{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Valg mellem to parter - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Håber på lidt hjælp her!
Jeg har fået tilbudt to parter. Den første jeg fik tilbudt lød super god, jeg tog derud sidste søndag og hilste på, og skulle så have prøvet at ride i går. Men ejeren aflyser hele tiden, (har haft mange aftaler med hende, men hun aflyser hele tiden i sidste øjeblik) og det gjorde hun så også igen lørdag.
I mellemtiden fik jeg tilbudt en anden part. Tog så ud og prøvede den om søndagen i stedet for den anden, og det gik super godt!
Men nu er jeg bare rigtig meget i tvivl om jeg skal vente med at sige ja til den, for det andet virker også bare super godt. Kan lige liste dem op for at give et overblik:

Den første, jeg blev tilbudt (som hele tiden bliver aflyst):

- Hun har 3 heste, som virker rigtig dejlige og søde, og jeg ville kunne ride dem som jeg ville og bestemme over dem som var de mine egne. Altså, må tage dem til stævner, klippe dem osv uden at spørge om lov, får praktisk talt mine egne heste.
- Der er stor ridebane på stedet, hvor det dog blæser rigtig meget hele tiden.
- Der er ridehus i nærheden, hvor det koster 50 kr pr. gang (rigtig dyrt).
- Må komme så ofte jeg vil.
- Det tager kun 20 min med de offentlige hver vej.
- Det er gratis.
- Der er en stor, meget aggresiv schæffer på stedet, som altid løber frit rundt. Og spørger man ejerne om den gør noget, får man svaret, at det TROR de vist ikke...
- Der er stor skov kun 1 km derfra

Den anden (som jeg har prøvet søndag)

- Super dejlig hest at ride, som passer mig lige i størrelsen. Og vi passer godt sammen i temperament.
- Må ride dressur og springe en lille smule. (Er dressurrytter som dog også holder af at springe lidt)
- Må ride stævner.
- Må ride to faste dage om ugen.
- Der er lille ridehus og bane på stedet.
- Der er ingen turmuligheder.
- Ponyen ejes af en 10-årig pige som kunne bruge noget hjælp fra en lidt "større" pige fordi hun er for lille til den. Så det er ikke kun mig, der skal holde den i form.
- Der er 5 km derud, tager 40 min med de offentlige.

Håber på I kan råde mig til, hvad jeg skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg mellem to parter - hjælp!
  • #1   9. mar 2009 Tja det første lyder jo som det bedste. Men hvis hun hele tiden aflyser uden begundelse kan man måske spejle sig lidt i hvilken type hun er. Hvis du får problemer senere hen med hestene er hun måske ikke lige den første og hurtigeste til at gøre noget ved det.

    Det andet lyder død kedeligt. Ingen skov og kun et ridehus. Men måske også den part du kan stol mest på.


  • #2   9. mar 2009 Den sidste.
    Ganske enkelt, fordi hende den første ikke virker seriøs. <- Hvis hun hele tiden afviser, hvor længe holder parterne så ? (:


  • #3   9. mar 2009 Ville vælge den sidste, da det andet virker uholdbart og uorganiseret i længden.

  • #4   9. mar 2009 tja, jeg synes den første lyder bedst, så hvis du vil det, så ring eller skriv, og sig du meget gerne vil, men at du har modtaget et andet tilbud, som du tager imod, hvis i ikke snart finder ud af at du kan komme og prøve, hvis det ikke virker, ville jeg tage part 2.

    håber du finder ud af det.

    Anita W


  • #5   9. mar 2009 Ingen af dem. Nu ved jeg ikke hvor svært det er at få part, men jeg vil ikke vælge noget af dem. Der er alt for mange minuser ved dem begge to.

    Men det er dit valgt, og synes selv du skal tage beslutningen.


  • #6   9. mar 2009 Ville vælge den sidste. Det er FRYGTELIGT at ride for en der er upålidelig mht aftaler.


  • #7   9. mar 2009 Mht turmuligheder på den sidste - hvis du må ride stævner kan det da også være der var mulighed for at proppe hesten i en trailer og så køre den til skov/strand og ride noget tur der? (Selvfølgelig ikke altid/nemt, men da også sundt for hesten).

  • #8   9. mar 2009 Jeg ville ikke vælge nogen af dem.

  • #9   9. mar 2009 TUSIND tak for alle jeres råd (:

    Stald Kratgaard: Det er begge to super gode tilbud set med en parts øjne, bare det at man kan ride gratis og få sådan noget som ridehus og en hest der ikke er sindssyg, er jo fantastisk! (:
    Så forstår slet ikke, du synes der er mange minussser, men ja, hvis man er vant til egen hest, hvor det hele foregår på ens egne præmisser er det nok svært at sætte sig ind i (:

    Eva K: Ja, tænker jeg også lidt, men spørgsmålet er hvor meget jeg mon får brug for at lave aftaler med hende når jeg først er kommet i gang?

    anita: Det er faktisk et rigtig godt forslag! Tror jeg at jeg vil prøve (: Mange tak.

