{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Boks {{forumTopicSubject}}

Jeg er havnet i den heldige/uhedlige situation at min hest skal til at stå på boks. Det heldige e at jeg endelig har fundet et godt opstaldning sted til hnde og det uhedlige er at der ikke var løsdrift og derfor kun boks.

Men jeg har aldrig haft hest på boks før og er vant til løsdrift.

Hvor ofte muger man ud ?? hvor meget halm skal der lægges som bund matriale i bokse ??

Hun har en enorm vinterpels og hvad nu hvis hun kommer til at stå og svede ??

Skal hun så klippes og skal hun så have dækken ??

Hun har aldrig i sit 8 årige liv stået på boks før, så jeg er meget bekymret for om hun overhovedet ville trives ?

Hun ville blive lukket ud kl 7.30 og ind igen ved 17 tiden. Det synes jeg jo er alt for lidt. Jeg så jo gerne de gik ude til omkring kl 21. Men det er selvfølgelig bøvlet når man skal lukke dem ind når det er mørkt. Jeg synes bare det er mange timer hun skal stå i boksen.

Hvad kan man aktivere dem med i bokse udover hø ??

Håber at nogle kan svare på mine mange spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boks
  • #3   17. jan 2009 Jeg har min i boks. Det jeg gør, er at fjerne klatter så tit jeg er derude og så muger jeg ud når boksen er meget slem. Han er ikke en gris i boksen men da jeg ikke tager tissepletten til hverdag så er jeg nødt til at muge helt ud ca en gang i ugen. Når jeg muger helt ud gemmer jeg selvfølgelig det rene halm og ligger i bunden og så strøer jeg ovenpå. Når jeg starter på ren boks ligger jeg ca 5-10 cm (når man træder i halmen)halm og så får han strøet ovenpå hver dag. Håber at det er til at forstå og det måske kan hjælpe dig med dine spørgsmål.

  • #4   17. jan 2009 Hos os muges og strøes der hver dag (de står på halm), men det er lidt forskelligt fra sted til sted. Man kan osse sagtens muge f.eks. en gang hver/hver anden uge,m hvis man sørger for at strø godt hver dag og (efter min mening) osse fjerne klatter.

    Vores får stort set alt det hø de kan spise, og står på fold fra ca kl 7-7.30 til det begynder at blive mørkt, hvilket jo pt er omkring 16.30.

    Det trives de fint med. De har som sådan ikke aktivering i boksene, men kommer self ud og bliver bøstet, redet/kørt osv.

    Om hun kommer til st svede må tiden jo vise. Hvis hun gør, kan du evt klippe hende en smule under maven bare, så behøver hun fortsat ikke dækken. Det har vi gjort med vores 2 belgiere, da vi gerne ville undgå dækken, fordi de ikke laver så meget her over vinter.


  • #5   17. jan 2009 Der er blevet meget fint forklaret hvordan du muger ud, så det vl jeg ikke gå i dybten med :)¨

    Men hvis du er bekymrt for om din hest komme til at kede sig, kan du gemme nogle guleødder og æble rundt omring i boksen og i høet. Så kan din hest bruge tid på at finde de lækre godbidder og på den måde udmatte sig selv smiley

    Udover dette har min en boldt hægende fra loftet med sliksten i, den elsker han at bruge tid på smiley


Kommentér på:
Boks

Annonce