betaling af dyrlæge regning {{forumTopicSubject}}
Hej.
Ville lige høre hvad i mener, at ville gøre i min situation. Hvis man sælger en hest, som er ren i handelsundersøgelse, og man fortæller køberne det, og de samtidlig skal have lavet en ny, så det gælder til forsikringen. - der finder dyrlægen en vorte ved hans penis, troede nu ikke det gjorde køber noget- De ville også have røgnten af begge bagben og der var intet at se. Men da det så kom til stykket ville de ikke have hesten pga. den vorte, og nu står jeg med en regning på handelsundersøgelse og røgnten som de formodede købere ikke vil betale. vil meget gerne, hvis der er nogle som kunne hjælpe mig med nogle svar!
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
dec 2005
Følger: 108 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 167 Svar: 1.112
Desværre er det din hest og har du ingen aftaler lavet med dem er det jo dig der ska betale,, hvis du ikk har noget på papir så ja må du bide i det sure æble og betale,, surt men sandt :S
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Har du ikke gjort det, må du betale, surt.
men at de ikke vil købe på grund af en vorte, lyder underligt.
Anita W
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Og hvis sælger vil bruge den til fremvisning til andre mulig køber (hvis vi ikke køber hesten) betaler sælger også handelsundersøgelse.
Sådan har vi altid gjort, men sådan gør alle jo ikke, så det var kun et eksempel.
Men synes ikke det er fair de kræver alle de ting og at du skal betale dem.
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.326
apr 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 3
Det har jo ikke noget at gøre for hestens brug.
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Og den var ondartet eller noget?
Men som regl skal man altid aftale det hele inden man tager hesten til dyrlæge, så man er helt sikker på hvem der betaler, efter om stændighederne.
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Ja tit og ofte aftaler man jo at går den igennem betaler køber og ikke ja så betaler sælger... men her er hesten jo faktisk IKKE blevet kasseret?? kan da i hvertfald ikke forstille mig at selskabet ikke vil forsikre den pga en vorte??
Hvem bestilt undersøgelsen??
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
det er ikk sikkert det vil have betydning for din hest, men kendt en med vorte ved/på penis od det fik stor betydning for den.
Så stod jeg som køber ville jeg nok også springe fra, ville ikk tur løbe den risiko desværre.
men ja hvis i ikk har nogen klar aftale så er det jo din hest og din hest der har haft dyrlæge så må du også betale den.
men måske kunne du snakke med dem om om i kunne deles om at betale regningen.
sep 2006
Følger: 33 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 1.668
apr 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 3
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Aftalen var klart og tydeligt ved den første undersøgelse og ved røngtenat sælger betaler hvis den ikke går igennem, og køber betaler hvis den går igennem. Helt normal procedure. At der så ved den nye undersøgelse (som kun har til formål at køber kan forsikre hesten) findes denne vorte der ikke generer hesten på nuværende tidspunkt, og ikke har betydning for hestens brug, ja det burde jo ikke komme sælger til ulempe.
At de ikke vil have hesten alligevel er der jo ikke noget at gøre ved, de havde jo ikke betalt, men sælger har jo en handelsundersøgelse og en røngtenoptagelse der er uden anmærkninger, og det skulle køber jo efter aftalen betale. Det burde vel ikke ændre sig fordi de fortryder købet på et andet grundlag?
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Tja.. den ene gang jeg havde en hest i tjek sagde jeg til dyrlægen at vi havde lavet denne aftale... men der sagde han at det var han sådan set ligeglad med for han sendte regningen til den som bestilte (om det så var ejeren eller ej) for det var den som hyrede ham til jobbet han ville fakturere, så måtte vi selv finde ud af det..hehe
Så det kan altså godt have noget at sige hvem der har bestilt dyrlægen til dette her?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Når det så kommer til handelsundersøgelse, plejer man at aftale at går den igennem er det køber der betaler, gør den ikke, betaler sælger.
Men men, det er jo altså noget man bør aftale inden handelsundersøgelsen.
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
MEN, da han kom hjem opdagede vi en knude, nogle vil kalde det en stor vorte, den sad langt oppe indvendigt på et bagben, var svær at se i første omgang, men den var der, jeg kunne se det var en sarcoide, altså en canser knude, jg ringede til den dyrlæge der havde frikendt hyppen for fejl, og fortalte ham det, han mente den havde fådet den i traileren :-)) der får de altså ikke vorter, eller sarcoider, så jeg kom til at grine og blev ret sur samtidig. sikke en dum dyrlæge...
hyppen røg retur, jeg slap for regningen, da jeg nægtede at betale, når dyr lægen havde overset det, det var sælgers dyrlæge, og han var godt klar over der var sket en fejl, jeg fik ingen regning, men jeg truede nu også med min advokat, dog har jeg ingen :-))
Håber du finder ud af det.
Knus Anita W
betaling af dyrlæge regning