{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Spænder op i trav {{forumTopicSubject}}

Hej alle h-ænder.

Ville lige hører om i har prøvet noget lignende.

Sagen er den at min kære unghest på 5 har været så dejlig nem at ride, lægger sig gerne ned på biddet og søger ned. super dejligt. Men nu er hun begyndt at spænde vildt meget op når jeg sætter i trav, jeg kan slet ikk komme i kontakt med hende, og egentlig vil hun helst galoppere hvilket ikke ligner hende. hun har aldrig gjord dette før.

Hun spænder fuldstændig op både fortil og bagtil, og hopper rundt med forbenene, pludeslig går hun frem og bagefter fortryder hun og sætter tempoet så meget ned at man næsten ikk kan kalde det for trav.

det er kun i traven hun gør. min underviser siger det er en rytterfejl men jeg har mine tvivler. har nu haft et par stykker til at se mig ride hende og der er ingen der mener det er rytter fejl.
Dr.dyr er tilkaldt og kommer imorgen men er der nogen der har prøvet noget lignende før?? er så nervøs for min lille hest og frygter det værste, nok mest fordi jeg fik aflivet min gamle hest for lidt over et halvt år siden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spænder op i trav
  • #1   28. jan 2009 havede et problem med min låne hest den var også mærkelig i trav, han bukkede dog også, men han havde så nogle blokader i ryggen og nakken.. men nok ikke det samme..

• #2   28. jan 2009 hun bukker ikke.. og der er heller ikk noget når man trykker hende på ryggen.

• #3   28. jan 2009 kan jo være mange ting..
    måske sadlen, eller fastlåsning i nakken osv..

jeg ville gøre det samme som dig, ringer til dyrlægen hvis det har stået på i st stykke tid.

som regel har ens sunde fornuft altid ret smiley

• #4   28. jan 2009 jeg har lidt det samme problem med min 5-års. I starten da jeg red ham slappede han fint af og lagde sig til, men nu løber han bare og bryder igennem hjælpen. Han er blevet tjekket for alt af dyrlæge, så min underviser mener det er fordi han mangler balance (han skyder meget skulder) og generelt er en lidt hys hest smiley

• #5   28. jan 2009 jeg havde et problem med min vallak på et tidspunkt hvor han spændte meget fortil, meen der sættede han dog farten op i stedet og var næsten umulig og få rolig igen. meen jeg tilkaldte min kiopraktor da jeg havde en anelse om han måske var øm et sted da han normal aldrig har gjort dette før. og ganske rigtig han var spændt i manken og det gjorde ondt på ham når han lagde sig til, men efter en omgang kiopraktor og jeg sku ride igen 2 dage efter var han så smidig og samarbejdsvillig som han plejede. det utrolig hvad en kiopraktor kan gøre. har du prøvet og kører dine finger spidser fra manken og ned ad ryggen li ved siden af ryg søjlen og om på lænden af hesten. det kan os være ryggen den er spændt i . det kan os give disse problemer. de må jo gerne give sig i ryggen det skal de. men de må ikke "hakke" ned sådan i et sæt.

mvh ditte smiley

• #6   28. jan 2009 der er ingen reaktion når jeg kører to finger ned langs rygsøjlen overhovedet..

• #7   28. jan 2009 Iøm sorr to say, men det minder mig meget om min dengang 12års dressurvallak. Kissing Spine. Ved ikke om du ved hvad det er, men det er torntapperne i ryghvirvlerne som sidder for tæt, hvilket gør meget ondt.
    -Jeg vil ikke skræmme dig, men det var bare min første tanke.
    Godt I har tilkaldt dyrlægen så I kan fådet tjekket.

• #8   28. jan 2009 okay, det lyder mærkeligt. men godt dyrlægen kommer. husk og fortæl alt der ikke er som det plejer i ridningen osv. selv den mindste detalje kan være den der gør "skaden"

• #9   28. jan 2009 I'm sorry*

Yeah mit engelsk styrer :o)

• #10   28. jan 2009 frida: det skal du ikk tænke på. er selv god til at tro det værste.. Frygter virkelig det værste.. Min den gamle hoppe blev som sagt aflivet for lidt over et halvt år siden og der var den blot en smule urengående. vi troede til at starte med at det blot var noget hun havde lavet på marken i alt deres tumult men desværre var det meget værre end vi havde troet da dyrlægen kom. så alle minderne vælter bare tilbage og er så bange for hvad dyrlægen siger imorgen..

• #11   28. jan 2009 Har haft det præcis samme´med Dixie!

Det er fordi at den har ondt et sted. Den aner ikke hvad den skal gøre af sig selv, derfor prøver den at slå over i galop, derefter noget der er, eller ikke er trav osv.

Det jeg gjorde var at longere hende, og ikke sætte mig op på hende overhovdet i 2-3 uger. Ikke longere den hverdag, men så give den nogle fridage, gå nogle ture med den osv. Og så derefter prøve at ride uden saddel, eller ridegjord eller evt en ponypude indtil at du føler at den slapper af og så få købt en saddel der passer til (: Det er mit råd smiley det lyder ikke somom at det er din fejl..

• #12   28. jan 2009 få en dygtig kiropraktor til at komme og "knække og brække" hende. det hjalp meget med min den gamle. hans kryds var skævt og skulle derfor sætes på plads.
    mange heste ømmer sig ikke over smerte i galop da det samt skridt er det eneste den bruger fra naturens side.
    kender en som har et føl med en kodeledes forvridning den er total halt i trav men i galop kan man intet se på hende.

• #13   28. jan 2009 Benedicte N: Puha lyder bestemt ikke rart smiley heldigvis kunne jeg sagtens beholde min KS-hest, bare som skovturshest.
    Men du må have mange gange held og lykke imorgen. Håber det bedste!

Kommentér på:
Spænder op i trav

Annonce