{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Prisen på heste hemmelig? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er noget jeg har undret mig over, hvorfor folk ikke vil sige det, de har giviet for deres hest? Jeg kan huske en episode hvor jeg mødte en person, jeg havde kendt for lang tid siden til et stævne. Hun havde fået en fin lille pony, og så ville jeg da lige spørge, hvad den havde kostet. Så sagde hun i et meget irriterende, blomster-sødt tonefald: "Ja, det er jo så vores egen sag!". Lige siden har jeg undret mig over det, for hvad ER problemet dog ved at sige, hvad man giver for hesten? Er det pinligt, eller?...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisen på heste hemmelig?
  • #1   13. mar 2009 Jeg lægger aldrig skjul på hvad jeg har givet om det så var den rigtige pris eller ej er jeg ligeglad med da jeg har nogle dejlige ponyer smiley

• #2   13. mar 2009 Men tror det fordi at nogle måske kan givet for meget end hvad den er værd og det er måske lidt pinligt i deres øjne

• #3   13. mar 2009 Hele verden behøver ikke vide hvad man har brugt på sine heste smiley

• #4   13. mar 2009 CAmilla: Der jo ingen der giver mere end hvad deres egen hest er værd ?

• #5   13. mar 2009 Kan måske et eller andet sted godt forstå det.
    Måske fordi de ikke vil "prale" med hvor mange penge man har, eller sådan noget.
    Vi var ude på et proff. sted i går, og de ville heller ikke fortælle hvad deres hingst stod til. Hvilket jeg fuldtud forstår.

• #6   13. mar 2009 . Shella . •Team Bal• .
    Der er da nogle som har givet en prsi for en hest også finder de ud af den faktisk var mindre værd smiley
    Det sker da tit smiley

• #7   13. mar 2009 Tja, jeg forstår det bare ikke.

• #8   13. mar 2009 camilla: Så man da godt dum smiley
    En hest han sagtens falde i værdi med tiden, men man er da godt dum hvis man giver mere end hvad man mener hesten er værd.

• #9   13. mar 2009 Shella

folk blvier jo snydt.. og tror de køber noget, der så efterfølgende viser sig ikke at være det , det lignede det var..

• #10   13. mar 2009 Ved det ikke? Min far er også en af dem, som for alt i verden ikke oplyseer prisen på en hest? "Det er ikke noget man går og taler om" Hvorfor ikk?
    Kan godt forstå det, hvis man nu har en salgshest, så kommer det ikke andre så meget ved, hvis man køber den for 17.000,- og sælger den for 35.000,- (altså hvis man ikke goder oplyse det før salg).

• #11   13. mar 2009 Hvis man nu ikke har givet så meget, kan det jo virke som om man ikke har så mange penge mellem hænderne og måske har købt en "dårlig" pony .

- Selvom jeg nu ikke mener at det er sådan verden hænger sammen, kan nogle jo synes det .

• #12   13. mar 2009 det kommer da på ingen måde andre ved hvad ens heste har kostet... sys det er at snage at spørge!.. hvis folk folk gerne vil have at andre skal vide det skal de nok selv fortælle det

• #13   13. mar 2009 jeg ville personligt ALDRIG fortælle hvor meget jeg har/havde givet for min hest... men det er nok mere et spørgsmål om vidresalg. jeg vil nemli ikke løbe en i en mulig køber som vidste hvad jeg havde givet, da der fra min købspris højst sandsynligt er langt en hel del arbejde i heste.

• #14   13. mar 2009 Maria Astrup
    men HVORFOR?

• #15   13. mar 2009 Man behøver selvfølgelig ikk råbe ud i hele verden, hvad man har givet for sin hest, men hvis folk spørger pænt, synes jeg da godt man kan sige det? er enig med dig Røsle..

• #16   13. mar 2009 Forstår det godt nok heller ikke? s:

• #17   13. mar 2009 hvorfor skal du vide hvad andre har givet for deres hest? det er da en privat sag som ikke vedrører nogen andre....
    - hvilken glæde får du af at vide at en anden har købt en meget dyr hest?

som sagt så sys jeg at det er meget dårlig stil at spørge hvad en hest har kostet medmindre samtalen handler om emnet (Self :))
    sys det er overtræde den private sfære ....

• #18   13. mar 2009 Syntes det er underligt. Hvis man ville blive stødet over prisen, kan man lade være med at spørge. Men når man nu godt vil vide det, så fatter jeg ikke pointen. Kan heller ikke se det, hvis det er ved salg - man har jo lagt tid og arbejde i hesten og så er det jo klart at hesten bliver mere værd. Men forstår det godt hvis man nu køber en hest vildt billigt et sted, og så skal sælge videre med det samme.

• #19   13. mar 2009 jeg har intet i mod at fortælle hvad ting har kostet, heller ikke at spørge.. Det er jo bare nysgerrighed.

• #20   13. mar 2009 Ja præcis, det er bare nysgerrighed. Det er da bare... altså ligesom at spørge om, hvor høj man er? Bare facts...

