{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste tilsalg - forhandle prisen?
  • #1   5. jan 2012 helt ned til 500 kr hvis du kan. du skal ikke tænke over hvad du kan tillade dig, det er ikke dit ansvar, det er dem der sælger hesten de kan jo bare sige nej

• #2   5. jan 2012 altså, jeg mener, at køber er i sin gode ret til at prutte alt hvad man overhovedet kan, ligesom sælger er i sin gode ret til at afvise, og sige at man ikke ønsker at gå ned i pris.

- jeg vil i hvert fald forsøge at "prutte om prisen" hvis jeg stod at skulle købe hest, men vil acceptere fuldt ud, hvis sælger siger nej smiley

• #4   5. jan 2012 Det er først nemt at sige når man har prøvet hesten og snakket med ejer smiley
    ALDRIG prut om prisen før du har set/prøvet hesten smiley

• #5   5. jan 2012 Da vi solgte min pony, gik vi fra 15 til 11 tusind.

Men at give så meget for en hest på det niveau kan man ikke tillade sig andet end at prutte.

• #6   5. jan 2012 Nu må i altså holde op! smiley
    Hvis hesten har en god stamtavle, et godt sind og gode gangarter smiley
    Så er 30 tusinde altså ikke nødvendigvis lidt, det er nemt for os at sige smiley
    Men vi har ikke set hesten smiley

• #7   5. jan 2012 Okay.

Jeg står nemlig i den situation at min pony ikke bliver ridehest igen, ahr vi fået afvide i dag og vi vil selvf. beholde ham som hyggehest for han ahr ikke ondt, men nu skal vi ud og finde en ny hest til mig men alle de gode, er bare SÅ dyre;s eller nej, men vi regner med at have 15.000-20.000 til efteråret og købe hest for, men dem der går LC-LB i dressur, ikke har skader eller fejler noget, koster bare 30-40.000 ;/.

• #8   5. jan 2012 Jeg er ligeglad med stamtavle - selvf. ville det være dejligt at den ahr stamtavle, men det er ikke et krav.

• #9   5. jan 2012 ----- - : Bland dig venligst udenom. Jeg gider ikke at i begynder det der igen. Han er erklæret uegnet som ridehest pga. hans gigt som han har pga. hans alder og fortid som elevhest.

• #10   5. jan 2012 Det kommer jo an på hesten.. Hvilket hest søger du? smiley

• #11   5. jan 2012 Hvis hesten kan gå hele vejen, eller måske 'bare' til og med MB-MA, er 30.000 altså ikke særlig meget smiley Det kommer jo så meget an på afstamning, højde, alder osv. Altså jeg går ud fra at LC-LB niveau er midlertidigt? Men prut så meget du kan, men først efter at have prøvet og set hesten smiley

• #12   5. jan 2012 en hest til 30-40.000 bliver næppe solgt til 15-20.000 medmindre man render i en sælger som bare SKAL af med hesten NU.

10-15.000 er ikke så frygteligt meget at slå af prisen på en hest der står til 80.000. Men står den til 30 er det altså knap 50%.

Så må man se sig om efter billigere heste -man kan være heldig at finde en god og fornuftig hest der bare ikke er aldersvarende uddanet (f.eks. en 7-års der er kommet sent igang, har potentiale til mere end LC-LB, men bare er kommet sent igang og derfor ikke er længere lige nu).

Har man ikke pengene (og det gælder jo for mange lige nu), ja så må man slække på kravene et eller andet sted -man kan ikke forvente at finde en 4 års med kapacitet, godt temperament, aldersvarende uddannet osv, til 15.000. Heller ikke selvom det er krisetider.

• #14   5. jan 2012 Det kommer jo også an på om du kan se at prisen er fair sat iforhold til uddannelse, afstamning osv nej så prutter jeg ikke. Sætter jeg en fair pris er det den som holder og har også haft solgt min gamle hest til prisen for 3 mdr. og højere end det prisleje (o:

Min nye hest ringede jeg og gav et bud først, fik afslag og ringede igen efter en uge da jeg havde skaffet de sidste penge at nu kom vi helt op til Nordjylland og hentede hest (o: normalt aflægger jeg ikke bud, men ville gerne kunne tage traileren på med det samme der er langt fra Sjælland.

