{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Løber med bidet {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået lidt af et luksusproblem og håber der er nogen der kan komme med nogle gode ideér. Jeg har en haflinger som ikke har været fremadgående og det er den så sandelig blevet nu. Min datter på 6 år har kunnet styre den uden problemer men nu er den begyndt at løbe og reagerer ikke så godt når hun forsøger at stoppe den. Findes der nogle hjælpemidler som jeg kan bruge bare den ½ time en gang i ugen så min datter ikke mister lysten til at ride (hun har ingen problemer med fart sålænge hun føler hun til enhver tid kan stoppe den og det kan hun ikke lige pt.).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber med bidet
  • #1   28. mar 2009 uha jeg kender det. Haflinger er simpelthen så stærke. Jeg har selv en haflinger og hun kan også godt finde på at tage biddet og løbe. Det er så grimt.

Har du prøvet med et pessao bid ? dem hvor der er 3 ringe i hver side ?

• #2   28. mar 2009 Nej det har jeg ikke og vil helst heller ikke for der har aldrig været problemer før nu og hun er jordens dejligste hest, der er intet ondt skabt i hende hun bliver bare så glad og ivrig og vil gøre det så godt ;o)) jeg synes det er et hårdt bid. Men måske det er løsningen den ½ time om ugen

• #3   28. mar 2009 Nu skrev du jo også at det bare skulle bruges en halv time ugentlig. Man behøver jo ikke bruge biddet i den forstand. Det kan jo bare være en sikkerhed hvis hun løber. Man kan jo sætte tøjlen i neders ring og ride blødt som man ville gøre det med alm bid , men så har man den sikkerhed hvis hun løber.

• #4   28. mar 2009 Må også sige at jeg tror et skarpere bid vil være godt - så din datter altid kan stoppe ham, hun er jo ikke så stor - og så kan man sideløbende træne problemet væk så hun tilsidst heller ikke behøves det skarpe bid...

• #5   28. mar 2009 biddet er jo ikke skarpere, det giver bare en kraftiger indvirkning.

• #7   28. mar 2009 et stærkere bid er ikke løsningen, det gør hesten hård i munden og hjælper kun for en kort periode. Jeg synes i skal begynde at lave en masse volter så farten bliver sat ned og hun får mere styr på den og så hun føler hun får bedre kontrol over den. Og så evt øve parader hele tiden så den til sidst lærer det

• #8   28. mar 2009 præcis som * CacaoTraum * siger.

Min pony (Bandit) løb altid løbsk med mig på springbanen og på tur, det viste sig at han løs fra bidet, det var dét der var problemet, så jeg pillede bidet ud, og kan nu stoppe ham i det sekund han lander efter et spring smiley
    prøver ikke at reklamere for bidløs, men siger bare at det hjalp.

• #9   28. mar 2009 Nu er det jo ikke et problem der har eksisteret i længe så det er ikke fordi den er hård i munden eller ikke reagerer for hvis jeg sætter mig på hende så er der jo intet problem...den kender godt stopsignalet og reagerer uden problemer når det er mig.
    Jeg tror løsningen bliver en masse små volter og parader med min datter på ryggen og mig på sidelinjen så hun kan blive fortrolig med hesten igen. Jeg har det ligesom de fleste af jer at jeg ikke synes et skarpere bid er løsningen...omvendt synes jeg heller ikke at en 6 årig skal ride bidløs uden hesten er trænet i bidløs af en voksen først ;o)))

• #10   28. mar 2009 Jeg syntes bestemt heller ikke, at et skarpere bid er sagen smiley ..
    Lær den i stedet stop-signalet forfra (evt fra jorden). Det er jo ikke noget der tager lang tid, og hvis bare man gider bruge lidt tid på det engang imellem, er det nemt at holde ved lige, så hesten stopper for et bestemt signal smiley

Håber i finder ud af det

• #13   28. mar 2009 he he...så fik vi afprøvet lidt...og der er et stykke vej endnu men løsningen idag blev ridning i longe så Malou kunne koncentrere sig om at stoppe uden at blive bange....Lizette (hesten) har rigtig meget energi for tiden så det skal vi vist vænne os lidt til ;o)) men det gik super fint til sidst ;o))

• #14   29. mar 2009 Lille opdatering...vi har været på rideskolen igen idag...vi startede med at lukke Lizette på fold og derefter var hun inde i ridehallen og blive "blæst" rundt i trav og galop et kvarters tid...så en times strigling (ja både hende og tøserne elsker det) og så var hun klar til at blive redet...planen var hun skulle longeres med min datter på ryggen men longen var væk så hun måtte klare sig uden ;o) og det gik bare super fint...hun har rigtig øvet parader, sætte i trav og skridt igen kort efter, små volter og skråt igennem osv....og det har bare været en super dag med hesten som teede sig helt som den har gjort før hvor den bare er verdens bedste børne "hest" ;o))

Kommentér på:
Løber med bidet

Annonce