• #21   13. mar 2009 *hvor høj hesten er

• #22   13. mar 2009 jeg synes, det er noget pjat med alt det hemmeligheds krammeri.

Hvis man selv synes, man har fået, hvad man forventede, for sine penge, hvad er så problemet ?

Jeg kan oplyse, at jeg har givet 22.000 kr for min hest smiley

• #23   13. mar 2009 Jeg har heller ikke noget imod at fortælle hvad mine heste har kostet, men samtidig kan jeg godt forstå at nogle ikke vil smiley

• #24   13. mar 2009 ASSI
    hvorfor ikke? Det er bare tal. Ligesom hestens hvilepuls og dens fødselsår.

• #25   13. mar 2009 Jeg tror, grunden til, at mange ikke vil tale om det, er, at de er usikre på hvad der så bliver tænkt om dem...spørgsmål som: har jeg betalt for meget ? er jeg blevet snydt ? hvad tænker folk nu, hvis jeg har købt en dyr hest, som jeg har svært ved at ride ? osv osv...

det er grunden, tror jeg....

men jeg er ligeglad - folk kan da tænke, hvad de vil, hvis jeg selv er tilfreds og synes jeg har fået det, jeg har betlat for, så kan andre da mene, hvad de vil....

• #26   13. mar 2009 <b>A S S I </b>
    Hvorfor kan de ikke sammenlignes ? :S

• #27   13. mar 2009 ' jeg kan overhovedet ikke forstå, hvorfor det er vigtigt for folk at spørge, hvad en hest har kostet? Ja, måske er man nysgerrig, men det er da en privat sag, hvad man har givet for hesten.
    Og kan det egentlig ikke være ligemeget, hvis personen er glad for hesten?
    Jeg er i hvert fald glad for min gamle pony, og ham nåede jeg et godt stykke med, selvom vi ikke gav særlig meget for ham?
    Jeg kender os en, som gav 1600,- for sin pony, og den dag i dag er han en halv million værd, fordi han er så dygtig, så det har da intet med, at den er dårlig, fordi den er billig?

• #28   13. mar 2009 TRILLO
    men det har da intet med det at gøre? Man kan vel se på hestens og vurdere hvor meget, den er værd.

• #29   13. mar 2009 altså jeg fortæller det ikke til alle, men det er fordi at mine forældre sagde at det ikke ragede alle mulige mennesker at vide hvad dasco kostede.
    jeg kan da godt forstå at man ikke vil sige det, for det er mange penge nogle gange. og det er på et levende væsen- så hvorfor er det vigtigt for andre at vide hvad ens hest kostede`?

• #30   13. mar 2009 ' tja. Men hvorfor vide, hvad andre har givet? Dét forstår jeg ikke, som du ikke forstår, at folk ikke vil angive prisen smiley

• #31   13. mar 2009 <b>TRILLO 8D .</b>
    Netop, så derfor burde man ikke være så tys'tys omkring det :S

• #32   13. mar 2009 Det er da bare ren nysgerrighed...

• #33   13. mar 2009 Jeg fortæller gerne hvad jeg har givet for min -hvis folk spørger. Men synes det er lidt uinteressant, lidt ligesom hvad man har givet for sin bil.

• #34   13. mar 2009 ' jeg ved det ikke xb. Jeg er lidt ligeglad :b. Jeg spørger ikke til, hvad folk har givet for sin hest og folk spørger ikke mig. De ved, at jeg er glad for min lille pruh, så mere behøver de ikke vide smiley

• #35   13. mar 2009 Ville spørge, hvis de lige havde købt den .
    Jeg ville være ligeglad, hvis nogle spurgte mig . Hvis jeg havde givet lidt, havde jeg sikkert råbt lidt højt med det, fordi jeg ville være vild over hvor dejligt et dyr jeg har fået for få penge smiley

• #36   13. mar 2009 tja det første spørgsmål man får hver gang en gar fået ny hest. er hvad har du givet. næste er tit hvad siger stamtavlen, hvorfor er det så vigtigt? kan godt forstå man ikke fider og svare 100 gange på hvad pris man har betalt.

en anden grund kunne også være de ikke må sige det. der findes saægaskontrakter hvori der står at man ikke må tale om prisen. måske fordi man har fået et rigtig fint tilbud og sælger ikke ønsker andre forventer samme behandling?

• #37   13. mar 2009 Har det sådan lidt, at uanset om man har givet meget eller lidt for sin pony/hest, så er det jo faktisk fuldstændig ligegyldigt for i mine øjne er mine ponyer/heste flere millioner værd og i andres øjne måske kun 5000 kr eller hvad ved jeg, men det kommer jo ikke sagen ved så længe at det er noget man er glad for, så er der jo ingen pris.

• #38   13. mar 2009 miv -
    ah, ja det kan jeg godt se.