Jeg var så også 100 % sikker på det var hende jeg ville have og er så glad for hende (o: Det samme gælder for hende som købte min gamle, at hun bare vidste at den skulle hun have.

Så hvis du finder en til 30000 og kun har 25000 ring og sig det inden om de stadig gerne vil have du prøver den selvom du kun har 25000. Ville blive stjernetosset hvis jeg havde brugt tid og en anden havde redet min og bagefter ringede og sagde jeg har kun det. De kan sagtens ringe og prøve at forhandle om prisen, hvis de som udgangspunkt har haft det hesten var sat til salg for (o:

• #15   5. jan 2012 Laura -som sælger ville jeg blive ret træt af at vise hest frem til en, der ikke har råd til den.
    Det er self noget andet hvis det kun er få tusinde der mangler, men har jeg en hest til 40.000 til salg, er det altså lidt belastende at skulle vise den frem til en der kun har 20,000 at gøre godt med.

• #16   5. jan 2012 Jeg søger ikke 4års, men 6-11 år, men det er heller ikke ligenu jeg skal købe, vil finde en og leje først.

• #17   5. jan 2012 En ca. LC/LB hest (i kun en diciplin)kan altså godt fås til under 30.000/40.000, men skal du ned på 20.000 kommer det an på om hvad man forventer af alder og højde på hesten, og evt. potentiale for fremtiden. Jo mere man forventer af potentiale, højde over 165 i stg og under 10 år jo dyrere, især hvis det er renstammede heste med avlspotentiale.

Som sådan er det jo kun en selv der sætter en nedre grænse for hvad man kan finde på at byde på en hest, men som en tommelfingerregel så tag IKKE ud at se på en hest til det dobbelte af hvad du vil give, for odds er at sælger ikke vil sænke prisen så meget, og vil snarere blive s.... irriteret over joyridere der bare skal ud og prøve gode heste de ikke har råd til alligevel, og lad være med at byde inden du haar set/prøvet hesten.

I min verden byder man dog ikke mere en 10.000 under pris, naturligvis korrigeret efter prisen på hesten. En hest til fx 15.000-20.000 ville jeg ikke byde meget mere end en 5.000-7.000 under og så kan man evt. mødes et sted derimellem. Kun hvis hesten er sat til tydelig overpris i forhold til hvad den kan og kan tilbyde af alder, højde osv. vil jeg byde mere en 10.000 under pris og så skal det være fordi jeg er meget seriøs om køb af hesten, men har "gode" argumenter for hvorfor prisen er alt for høj. Ellers ville jeg bare sige tak for kigge og tænke at den får de ikke solgt foreløbigt.

Hvad leder du efter i en hest andet end at den skal kunne gå omkring LC/LB i dressur???

• #18   5. jan 2012 ----- - : Undskyld, men hvad er det for noget at smide i hovedet på folk? "indtil du får smidt nogle kg" må indrømme, at jeg aldrig har hørt noget lignende fra en voksen dame! Hvis hun har lyst til at få en hest igen - så lad hende dog!
    Jeg har ikke hørt resten af jeres "samtale" men tabte da både mund og det hele over dette.....

Du kan sagtens finde nogle fine heste pt. og man kan altid presse prisen lidt. I øjeblikket er det købers marked, så bare prut løs!

• #19   5. jan 2012 Selvfølgelig! :o)) Men hvis man nu har de penge hesten koster, vil man jo stadig gerne prøve at forhandle prisen hvis den ikke er fair. De fleste mennesker gider jo ikke at give 5-10.000 hvis man kunne slippe? smiley

• #20   5. jan 2012 Marie: Tak (:

Marie-Louise Asmussen: Ja, det er ikke hvad jeg ahr brug for ligenu...har det pænt hårdt mht. min pony.

