{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Hest på 2 {{forumTopicSubject}}

Hej,
Mit dejlige skur til Smootie er jo et ordentlig skur
og mig og min mor har snakket om
at begynde at "tage" hende i hænder her til sommer, altså longere og hovedtøj og sadel, måske skridte lidt med rytter
men,
<b>Ingen ! og absolut ingen trav/galop</b> eller ridning i mere end en halv til kvarter times tid..
og vi skal passe meget på, simpthen sådan noget, og nu går jeg sådan at tænker på at nu når jeg selv skal tilride hende, dog med hjælp fra min mor, om det har meget betydning hvor meget jeg magter hende, indtil videre går det godt, jeg har lært hende at løfte hove, blive trukket med og komme med på tur..
Min veninde bryder sig ikke om jeg skal tilride den, for hun er som sagt 1.67 og jeg er små 1.63. og hun mener bestemt at jeg ikke kan magte hende og hun har mig i sin hule hånd.. men det mener jeg ikke..
Hvad med jer?
er en plag på 167 for stor en mundfuld for en 13 årig der har livserfaring med heste?

kh. Møjdyrene .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest på 2
  • #1   9. mar 2009 Er det rigtigt forstået at du/I vil hoppe på nakken af en 2 års plag??? Eller har jeg misforstået noget....

Carina

• #2   9. mar 2009 Hej

Det er svært at sige, men med god hjælp, kan det sagtens lade sig gøre, min pige red også til da hun var yngre end dig, men godt nok kun ponyer, men prøv, hvis du har mod på det, og sig fra, hvis du ikke føler dig sikker, eller bliver bange...

Anita w

• #3   9. mar 2009 Ville nok vente lidt med rytter, men du kan godt vænne den til sadel og longen..

• #4   9. mar 2009 i kan sagtens begynde at træne den fra jord med sadel og hovedtøj. men at sætte sig op skal i hvertfald vente til næste år... selvom den er rolig nok til det. da den ikke er ældre kan i ødelægge dens ryg ved at gå for hurtig frem. og specielt hvis den bliver stor skal i passe på...

Der sker ikke noget ved at i en enkelt gag bare sætter jer op, men uden brug af stigebøjler da den ikke er stærk nok i skelettet til at holde til trækket og rykket det giver.

Jeg startede med min i efteråret før han blev 3, altså han var 2½ da jeg havde en på ham 1 gang, derefter var der først en på ham igen det forår han blev 3

• #5   9. mar 2009 Hvis du forbereder den rigtig godt fra jorden, så vil det gøre det nemmere for dig at tilride den problemfrit smiley Du skal bare tage dit forarbejde seriøst og være rolig og tålmodig..

• #6   9. mar 2009 Tålmodighed er en dyd... Jeg synes ikke du er for lille, men sæt dig ikke op på en 2 års... Min var/er 3,5 da jeg sætte mig op på hende og er meget i tvivl om det er for tidligt..

• #7   9. mar 2009 Cawani .
    hvis det er din fjordhest du mener så vil jeg ikke mene det er for tideligt. det er en stærk ponyrace. er lidt noget andet. hesteracer er større og vokser mere, derfor er det vigtigt at gå langsomt frem.

Kommentér på:
Hest på 2

Annonce