{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 på 1 hest??
  • #1   3. nov 2012 Det kommer sku nok an på hesten. Hvis du smider to normalvægtige op på en giiiant jyde så tror jeg nok den er bedøvende ligeglad. smiley

• #2   3. nov 2012 Det giver jo meget god mening, men hvad hvis det er en 1'er pony? smiley

• #3   3. nov 2012 Jeg har redet 2 i alle gangarter på min venindes fjordhest, den har ikke taget skade smiley

• #5   3. nov 2012 Min 1'er er en spinkel blanding og med mig og en anden på ryggen af ham ville det gå helt galt. Jeg er liige på grænsen til at være for stor, og min kæreste kan han da kun holde til at skridte med i 1 minutters tid.
    Hvor en stor fjordhest er noget stærkere, så hvis i ikke er for store tror jeg godt over kortere tid. smiley

• #6   3. nov 2012
    Kommer an på bygning og hvor i sidder på hesten :o)
    Her er et billed af min lillesøster og jeg på Maja på 135cm:
    (link fjernet)

Vi vejede max 80kg til sammen og gik ikke ud og sad på krydset.

Men det handler i den grad også om at have en bund stabil pony/hest, en hest der spooker duer ikke til det. For det er ikke så let som det ser ud at være bagerste mand.

• #8   3. nov 2012 Tror sgu nu ærlig talt ikke helt, at der er nogle heste nærmest der ikke kan holde til at man rider to på den, bare lidt en gang i mellem smiley

Hesten er skrøbelig ja, men den er da dog alligevel ikke lavet af porselen smiley

• #9   3. nov 2012 Mig og min veninde har skridtet et par gange på min gamle pony smiley men det var også kun skridt! smiley
    Ville ikke trave eller galopere 2 på en pony/spinkel hest smiley
    Dog skal man jo kende sin hest, og vide hvad den nogenlunde kan holde til smiley

• #10   3. nov 2012 Hvis hesten har et relativt langt sadelleje og rigtig gode muskler i ryggen (og self. kan bære sig med rytter), så bør det ikke være et problem.

Men hvis hesten har et kort sadelleje, som ofte ses hos koldblods, vil bagrytteren komme til at sidde på hestens lænd og nyrer og det er virkelig noget skidt.

• #12   3. nov 2012 Hehe her hele 3 på hesten dog er det kun for at få taget billed =)

Men på min gamle nordsvesnke der red jeg meget tit 2 på hende fordi jeg selv kun vejede 50,- og dem jeg havde med vejen mellem 50-60 kg så i alt vejede vi omkring 100 og det jo ikk noget vildt for en så robust hest . =)og var der kun nå vi red en tur engang imellem =) Det var dengang jeg var yngre..

Har ikk noget imod folk gør det så længe man tænekr på hesten og om den kan klare vægten..

profilbillede
  • #14   3. nov 2012 Det handler ikke om ikke at sidde på krydset... ligesom sadlen ikke må ligge længere tilbage en der hvor det sidste ribben hæfter (sidder fast) på rygsøjlen, så må rytteren/rytterne heller ikke sidde længere tilbage

så hvis man er 2 ryttere, der begge er letvægtere (tilpasset hesten) og man ikke sidder længere tilbage en de sidste ribbens tilhæftning, så vil jeg mene det er okay, men ikke noget man skal gøre tit

• #15   3. nov 2012 dengang jeg havde min traver på 172 cm i stg prøvede vi også at sidde 3 på ham men vi vejede også kun omkring 50 kg hver.... men vi gjorde også kun for at tage et billed....

Kommentér på:
2 på 1 hest??

Annonce