{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

Er det mishandling? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG..
her i byen står der en hest længere nede af den vej jeg bor på, Hesten står alene og har gjort det i over et ½ år nu, hun står med sår på ryggen og benene, man kan se alle hendes ribben og rygrad. Det er rigtigt synd for hende men jeg ved bare ikke hvad jeg kan gøre ved det.
Hun er rigtigt sød og kælen når jeg snakker med hende.
ser i det som mishandling eller hvad ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge et 85” TV op i stuen. Gasbeton mur beklædt med gipsplade. 400 kr.
  • Opsætning af reol, hylder, stor billedramme og TV 1.800 kr.
  • Rengøring 1.500 kr.
  • Fjernelse hvepsebo 500 kr.
  • Oprydning og rengøring i havestuen 2.000 kr.
  • 12 volts LED lys i have 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mishandling?
  • #1   25. jan 2009 Du kan altid (TIL HVER EN TID!) ringe til dyrenes beskyttelse (evt. maile billeder til dem) og de vurdere om de skal tage ud og kigge nærmere på hesten/dyret.

• #2   25. jan 2009 Ehm ja?!
    - hvis sårene er ubehandlet og hvis den ikke får det rigtige foder, så er det da mishandling!? :s

• #3   25. jan 2009 Den får foder det har jeg set, men ingen hø og græs fordi hun står på jord fold lige for tiden..

• #4   25. jan 2009 Så får den jo ikke nok foder, hvis den er så tynd som du beskriver her/forkert foder? Tag billeder af den og gør som Ditte siger.

• #6   25. jan 2009 Okay.. jeg tager et par billeder også kontaker jeg dyrenes beskyttelse.

• #7   25. jan 2009 ja det er mishandling.. kontakt dyernes beskyttelse,hesten kan ik selv sige fra

• #8   25. jan 2009 Tag billeder og få en voksen til at sende dem ind til dyrenes beskyttelse.

• #9   25. jan 2009 nu skal i alle sammen huske at der er en VÆSENTLIG forskel på misHANDLING og misRØGT..

og manglende foder osv er misRØGT...

misHANDLING er når hesten for eks. for tæv

• #10   25. jan 2009 jeg har hørt at hun er 4 år men stadig skal hun ikke stå alene og være tynd med sår over det hele

• #11   25. jan 2009 sandie: ja, men om man bevidst tæsker hesten (det kan man self ikke gøre ubevidst), sulter hesten eller fejlfodrer den fordi man ikke ved bedre, eller om det også er bevist, er da fuldstændig ligegyldigt?

mishandling og vandrøgt er da lige slemt, uanset om man som ejer ved man gør det, eller bare ikke ved bedre.

at du ikke gider sætte dig ind i at en hest skal have andet end havregryn for at overleve er da lige så slemt som at tæske den dagligt med en jernpind (i mine øjne).
    man er lige lidt egnet til at have hest, og bør straffes lige hårdt.

man har PLIGT til at behandle sine dyr bedst muligt ... og så har man bare at kontakte fagkundskaben inden man anskaffer sig et dyr.

• #12   25. jan 2009 amanda... man skal selvfølgelig ikke lave en fjer til fem høns. men er du i tvivl, så kontakt en dyrevelfærdsorganisation med billeder og spørg dem smiley

det er så dem der kan kontakte ejeren, og få en reeel forklring på hvorfor den ser sådan ud. (den kan jo have været alvorlig syg, og derfor lige pt ser sådan ud. eks tarmslyngsopererede heste kan se rædselsfulde ud i flere måneder efter)

• #13   25. jan 2009 det kunne jo være en person der ikke ved hvordan hesten skal fodres korrekt, eller passes korrekt, så mishandling eller misrøgt er ikke fair overfor ejeren selv at beslutte det er, det bedste er at kontakte ejeren og fortælle at det man ser ikke burde se sådan ud, og høre dem ad OM der er en grund til at hesten ser sådan ud. det kunne jo være at lige de dage du ikke kigger at der er dyrlæge og smed til at se til den, og der rent faktisk BLIVER arbejdet på at hesten får det bedre.... derfor skal man altid kontakte ejeren som det FØRSTE man gør, ved mistanke om forkert håndtering og fodring af hesten... hvis ejeren beviser din påstand om at den ikke er under behandling, kan man DEREFTER kontakte de retmæssige myndigheder, som er hestens værn eller dyrenes beskyttelse...

for det er trist så mange der råber ulv, og det viser sig at der f.eks. allerde er taget hånd om problemerne... selv har jeg oplevet at blive meldt for misrøgt, hvor vi havde indkøbt en undervægtig hest, som vi var ved at fede op...

Kommentér på:
Er det mishandling?

Annonce