig klippet hverken man eller pandelok.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  akhal tekiner?
  • #1   28. nov 2008 Kan ikke svare dig 100% men tror bl.a. det har noget at gøre med traditioner, og så det faktum at mange Akhal Tekinere ikke har ret meget man/pandelok. Min hingst er ved at få man og pandelok og har heldigvis meget så det beholder han. Men overvejer at fjerne manen fra min hoppe da den er så tyndt og grim. Der er så lidt at det ikke vil hjælpe mod insekter alligevel.

Nogle klipper det også af til gradinger/kåringer af hestene for at fremhæve hestenes hals

• #2   28. nov 2008 Simone T
    Aner det ærlig talt ikke .. Mener også bare det er tradition for denne race.

Sisse J
    Hvorfor kom du ikke til Lerbæk med Galambiia alligevel? smiley
    Havde lige glædet mig til at se og fotografere en Akhal Tekiner for første gang smiley

• #3   28. nov 2008 Hmm synes det lyder som om at hesten er total misforstået. Selvom den ikke har meget man er den mere nyttig end ingenting. Det er da synd at den skal klippes af, bare for at man ka se dens hals. Så må dommerne lige tage sig sammen og gå op og løfte manen væk fra halsen hvis det er så betydningsfuldt.
    Jeg kan bedre forholde mig til at fjordheste får klippet deres mad, for de får for det meste lov at beholde deres pandelok, som jeg i hvert fald mener er den vigtigste beskyttelse mod fluer.

Jeg ved ikke særlig meget om akhal tekinerne, og har aldrig set hvordan de ser ud når deres man får lov at vokse så ret mig hvis jeg er helt gal på den.

• #4   28. nov 2008 Nu er der jo altså stor forskel på hvordan man har hest i overalt i verden og derfor kan man ikke bare sige at de folk der skal grade hestene skal tage sig sammen. Der er ikke krav om at man skal klippe manen af til gradinger men mange gør det, specielt i Rusland da det er tradition.

Hvis du vil se en Akhalt tekiner med "lang" man/pandelok så kig ind på præsentationen af mine. Specielt Galambiia har ikke ret meget man/pandelok selvom den har fået lov til at vokse. Og den er kun blevet grimmere siden jeg fik hende, og det er ikke fordi jeg reder den ud hele tiden eller rykker i den. Sådan er hun bare skabt.

Og den smule pandelok Galambiia har selv kan ikke holde en eneste flue væk alligevel så hun går hele sommeren med fluenet på.

• #5   28. nov 2008 Sissel: Orv ja der er godt nok ikke meget. Havde regnet med de havde en smule mere end det.

CC: Har skrevet jeg ikke ved meget om racen og hvordan deres man vokser, prøver bare at blive lidt klogere på det. Synes det er en rigtig smuk hest, vil gerne vide mere om dem. Og så synes jeg personligt at en lille man med totter her og der ser er pænere end slet ingen man.

• #6   28. nov 2008 Det gør de sikketrt ikke, det var bare min mening smiley

Kommentér på:
akhal tekiner?

Annonce