{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
316 visninger | Oprettet:

balance hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har pt. en fjordhest på prøve, han er 3 år og nytilredet.... total dejlig, men lidt tynd. Men problemet er han kan ikke stå på 3 ben, når han skal have renset hove... er dette normalt?
Det skal lige siges, han er tilkørt for vogn, som 2 års, og herefter er han ca som 3 årig blevet redet lidt, så er godt klar over at han ridemæssigt ikke har balancen endnu. Men er meget bekymret for hans stående balance. Der kommer en hovsmed til ham sidst på ugen , men jeg bliver ved med at tænke på det, da jeg har en måneds prøvetid med ham. skal også have ham dyrlæge tjekket, men først i næste uge, da dyrlægen ikke har tid før. Men tænkte måske nogen her har erfaring med INGEN balance overhovedet. Da jeg er meget bekymret, og også allerede er ved at knytte bånd til ham på samme tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  balance hjælp
  • #2   24. feb 2009 Det er rigtigt meget, så han simpelt hen vælter hvis jeg holder benet..

  • #3   24. feb 2009 jeg har bare set mange annoncer med feks. 1 årige føl, hvor der står at de kan få løftet hove og så videre, så bliver man meget nervøs når han er 3 år og ikke kan..
    Kun op af en mur..så han kan støtte sig der.


  • #5   24. feb 2009 hvis de ikke lærer det fra små af, så er det meget svære at lærer dem det

    de små føl støtter sig fuldstædig til dig fordi de ingen balance har
    og det kan en 3-årig fjordhest jo sjovt nok ikke

    men du må bare prøve og så stille og roligt bede om at den kan holde benet længere og længere tid løfter

    held og lykke smiley


  • #6   24. feb 2009 hvor gammel var den?, og hvordan går det med den idag? og hvor gammel er den idag?
    bliver helt glad... havde nok troet at der var noget galt med ham..
    tak


  • #8   24. feb 2009 Tak er mere rolig nu, man er bare så bange for at ha købt katten i sækken, da jeg en gang før har hentet hest helt i ålborg, og den havde samme problem, men det var desværre på grund af forfangethed, så, den måtte vi retunere. Det er jo ikke alle hestehandlere der er lige ærlige...

  • #10   24. feb 2009 åh nej, det er også det jeg tænker.
    ville mene at de som 3 års kunne stå på benene rimeligt fast også selv om de ikke har fået løftet dem før. Det er ikke fordi han er bange for at få dem løftet, han begynder simpelt hen bare at tilte. virker dingel... så nu er jeg nervøs igen. gid den hovsmed snart ville komme...


  • #11   24. feb 2009 men du tror ikke der kan være andet galt? jeg vil gerne træne ham op, bliver bare bange for at han fejler noget siden han er så dingel. kan det at han kun har fået halm og havre der hvor han kommer fra ha noget med balancen at gøre, da han er meget tynd. feks. på muskel massen, som jeg tænker måske er med til at holde balancen...?

  • #12   24. feb 2009 ok takker mange gange. og ja jeg skal have både dyrlæge og hovsmed til ham inden jeg ringer til sælger og forhåbentlig siger ja tak til ham.
    Men det er min første hest, så er jo meget nervøs for der er noget galt med ham. også da hans sind bare er så fantastisk. smil Og selvfølgelig holdt sælger ham selv og viste hovene på ham, så der lå vi ikke mærke til at han ikke kunne stå selv. typisk


  • #13   24. feb 2009 Nævn det endelig for både dyrlæge og smed. De har helt sikkert begge en mening om det. Vil nu gætte på at det er fordi den er usikker. Vil tro at den sagtens kan stå på tre ben når den står alene feks. på folden.

Kommentér på:
balance hjælp

Annonce