504 visninger
|
Oprettet:
akhal tekiner? {{forumTopicSubject}}
Hvorfor vælger de fleste at klippe både man og pandelok af denne race?
De bliver mere udsatte for øjnbetændelse om sommeren når der kommer fluer, og i det hele taget må det da genere dem grænseløst meget at de ikke har en man og en pandelok til at holde fluerne på afstand?
Mine heste udvikler næsten psykoser om sommeren fordi de er så trætte er fluerne. Og de får aldrig klippet hverken man eller pandelok.
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Nogle klipper det også af til gradinger/kåringer af hestene for at fremhæve hestenes hals
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Aner det ærlig talt ikke .. Mener også bare det er tradition for denne race.
Sisse J
Hvorfor kom du ikke til Lerbæk med Galambiia alligevel?
Havde lige glædet mig til at se og fotografere en Akhal Tekiner for første gang
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Jeg kan bedre forholde mig til at fjordheste får klippet deres mad, for de får for det meste lov at beholde deres pandelok, som jeg i hvert fald mener er den vigtigste beskyttelse mod fluer.
Jeg ved ikke særlig meget om akhal tekinerne, og har aldrig set hvordan de ser ud når deres man får lov at vokse så ret mig hvis jeg er helt gal på den.
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Hvis du vil se en Akhalt tekiner med "lang" man/pandelok så kig ind på præsentationen af mine. Specielt Galambiia har ikke ret meget man/pandelok selvom den har fået lov til at vokse. Og den er kun blevet grimmere siden jeg fik hende, og det er ikke fordi jeg reder den ud hele tiden eller rykker i den. Sådan er hun bare skabt.
Og den smule pandelok Galambiia har selv kan ikke holde en eneste flue væk alligevel så hun går hele sommeren med fluenet på.
aug 2008
CC: Har skrevet jeg ikke ved meget om racen og hvordan deres man vokser, prøver bare at blive lidt klogere på det. Synes det er en rigtig smuk hest, vil gerne vide mere om dem. Og så synes jeg personligt at en lille man med totter her og der ser er pænere end slet ingen man.
aug 2008
akhal tekiner?