    Til alle jer andre: Hun er meget stresset, har fuldtids-og deltidsjob, og som hun selv siger får hun passet sine heste som hun skal, men ikke mere end det. Så det er ikke fordi hun aflyser "uden grund" eller hvad man skal sige, jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke lige siger til sig selv, "okay, jeg er nødt til at finde en part til mine heste, og jeg skal bare lige have det overstået så kan jeg slappe lidt af igen..."

    Hvad mener I om det med schæfferen?


  • #10   9. mar 2009 AM: Hvorfor ikke?

  • #11   9. mar 2009 det kommer klart an op hvad du vil. Hvis du er frisk på ansvaret og har tiden og lysten til egen hest, så er det det første, men hvis du bedst kan lide bare at ride et par dage om ugen så er det det andet.

  • #12   9. mar 2009 Det ved jeg selvfølgelig ikke. Jeg har prøvet så jeg både havde faste dage og som nu hvor vi aftaler en 3 dage hver uge hvor jeg har hesten.
    men det er måske bare mig der sætter stor pris på pålidelighed og godt kan lide at vide det man aftale bliver gjort/gør man selv.

    Det foreslag med at sige det til hende den første om at du har fået et andet tilbud og du stadig er interesseret i hendes, men at det altså snart skal være hvis du ikke skal sige ja til det andet, lyder som en god dié for mig.


  • #13   9. mar 2009 Jeg ville prøve at bestikke den, men en godbid eller 100 :-)) og eller bare ignorere den, schæfere passer på deres, men du kan meget nemt blive en af dem den passer på., med lidt list :-))
    Dog syndes jeg det er forkert den går løs, hvis den er meget slem.
    en ting jeg har brugt, er at kaste en håndfuld godbidder ud på jorden, så glemmer de næsten at være sure smiley når du har gjort det i et par dage, bliver du en ven :-))

    Anita W


  • #14   9. mar 2009 Nummer 2!

    Har selv et rigtig godt forhold ti AS som ejer Maj. Kunne IKKE forestille mig at passe hest for en jeg ikkee kunne snakke godt med, nummer 1 virker ud fra din tekst, lidt som om at "får pigen part, behøves jeg ikke bekymre mig om hestene"-agtig.... Er 3 heste ikke også mange at passe som part??
    Nu står Maj også er sted med en hund, han var ret "farlig" i starten, gammel hund der har boet på stedet i 10 år. Men nu kan jeg bare gå ind i huset mens de er på arbejse :b Så synes ikke hunden skal være hændringen.


  • #15   9. mar 2009 Svindeloghumbuk: Ja, synes også det er vigtigt at man snakker godt med ejerne, og jeg synes de var smaddersøde ude hos den hest jeg har redet.
    Til det med hunden, altså, hende der ejer hestene bliver stadig forfulgt rundt af den når hun går rundt på gården :-S Selvom hun jo har været der længe. Og hun har så fortalt, at de har haft en anden schæffer fra samme kennel, som var helt vanvittig, så de var bange for, at det var indavl...
    Og hvis den er indavlet, stoler jeg altså ikke på den ikke går til angreb, for så kan der jo let være et eller andet galt i hovedet på den.


  • #16   9. mar 2009 Men det at bestikke med godbider kan nu være en RIGTIG god ting at prøve (der sker jo nok ikke det store hvis det ikke virker og så har du da prøvet det)

  • #17   9. mar 2009 heller ingen af dem smiley
    hende den første virker ikke til at overholde sine aftaler overhovedet - ikke rart. og den hund lyder da heller ikke rar? + der er ikke de store muligheder, men det er jo også snart sommer.
    den anden virker vel fin nok til dig, selvom det er længere derud. men to dage i ugen ville jeg ikke være tilfreds med smiley men det ved jeg jo ikke med dig, om det er nok for dig.


  • #18   9. mar 2009 At hun ikke lige har tiden, er vel forståeligt nok, sikkert derfor hun søger part? har man masser at tid til besøg m.m, har man vel også tid til at ride hyppen selv, nej ved det ikke, men tænker lidt, søger jo selv ryttere, og det kan altså være svært at finde tid, arbejde i det daglige, stævner i weekenden o.s.v, osv, skole samtamtaler, og meget mere, hmm, vi skal jo også lige have mad :-))))

    Anita W



  • #19   9. mar 2009 Men kan også blive bange for, at jeg slet ikke har råd til den første part, for selvom den er gratis, skal jeg stadig betale for ridehuset! Og det er altså lige, for fx. at have have det 3x om ugen, 600 kr!
    Men på den anden side, hvis jeg kan tage derud når jeg vil, kan jeg jo bare lade være med at tage derud når vejret er dårligt?


