{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Hvornår skal dækkenet af? {{forumTopicSubject}}

Hvornår tager i dækkenet af jeres hest?
min har gået med et overgangsdækken på 150g siden starten af december, kun haft vinterdækker (350g) på når det var meget frost udenfor, men han ødelagde det efter fem gange.
Hvornår ville i tro jeg kunne tage det af ham?
han står ude fra 8.30 til 15.30.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skal dækkenet af?
  • #1   18. mar 2009 Mine får det af i næste måned ca!(;

• #2   18. mar 2009 Jeg ville ikke tage det helt af, før de holder op med at love frost.

• #3   18. mar 2009 måske først om 2 mrd!(;

• #4   18. mar 2009 Jeg tager det af, når hende, jeg har Palmira hos, tager dem af sine egne. Det er første vinter, jeg har dækken på min hest, så ved ikke så meget om det xD

• #7   18. mar 2009 min hest har fået dækkenet af. men det skyldes at hun snart skal fole og er gået igang med at fælde. det var dog kun et overgangs på 150 g. hun er hverken klippet eller noget

• #8   18. mar 2009 min er ikke klippet (:
    tror egentlig mest at jeg har det på ham fordi at det ofte regner, og så bliver han jo våd, men som sagt har han kun gået med et på 150g det meste af vinteren. men han har fået sådan nogle "bumser" af at gå med dækker (dyrlæge har set på det), så tænkte det måske var sundt snart at tage det af ham. han fælder ret meget.

• #10   18. mar 2009 Flicka er næsten lige sat ned på 300g - når frosten holder helt (!) op, og der er noget varmere om natten, får hun 200g på smiley
    Venter nok 2 mdr ca.

• #11   18. mar 2009 min går stadig med sine 600 gr.

og 300 gr. ryger nok snart af - lige så snart vejret er stabilt godt smiley

• #12   18. mar 2009 Axel går med 250g, og det gør han formodentligt lidt endnu. Han mærkes tilpas under dækkenet. Hverken for varm eller for kold, osse midt på dagen når der er sol osv. Jeg skifter til tyndere dækken, når han begynder at få det for varmt med det han har på.

• #13   18. mar 2009 Cassie har gået med overgangsdækken hele vinteren. Hun får det af når vejret bliver mere stabilt.

• #14   18. mar 2009 Min hoppe for først dækken helt af når der er mellem 10/15% både nat og dag.. Ikke før.. Det er stadig koldt om natten.. og er lige omkring frysepunktet nogle nætter.. Men min hoppe fik overgangsdækken på for ca 2 uger siden.. Hun havde et vinterdækken på med 350g.. og går nu med et på 200g.. og det er længe fint.. Der går ikke længe så får hun et 150 g dækken på.. Men vejret skal lige være mere stabil først..

• #15   18. mar 2009 jeg har lige skiftet til overgangs, så det kommer nok ikke af lige med det samme (:

• #17   18. mar 2009 Mine har fået det af for noget tid siden smiley

• #18   18. mar 2009 har lige i dag skiftet til overgangsdækken med 150 gram fyld i. Så en måned til 1½ efter hvordan vejret arter sig smiley

• #19   19. mar 2009 okay (: tak for at i har skrevet, der er godt nok meget forskel på hvad jeres heste går med, men heste er jo heller ikke ens (;
    jeg tror jeg tager Safirs af om et par uger.

• #20   19. mar 2009 Laura -min Axel er en frossenpind. Selv når han har fået lov at have en kæmpe bamsepels (og han sætter MEGET pels), går han og fryser om vinteren hvis ikke han får dækken på.
    Det samme gælder så når han skal til at have det af igen. Så han går i reglen med det lidt længere end vores andre heste og end de heste jeg tidl har haft.

-så ja, det er forskelligt. Men jeg glæder mig ustyrligt til at få det af, for det er altså bare noget nemmere, når man ikke skal rende og skifte dækken i tide og utide, sidde og vente på hesten bliver tør efter ridning osv:o)

• #21   19. mar 2009 Michelle:
    ja, jeg glæder mig også til at få Safirs af (:
    men tror ikke jeg skal vent så længe endnu. Da han først fik det sent på, og det kun er 150g, så han får jo ikke et kæmpe "kuldechok" hvis jeg tager det af snart. og det har ødelagt hans pels, hale og man /:

• #22   19. mar 2009 Laura -jeg ved ikke hvad du har af dækken, men jeg køber altid dem med "gammeldags" halsudskæring. Altså dem der ikke har høj eller halv-høj hals. De ødelægger nemlig manen i DEN grad, og jeg kender osse til heste der ligefrem får sår ved manken af dem.
    Dem med almindelig hals, er efterhånden svære at opdrive, men endnu er det da lykkedes:o)

Axels pels tager heldigvis ikek skade af dækkenet. Tilgengæld døjer han vinteren igennem, med at han får knopper på bagparten som klør. På et tidspunkt tørrer de, og "skallen" falder af, og efterlade en lille bar plet.
    Det er møgirriterende, og adskillige dyrlægebehandlinger har ikke kunnet løse problemet (han får dem osse uden dækkenet), så nu er vi bare meget påpasselige med at have to dækkener -et til stald og et til fold -som vaskes ofte så de altid er rene osv.

-men det er altså rart når det er sommer og man ikek skal tænke på den slags ting, og hesten bare kan nyde at være ude uden noget på:o)

• #23   19. mar 2009 Sådan nogle får Safir også q: dyrlægen kalder det huehår, hun sagde det var ligesom hvis mennesker gik med hue hele vinteren, så bliver huden irriteret og man får en slags "bumser". man kan ikke gøre andet end bare at strigle den osv, bare normal pleje.
    mit bækken er et Bucas med meget lidt høj hals, så den fjerner lige lidt af manen, men stadig nok til at det ser lidt dumt ud, men ville ikke bruge en masse penge på dækkener, så fandt det på tilbud i sommers til 400 kroner, hvor normalprisen er 1200, hellere købe et kvalitets dækken på tilbud end et der bare er billigt. Og sidste år havde jeg et fra Netto, det virkede fint, men hans pels blev ret så nulret af det.

• #24   19. mar 2009 Laura -jeg køber dækkener i foråret, der bliver de jo oftest sat væsentligt ned:o)
    Og ja, jeg køber osse hellere nogen af fornuftig kvalitet. Og så har jeg rigeligt af dem, så han altid kan få et rent på.

• #25   19. mar 2009 okay (:
    jeg købte to, men han ødelage det ene rimelig hurtigt, og dem fra sidste år blev spist af rotter på loftet, hehe. men det jeg har er faktisk ikke rigtig blevet vådt endnu, ikke noget der kunne trække igennem i hvert fald.

Kommentér på:
Hvornår skal dækkenet af?

Annonce