Okay(:

Selv mener jeg jo heller ikke at man kan prutte vildt i prisen, det er derfor jeg skrev dette indlæg jo, for at høre jeres meninger om det.
    Selv synes jeg maks. 5000 kr.

• #21   5. jan 2012 Jeg søger en hest på 150-162, 6-11 år, dressurniaveu nu: LC-LB, spring: indsprunget, trakfiksikker og god i hovedet. I kan se det på min annonce.

• #22   5. jan 2012 Jeg må også indrømme at jeg er målløs..... hold da op, hvad skal der ikke blive af vores heste-verden? smiley
    Synes efterhånden at det hele går op i, at man skal være perfekt, hele tiden!
    Syndt at dem der har interessen til at hygge, ikke kan få lov til det mere smiley

Håber du finder dig en sød hest!!

• #23   5. jan 2012 Laura -det er jo heller ikke det jeg skriver: men du skriver at hun skal se hesten først og så byde på den.
    Og det er osse helt fint. Men hvis de heste TS synes om, ligger til omkring 30-40.000 men hun kun har 15-20.000, så ville jeg altså som sælge føle mig lidt til grin over at have vist hest frem, for bagefter at finde ud af at hun slet ikke havde råd til den. Det er jo spild af begge parters tid.

Det er self noget andet hvis man som sælger har skrevet at hesten skal væk NU så man er åben for bud, eller hvis der kun er tale om få tusinde der mangler.
    -så kan man sikkert nok blive enige om en pris begge parter kan leve med.

Men står hesten til 40 og køber har max 20, så synes jeg altså køber skal kigge videre.

Med det sagt, så tror jeg såmænd sagtens man kan finde en sød og fornuftig hest til de penge TS har at gøre med. Har lige kigget hendes annonce, og der søges en lille hest (under 165 er jo et plus hvis man kigger efter noget ikke for dyrt), og for mig at se er det ikke en dressurstjerne der søges, men en god og stabil dressurhest der kan være med på hyggeplan.
    Det skulle da kunne findes til de penge:o)

• #24   5. jan 2012 Marie-Louise Asmussen: Tak(:
    Jeg ahr store ambitioner, og vil gerne op på LA niaveu eller mere, men det er pengene ikke til ligenu så jeg må "nøjes" med en LC-LB hest som jeg kan uddanne i samarbejde med min underviser.

• #25   5. jan 2012 Ja, man må jo tage det i etaper smiley
    Min pony blev købt som hygge, og hende kom jeg op og sprang LA-MB på, så bare tro på det, så skal det nok gå! smiley

• #26   5. jan 2012 Marie-Louise Asmussen: Netop, jeg må bare kæmpe for at få hesten uddannet til drømmehesten (:

• #27   5. jan 2012 Med det du skriver og så har jeg været inde og se profilen på din nuværende pony, og kan se at til din "fordel" er det du søger i højde og det der vil passe til dig i bygning osv vil være en type hest mange andre sorterer fra, det betyder at du vil havde flere og sandsynligvis billigere heste at vælge mellem end dem er går efter fx 4-8 års på 165+ i stg som reelt se er dem de fleste går efter hvis de skal have konkurrencehest

• #28   5. jan 2012 Michelle: Men byde, mener jeg forhandle. Man skal selvfølgelig ikke se på en hest man slet ikke har råd til smiley

• #29   5. jan 2012 Sisse J: Okay(: så må vi håbe at der er nogle tilsalg til efteråret.

• #31   5. jan 2012 Julie: Heste der har potentiale til at komme langt, er altså dyre..

• #32   5. jan 2012 Det er ikke altid der er så mange på en gang, men de er der og kommer til salg løbende, så det er bare med at holde øje på de forskellige salgsdatabaser løbende. Fandt en på HN, linket herunder, som har alder og højde ser sød ud, går LB i dressur har prøvet at springe og er trafiksikker til de 20.000 og det er MED udstyr. Så bare hold øje så dukker den rigtige op lige pludselig smiley

(link fjernet)

• #33   5. jan 2012
    Potientiale er vel så meget sagt - der kommer jo an på om man vil ride DM osv. :o)

Hvis hesten vil og rytteren kan - så kan alle heste komme op på GP, det er så en anden ting om den kan følge med på andet end distriksplan pga. manglende gangarter, lille højde osv.

