{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Angriber når der er mad {{forumTopicSubject}}

Vi har denne her skønne plag ude i stalden. Han er simpelthen bare sådan en charmetrold MEN han er blevet en værre teenager nu.
Når jeg skal ind i hans boks med mad når han er gå til angreb inden han overhovedet har fået noget. Han endten vender røven til, letter ben, eller som der skete imorges prøvede han at bide mig i ansigtet.

Når man ligger wrap på folden går han også helt amok, imorges vendte han røven til mig og lettede begge bagben over en meter op i luften fordi jeg bad ham vendte med at spise indtil jeg havde lagt wrappen på jorden. Jeg prøvde at skubbe ham tilbage med en hård hånd mens jeg råbte af ham, men han lagde bare ørene ned, kiggede på mig og lettede ben igen.
Han har total mangel på respekt for mennesker. Havde han gjort sådan over for en hest havde han fået tæv o rettet sig efter dem.

Vi er ikke "ridemennesker" i vores stald, vi "træner" horsemanship og vi har alle tre prøvet alt. De andre heste respektere mennesker og har altid øje på os, fx i meget stressede situationer hvor på slås på folden og man står midt i det hele, så rammer de os aldrig, fordi de er opdraget godt på deres præmisser og med forståelse for deres adfærd og alt det der.

Hvordan tackler man sådan en hest bedst? Jeg tror ´kun at det er et spørgsmpl om tid før han forvolder skade på en af os.

Mvh Simone

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angriber når der er mad
  • #1   10. jan 2009 hvis du spørger mig, så ville jeg gøre som en voksen hest ville gøre, sætte ham på plads, en hest ville sparke eller bide, jeg ville give ham en i r*ven (evt. med en springpisk) for ellers ender det da helt galt og man kan jo ikke rigtig komme til andet når han sparker ud smiley

• #2   10. jan 2009 Jamen det har vi allerede prøvet. Vi har givet ham med i røven med fisk, med håndkraft og med spark. Vi har også prøvet at bakke ham hele vejen ud af stalden og så lukke døren foran ham mens de andre fik mad, fordi han blev så vild da han skulle have sin mad. Det har virket dagen efter men så begynder han igen

• #3   10. jan 2009 Hvis det har virket, er det så ikke bare at fortsætte, indtil han fatter det?

• #4   10. jan 2009 Longe svirp i luften ved ikke om det vil virke forkert efter horseman ship metoden evt i jorden og gement NEJ

• #5   10. jan 2009 vi har prøvet i en måned men det er bare det samme og det samme og det samme. Men det er vel nok bare at fortsætte

• #6   10. jan 2009 ville gøre som Liv siger(:

• #7   11. jan 2009 er den også sådan hvis de andre heste i stalden IKKE er der? eller er det det samme?

hvis han ikke er sådan når de andre ikke er der, skyldes det stress i ofrb m fodring. da ville jeg prøve at sætte boksgardin, eller anden løsning, så han ikke ser de andre i en periode.

men er det uanset situationen, at han angriber jer? s¨påfører i jer ridehjelm og sikkerhedsvest, og så meget som muligt. når han laver bare det mindste udfald mod jer, farer i frem med vrede råb, og gir ham det største rap i overhovedet kan med en springpisk (eller længere, hvis i ikke kan ramme ham ellers). ram ham det sted han laver udfad med, hovedet hvis han bider, røven hvis han truer med spark.
    det skal være som skudt ud af en kanon, og i skal være så vilde, at i får ham til at vige! det gør IKKE noget, at han kan mærke det helt ind i næste uge.
    en hest højere oppe i rangordenen ville også sætte ham på plads, og det er den underliggende hest der viger. derfor er det vigtigt at det re ham og ikke jer der flytter sig først.
    i det øjeblik han ikke gør tegn til at ville bestemme så roser i roligt og tilbyder ham maden/en godbid.

i skal jo ikke banke hesten, men bare give den et enkelt slag den mærker og husker, og forstår at det gør man bare ik.
    det skal være 110% overbevisende første gang, så det ikke blir nødvendigt igen,

en hest der tror den skal bestemme er dødsensfarlig! det er NU det skal stoppes, så den ikke får skadet nogen, eller blir overbevist om at det er bare sådan man styrer de mennesker.
    hesten må aldrig få overtaget! det skal være samarbejde på hestens præmisser, sålænge den er klar over at man ikke skal begynde at prøve at bestemme over hende den lille tobenede.

• #8   11. jan 2009 michaela : jeg har det indtryk, at vi er langt forbi det stadie hvor han bare skraber og truer.
    han både sparker og bider efter menneskene, og det kan efter min mening ikke løses med at være "mister niceguy".
    havde det virket, var han jo stoppet inden det var nået så vidt.
    en mere dominerende hest ville ikke bare ignorere den adfærd over en mindre dominerende hest. Den ville sige "SMÅKAGE, det der gør du ALDRIG igen, forstået?!".

Kommentér på:
Angriber når der er mad

Annonce