  • #20   9. mar 2009 anita: Ja præcis, for det er slet ikke fordi hun har ombestemt sig eller noget, hun er bare utrolig stresset og har virkelig ikke tid!
    Men alligevel synes jeg bare hun burde prioritere og lige finde en part til sine heste, så det ligesom er ovre.


  • #21   9. mar 2009 lille ven, nej undskyld, det lyder nedladene, men herhjemme har vi klaret os uden ridehus i over 20 år, vi har redet ude i alt slags vejr, kun når jorden var bundfrossen, har vi kørt i ridehus, og det har ikke været mange gange, vi har redet ude i renvejr og slud, og hagl, og en god ting ved det er, at til stævner er vores heste ret ligeglade, næsten alle andres render sidelæns, eller skaber sig.
    Du behøver ikke den ridehal.

    Anita W


  • #22   9. mar 2009 og vi ridder dressur, ikke hygge, men dressur på c plan, når vi kan, kan du også smiley

    knus Anita W


  • #23   10. mar 2009 anita: Ja, har du ret i (: Men lider desværre af en sygdom der gør jeg ikke lige kan tåle hvad som helst, men igen, man kan jo bare undlade at tage derud de aller værste dage...

    Men arh, synes altså det er svært det her :S Har lovet at give besked senest i morgen til dem hvor jeg har været ude og prøve hesten. Og jeg havde bare en super god fornemmelse da jeg havde været derude, han var kanon at ride på.
    Det er svært!!


  • #24   10. mar 2009 Hvor mange dage om ugen havde du tænkt dig at have part?

  • #25   10. mar 2009 Og jeg kommer garanteret også til at savne bare at kunne ride en tur, eller lige træne lidt horsemanship en dag, ride i grime, uden sadel, alle de ting jeg må hos den første... hvor jeg ligesom fornemmer at der er lidt mere kontrol med den slags hos den anden, altså, de virker ikke som nogle der accepterer sådan noget...

  • #26   10. mar 2009 Altså, det er meget forskelligt hvor mange dage jeg kan komme, vil altid kunne komme 2 gange om ugen, men er jo som sagt syg, så der vil være uger hvor jeg må lægge det lidt på hylden.

    Ved godt jeg måske ikke burde ride når jeg er syg, men gider bare ikke lade det holde mig tilbage.


  • #27   10. mar 2009 Lige for tiden går jeg fx ikke i skole netop pga sygdom, så har i princippet tid næsten hver dag, men ikke altid jeg er frisk nok.

  • #28   10. mar 2009 kan kun sige en ting nu, følg dit hjerte, hvad brænder du for? at ride som du vil, eller at hjælpe en pige med hendes hyp som hun har svært ved at klare selv?? jeg ser den mulighed som at de vil have gratis hjælp, fordi de ikke selv kan magte den, men måske tager jeg fejl.

    Anita W


  • #29   10. mar 2009 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan jeg havde det efter at have redet den anden i forhold til hvordan jeg havde det efter besøget hos den første... var bare så super glad efter at have redet den. Og at have ridehus så jeg altid kan ride uanset hvad, uden at skulle betale for det, det sætter jeg stor pris på.
    Jeg tror, jeg vil takke ja til den, jeg prøvede.


  • #30   10. mar 2009 Lyder ikke til det nemt at komme ud det første sted.
    Hvis du ikke er til store cheferhunde osv.
    Så drop det igen. Der sikkert andre steder med heste i nærheden.
    Start med nr 2 hvis du syntes den var skøn at ride, og så søg vidre imens hvis du bliver glad for den kan du jo blive. Og ellers dukker der sikkert noget andet op.


  • #31   10. mar 2009 Scæferhunden tror jeg ikke du skal være så bange for.. Scæferhunde passer på deres hjem og mennesker.. og kommer du som fremmede, så kan de godt virke voldsom.. Men tag godbidder med og snak sødt til den osv.. så skal du nok blive gode venner med den.. smiley Min familie har selv været scæferfolk.. smiley

    Hvilken part du skal vælge syntes jeg er svært.. Jeg tror ikke jeg ville kunne klare, ikke at kunne komme på tur.. Men det er jo noget du må gøre op med dig selv hvad du vil.. og hvor lang en transport tid du vil have.. smiley Men følg dit hjerte og mærk efter.. smiley


  • #32   10. mar 2009 Ja, det kan godt være svært at se fra min side. Men jeg ville kunne tilbyde en part på en pony evt hest, med gode ridemuligheder. Skov lige ved siden af, ridebane, round-pen osv. Min pony får part til sommer, og jeg vil altid holde min aftaler. Jeg vil være der til at hjælpe, og ridetur sammen med.
    Det hele er gratis, da mine heste står hjemme, og har ikke særlig mange udgifter.
    Hvis jeg skulle sammenligne mit tilbud, med dine to, så har min mange flere pluser.


Kommentér på:
Valg mellem to parter - hjælp!

Annonce