Og ja, der er masser til salg til gode penge.

• #35   5. jan 2012 Jeg søger som sagt ikke en hest der går MB-MA men en der går LC-LB(helst LB) - hovedsagen for mig er at jeg får en ny hest som jeg kan opleve en masse ting med.

• #36   5. jan 2012 Hej :-).
    - Har lige læst lidt af kommentarene, så hvis jeg har misforstået må du undskylde :-P.

Det gør mig ondt med din pony :(. Men godt du får lov til at beholde og stadig få ny.

Jeg har købt romeo til under 20.000kr. :-). Han går LA i dressur og har gået LC i spring, og kan sagtens mere :-). Nu er han godt nok kun en bette hest på 1,54, og er 12 år. Men jeg tror sagtens du kan finde en hest til under 30.000 som har nogenlunde de krav du søger :-).

Hvis du finder nogle som skal af med deres hest fordi de af personlige årsager ikke længere har tid/plads/penge til hesten, men at de vil ha' hesten skal ha' en perfekt hjem med den helt rette ejer....så har jeg ihvertfald oplevet at sælgerene er villige til at gå ned i pris :-).

KH lærke. Håber du finder din perfekte hest smiley

^Og håber det var til lidt hjælp :-).

• #37   5. jan 2012 |SKRK| Lærke Bonderup .
    - Tusind tak. Det er også møg frygteligt smiley men er gald for at jeg akn beholde ham og stadig få ny lånehest til at starte med som jeg så kan købe til efteråret.

• #41   5. jan 2012 Ja det har du helt ret i!:-).

Da jeg kiggede efter hest, fandt jeg en hest der gik MB og som havde et fantastisk sind. det eneste var at der skulle arbejdes lidt med at den ikke var så glad for at få tæpper på. Og det er jo sådan noget jeg er sikker på at DU ville kunne (og elske) at arbejde med :-).

det var bare et eks. [^ hesten stod til 25.000] :-).

• #42   5. jan 2012 Mit råd efter at have brugt RIGTIG lang tid på at finde min dejlige basse er, at man skal finde ud af, hvad der er det ALLER vigtigste for dig og så være villig til at gå på kompromis med (næsten) alt andet... Jeg fik en 10 årlig krybbebider på "kun" 165 og jeg ledte ellers efter noget helt andet, men jeg er så glad for mine kompromis, for har fået en rigtig lækker hest, jeg ellers ikke ville kunne have haft råd til, men fordi han har de "fejl", så hav vi råd.
    Det vigtigste for os var en blanding mellem temperament og god uddannelse, så var alder, højde, gangarter lige meget smiley

Enhver hest kan uddannes til LA-niveau med den rette rytter og undervisning, så find en, du kan sammen med og som er rar og tryg at være på, så kommer du så langt som du vil smiley

• #43   5. jan 2012 Men det aller vigtigste er, at du skal være villig til at bruge tid på at lede. Og ikke tage den første og den sødeste, for alle heste er søde smiley

• #44   5. jan 2012 har ikke læst alle indlæg -

men jeg vil bare skrive, at har dú 15 - 20.000 at købe hest for, kan du jo godt kigge på hest til 25.000. Finder du så en hest du bare MÅ ud og se og prøve, så kontakt lige sælger og sig det som det er...
    " hej jeg ku godt være interesseret i din hest - og jeg ved godt det er frækt at spørge om det jeg nu vil spørge om førend jeg har prøvet hesten, men sagen er at jeg KUN har 20.000. Ku du være interesseret i at forhandle prisen? hvis nej, er det ok, jeg var bare nødt til at spørge inden jeg kom ud og kiggede - det ville være spiild af begge vores tid"

det kan de fleste godt følge dig i ...

og så tror jeg også du skal være mere realistisk i hvad du kan få for de (trods alt) små penge du har at råde over.

