16. mar 2005 Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Vigtigt ang. sommerlege og billederne. {{forumTopicSubject}}
Jeg har bedt om at folk de skulle resize deres billeder inden de sendte dem til mig, og det er ikke blevet gjort. Jeg er ked af at sige det, men de billeder jeg har modtaget, kan jeg ikke bruges. Får hvis jeg skal få dem til at fylde lidt nok, så bliver billederne meget meget små.
Folk kan selv vælge om de vil sende nye billeder, eller om de ikke vil, men her er en guide til hvordan i kan resize jeres billeder...
1. I går ind på www.photofiltre.com og downloader programmet.
2. i åbner den fil i skal have med.
3. Tjek om billedet er optimal, i kan fx ændre på lys, farve og kontrast, samt skarpheden.
4. I den øverste Toolbar før T(ekst) er der iconer med en mand i en firkant. I skal bruge den hvor der er to "papirer"
5. Nå i har klikket på den er der et vindue som kommer frem, de to rubrikker i skal kigge på hedde Widht og Height. Det sted hvor det største tal står, ændre i til 600, og klikker ok.
6. I gemmer billedet, med kategorien som det skal være med i som navn, er der flere billeder skriver i bare navn1... Husk at gemme som jpg fil, eller kan min mail ikke modtage billederne.
7. i klikker gem, og der kommer et vindue op, og derpå til venstre er der en knap som hedder prewiev. Det tal der kommer frem nu, må ikke overstig 150 Kb, hvis det gør det, må i bruge et tal mindre end de 600...
Jeg vil så nævne, at billeder jeg mener ikke kan bruges, de kommer slet ikke ind..
Jeg lægger nu de billeder ind, fremover når jeg modtager billeder større end de 150 kb, bliver de ikke godtaget, da jeg ikke har overskudet til at bruge så lang tid på at ændre så mange billeder..
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
mar 2005
mar 2005
mar 2005
Vigtigt ang. sommerlege og billederne.