• #39   13. mar 2009 Janteloven :b

• #41   13. mar 2009 jeg syntes heller ikke det rager andre hvad man har betalt for sin hest !
    og syntes helt klart også man burde skamme sig ved at spørge om det :s

• #42   13. mar 2009 De vil vel ikek ud med hvor stor værdi de egentlig har rendene rundt derhjemme smiley

Jeg har aldrig lagt skjult på hvad jeg har givet for en pony, måske fordi det mac har været 5.000 og derfor ikke er "så meget" smiley

• #43   13. mar 2009 Det har jeg også spurgt om på et tidspunkt, hvor jeg fik af vide at det spurgte man ikke om. q: jeg kunne godt se det lidt bagefter.
    Det er nok fordi at man ikke kan lide at prale, eller helst vil undgå dumme spørgsmål, eller kommentare om at "så meget er den da ikke værd?" eller "ej, hvorfor var den så billig, fejler den noget eller hvad?"

smiley mit forslag smiley

• #44   13. mar 2009 Forstår det heller ikk xD .. Kan da godt oplyse hvad min har kostet XD
    16.000 - og er blevet tilbudt 50.000 - endda afham der solgte ham XD men jeg købte så også min gule som 3 års ;D

• #45   13. mar 2009 Fordi danskere generelt er meget, meget stille og diskrete omkring deres økonomi osv. (Så jeg i Sandheden om Danskerne XD) Folk på gaden, der bliver spurgt, vil heller ikke sige hvad de får i løn. smiley
    Jeg er så i den situation, at når folk spørger hvad vi har givet for Swoop, så taber de næsten underkæben, for vi gav kun penge for transporten til DK smiley

• #46   13. mar 2009 <b>DISTURBIA .</b>
    WHAT ?! Se <i>det</i> er sådan noget jeg ville prale lidt med . Ja, prale !
    - kan dog godt forstå det med lønnen.

• #48   14. mar 2009 <b>Suzy Jensen *RHO* U</b>
    Tror det er umuligt at købe en hest uden kapacitet .

• #51   14. mar 2009 <b>Suzy Jensen *RHO* U</b>
    Nu er det jo ikke alle ryttere der har kapacitet til at ride M klasser ..
    - men på det punkt er jeg meget uenig . En hest kan blive hvad rytteren kan trylle frem i den .

• #52   14. mar 2009 Der er rytteren der sidder oven på der afgør hvor langt hesten kommer.
    Om rytteren så ikke er villig til at ofre mere på det end andre og ikke har tålmodighed til der, eller at hesten ikke ligge hopper som en anden bold men at det skal rides ind i den - det er rytterens problem.

Men nu du siger det Røsle, så kom jeg da tænke på at det kunne være sjovt at få afvide hvad Maja's ejer gav for hende, den gang da krikken kun var en 8årig ikke særligt meget ridelig hest, det må så ha' været i 1989 ;).

• #54   14. mar 2009 <b>Suzy Jensen *RHO* U</b>
    Så du er sådan set enig i det jeg skriver ?

• #55   20. okt 2010 Undskyld mange gange at jeg roder mig i en gammel tråd :o)

Men synes det er et interessant emne.
    Jeg er af den holdning at, hvis folk vil spørge så kan de da bare spørge men det er såmænd ikke sikkert de får et svar. Jeg kan ikke rigtig se hvad andre skal bruge prisen på en andens hest til. Det kan da godt være at man er nysgerrig men der er også så mange andre ting der ikke kommer nogen ved, det er jo at snage i andres private sag. Jeg synes godt at det kan sammenlignes med at folk ikke snakker om hvad de tjener af penge, da det er en privat sag, og hvis man røber hvad man har givet for sin hest kan det vel også være rimelig afslørende mht hvordan ens økonomi ser ud. Jeg synes at det er okay man ikke har lyst til at fortælle andre det, det behøver ikke at betyde at man skammer sig, men synes det er en unødvendig detajle at tage med andre. Det ændre jo ingenting hvis man holder mund med det, men jeg synes tværtimod at nogle kan få meget ondt i røven når de hører hvad man har givet for hesten og ja, det kan da også være lige meget hvad de synes, men der er forskel på hvad man gider lægge ører til, hvis man så skal have hele turen med "føj det var mange penge det er da hul i hovedet blabla" eller "IKKE MERE? Den må da godt nok fejle et eller andet, den skal du ikke regne med at komme langt med!" og det ville da være super irriterende for ejeren af hesten og kan da også være sårende at nogle går så meget op i prisen, i stedet for bare at lade personen være glad for sin hest uden dømmende kommentarer.

Men det har dog også en del og sige om man har forstand på heste eller om man er totalt uvidende, for går man ikke op i dyrene så sker det tit at der ryger sådan noget ud fra folk, fordi de ikke har fortståelse for hvordan verden indenfor heste er skruet sammen og tænker "det er jo bare et dyr, spild af penge jeg kunne have fået en luksus CAMPINGVOGN for de penge!

Men det er bare min mening smiley
    Selvfølgelig kan jeg godt finde på at fortælle til mine veninder og den slags for de fleste af dem er selv heste tossede, så de ved hvad det drejer sig om smiley

Kommentér på:
Prisen på heste hemmelig?

Annonce