• #45   5. jan 2012 når man byder på ting, ikke kun heste, så maks 25% under prisen,

• #46   5. jan 2012 Når du har så lang tid til at finde en hest så vil jeg sige det er bare at lede og lede. Og du kan sagtens finde en hest til 15.000 kr, men self ska man passe på i den prisklasse at hesten ikke fejler noget. Og det er UDEN at være fordomsfuld!! Men jeg siger det af erfaring da jeg selv i sen sommeren købte min anden hest og mit max var også 15.000 kr. Og Jeg oplevede en del heste som der var noget fusk med. Så man skal passe på men det skal man også når det er en hest til 50.000 eller 100.000.

Men måske er dine ønsker til hesten for høje i forhold til prisen? Selvom du gerne ville have en hest der kan gå lc-lb og er indsprunget og trafiksikker og i alderen 6-11, det er jo den gode alder for en hest og netop også oppe i den dyre ende. Så måske du skulle sænke kravene lidt og så se om ikke også priserne på hestene sænkes???

Jeg købte en dejlig 4 års hoppe som kun lige var ryttervant, men nu har jeg de lækreste derssur hest som jeg selv har lært at springe. Så med god undervising og godt arbejde kan du jo også få det frem i den hest du ønsker og så selv skabe hesten men så samtidig give mindre for den.

• #47   5. jan 2012 Og det er en hjemmeskrevet regel at du kun kan byde 25% under prisen. Hvis man kan begrunde sit prisforslag så det fuldstænding lige meget om det er 50 procent under eller 15 procent under. En sælger sætter jo også ofte prisen højere end det de forventer at få for hesten eller det som de ved hesten er værd.
    Så hvis du kan begrunde dit prisforslag så skal du da bare byde, der findes heldigvis også stadig en masse hestefolk der sølger deres heste til en "ligegyldig" pris mod at den så får det rette hjem.

• #48   5. jan 2012 3. besked fra mig i træk smiley hehe.

Du kan også oprette en annonce ting inde på heste-nettet. det koster ikke noget. Der kan du gå ind og oprette en under søger hest og så skrive dine krav og din max pris. Der er ofte sælgere der kigger derinde inden de sætter deres hest til salg.

Men en lille advarsel (igen af erfaring) der er mange der kontakter dig med heste der overhoevedet ikke er i nærheden af det du søger. Jeg fik tilbud om heste til 40.000 på trods af min max pris på 15.000. Men tilgengæld fik jeg også en hel del seriøse og gode tilbud smiley

• #50   5. jan 2012 Jeg er lige nødt til at spørge om noget - Hvad har krybbebidning af betydning?

• #51   5. jan 2012 Min pony er selv krybbebider så jeg kan da dele ud af endnu en erfaring smiley

Før i tiden mente man det kunne give kolik og derfor gav man dem en rem på. Men dette er en skrøne! Det slider på hestens tænder, og de har ofte behov for tandraspning mere end andre heste har. De indeholde mere syre end andre heste og man skal derfor passe på med det man giver dem at spise. Ikke for meget stivelse.
    Rent ridningsmæssigt er det kun uintelligente og dumme folk der siger det påvirker ridingen (se min pony sunset på min profil) jeg har startet PRI og PRT på c-plan på ham så det er endnu en skrøne smiley

• #52   5. jan 2012 Okay, så man ville ikke ende med en uridelig hest og en masse dyrlægeregninger hvis man købte en som er krybbebider?

• #53   5. jan 2012 Det ihvertfald ikke mine erfaringer med det, jeg har aldrig brugt dyrelæge angående noget med hans krybbebidning og jeg har som sagt redet på højt plan på min pony smiley
    og når min dyrelæge selv fortalte mig at det var unødvendigt med en rem at så er det fordi der er noget om det. Han har haft kolik EN gang i sit liv og det var grundet for meget orm og så en omgang ormekur der fik maven til at gå amok.
    En hest der krybbebider står oftest i sin boks når den spiser eller keder sig og bider i fx krybben og slår en bøvs ligende lyd. De sluger luft ind.

• #54   5. jan 2012 Min har fungeret fint som krybbebider i 10 år smiley Det er "bare" en dårlig vane såsom neglebidning, men det er bevist at det ikke er skadeligt. Det er selvfølgelig træls at se/høre på, men det er udtryk for enten en hest, der har det dårligt eller har haft det dårligt. Har du kig på en krybbebider, eller er du bare nysgerrig? smiley

• #55   5. jan 2012 Okay, det lyder godt for gider ikke at ende ud i at købe mig til problemer jo.

Jeg er bare nysgerrig(:

• #56   5. jan 2012 Det skal man heller ikke! Men ubetydelige ting som feks krybbebidning eller andre stalduvaner, manglende stamtavle, hvad ved jeg, synes jeg man skal ignorere smiley

• #57   5. jan 2012 Okay (:

• #58   5. jan 2012 det er ikke alle steder du kan få opstaldet en hest der er krybbebider - desværre.
    selvom det ikke påvirker andre heste, er det set, at en krybbebider er blevet bedt om at flytte.

personligt får jeg stress af at høre på lydene hos en krybbebider, så af den grund ville jeg ikke vælge den.
    Men det kan være en meget fin hest alligevel - som du netop pga krybbebidningen kan være heldig at finde udbudt rimeligt billigt smiley

• #59   5. jan 2012 Nej det kan jeg godt forstå smiley mine erfaringer med en krybbebider er ihvertfald at det overhoevedet ikke påvirker andet end at han får ordnet tænder hvert halve år i stedet for en gang om året og han står uden rem i en boks med krybbe og jeg har aldrig mærket til det smiley

• #60   5. jan 2012 Okay(:

Jeg har aldrig mødt en hest som var krybbebider så ved ikke hvordan de er på boks eller noget.

• #62   5. jan 2012 de står bare og bider i krybben eller vandkoppen eller hva de kan få fat i og sluger luft, og det lyder som en bøvs smiley

• #63   5. jan 2012 Sikke noget vås!!! Fordi den er krybbebider er der ikke noget galt med den!
    Og som jeg tidligere skrev så har krybbebider heste ofte meget syre og skal derfor ikke have for meget stvivelse. Sådan undgår du mavesår smiley Jeg har ALDRIG haft problemer med min stjernponyt som er krybbebider.

• #64   5. jan 2012 Nu skal den her diskussion jo ikke handle om for og imod krybbebidere, men jeg er glad for min bøvs smiley Jeg har fået muligheden for at få en hest, jeg ALDRIG ville have haft råd til fordi han er krybbebider, så jeg har valgt at se det som en god ting. Selvfølgelig vil jeg hellere have en hest, der ikke krybbebider, men så var den nok enten ikke så smuk/dygtig/dejlig som min ELLER så kostede den det 5-dobbelte smiley

• #65   5. jan 2012 Og lige til information er min undersøgt for mavesår og det har han ikke og har ikke haft det. Men han bliver selvf fodret stivelsesfrit i en krybbe fra gulvet samt med voldsomt meget hø sådan som alle heste og specielt krybbebidere bør fodres smiley

• #66   5. jan 2012 Nice sætning "men jeg er glad for min bøvs :)"
    - Hatten af for det!

• #68   5. jan 2012 Enig!! MIn pony fik jeg for 14.000 med ALT udstyr og han kunne på det tidspunkt gå LA i dressur. Så det kan betale sig at have en så ubetydelig staldnode, så vel som det kan betale sig at købe en blandingshest som ingen stamtavle har og som har idt af hvert i sig.

• #69   5. jan 2012 lige så langt ned som det er muligt

• #72   5. jan 2012 Tak (:

Kommentér på:
Heste tilsalg - forhandle prisen?

Annonce